بررسی تخصصی دوربین مدار بسته Arecont Vision MicroDome Duo (مقایسه تصاویر)

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته Arecont Vision MicroDome Duo (مقایسه تصاویر)

يکشنبه 1395.12.22

محل قرارگیری سنسور تصویربرداری دوربین مدار بسته Arecont Vision Microdome Duo

دوربین مدار بسته آرکانت ویژن Microdome Duo کاملا بفرم کروی ساخته شده و پایه های لنز هم بصورتی طراحی شده اند که براحتی بتوانیم لنز را بچرخانیم یا زاویه مورد نظر را بدست آوریم. ما دوربین مدار بسته را بشکلی روی دیوار نصب کردیم که دو سناریوی ما را در دفتر کار پوشش دهد :

نمای آزاد دفتر کار

اول با چرخش لنزهای دوربین مدار بسته در جهات مقابل برای پوشش محیط کلی دفتر کار با فاصله ای تقریبا 27 متری شروع کردیم. در این صحنه، نور و کنتراست نا هماهنگ بودند و در هر دو تصویر نور زدگی قابل مشاهده است. دیواره های سمت چپ و راست کاملا در هر تصویر درخشش بیموردی دارند.

یررسی تخصصی دوربین مدار بسته MicroDome Duo

نمای درب ورودی و راهرو

در صحنه دوم درب ورودی و راهروی مقابلش را با دوربین مدار بسته پوشش دادیم. مجددا بخشهایی از صحنه دچار نورزدگی شده بود. در این نمونه تصویر، سمت چپ به فرم کوریدور با تصاویر عمودی ضبط شده تا پوشش بهتری روی فضای راهرو داشته باشد و فضای هدر رفته ای در کار نباشد.

اگر توجه کنید مدل 4655DN به WDR واقعی مجهز نشده و تنها مدل 4656 از این قابلیت برخوردار است که مورد آزمایش ما نیست. بنابراین تصویر زیر برای نمایش میزان پوشش تصویر و قابلیت استفاده از تصاویر مد نظر بوده و کارایی WDR دوربین مدار بسته آرکانت ویژن را بررسی نمی کنیم.

یررسی تخصصی دوربین مدار بسته MicroDome Duo

کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

تصویر دوربین مدار بسته آرکانت ویژن AV4655 را در کنار دوربین های مدار بسته دام دیگری مقایسه کردیم تا کیفیت تصویر در صحنه هایی با نور کامل، نور کم در میدان دید زیر قابل درک باشند :

یررسی تخصصی دوربین مدار بسته MicroDome Duo

هنگامی که لامپهای اتاق روشن باشند نوری در حدود 300 لوکس وجود خواهد داشت که دوربین مدار بسته آرکانت ویژن رنگ باختگی ملموسی در تصاویر دارد و خطوط تست بینایی را نسبت به دوربینهای مدار بسته دیگر بسیار رنگ زده و با بهم ریختگی رنگی نشان می دهد. با این حالت کیفیت و جزئیات تصویر کاهش می یابد.

یررسی تخصصی دوربین مدار بسته MicroDome Duo

در نور 0.1 لوکس هم تصاویر دوربین مدار بسته آرکانت ویژن با اینکه حداقل ممکن را 0.02 لوکس قید کرده بود، کاملا سیاه نشان میدهد. دوربین مدار بسته اکسیز M3045-V بخوبی اجسام را نشان می داد ولی بخاطر وجود نویز دیجیتال، جزئیات تصویر اصلا قابل درک نبود. دوربین مدار بسته هایک ویژن 2522 هم بطور کلی و خیلی خشن جزئیاتی در حد 1 تا 2 خط از نوشته های تست بینایی را بخاطر داشتن سیستم نور IR دید در شب می توانست نشان دهد.

یررسی تخصصی دوربین مدار بسته MicroDome Duo

مقایسه پهنای باند مصرفی آرکانت ویژن

میزان مصرف پهنای باند دوربین مدار بسته AV4655DN بیشتر از رقبا بود(در بررسی و مقایسه تنها یک سنسور را تست کردیم) و بیش از 1.2 مگابیت در ثانیه در صحنه های مقابل به دیوار روشن مصرف منابع داشت ولی دوربین های مدار بسته مورد مقایسه دیگر 50 تا 60 درصد فضای کمتری از پهنای باند را استفاده می کردند. در شب هم دوربین مداربسته آرکانت ویژن بسیار کمتر از دوربینهای مدار بسته دیگر مصرف منابع داشت که شاید علتش هم تولید تصاویری تمام سیاه و بی فایده باشد!

یررسی تخصصی دوربین مدار بسته MicroDome Duo

شرایط تست

دوربینهای مدار بسته مورد تست آرکانت ویژن از تنظیمات پیشفرض استفاده می کردند و تنها حالت exposure را فعال کرده بودیم و با تنظیم روی مقدار حداکثری 33ms سعی داشتیم از تاری تصویر بخاطر کندی سرعت شاتر بکاهیم.

از فرم ورهای زیر هم استفاده شده بود :

  • Arecont Vision AV4655DN-28 : 65201
  • Axis M3045-V : 6.15.4.1
  • Hikvision DS-2CD2522WD-I : 5.4.1

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.