افزایش 21 درصدی فروش اکسیز سه ماهه اول 2017

افزایش 21 درصدی فروش اکسیز سه ماهه اول 2017

دوشنبه 1396.02.18

اکسیز در گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2017 از فروش 21 درصدی کلی با حاشیه سود 51 درصدی خبر داده است. در این گزارش که نشان های بارزی از تحولات فروش دوربین های مداربسته اکسیز نسبت به سال 2016 (سه ماهه اول و سوم) دارد می توان به تغییرات محصولات انبار شده و مخارج Axis نگاهی کرد و علائم تحولات مثبت راتحلیل نمود.

سی سی تی وی آنلاین در این مقاله دوربین مداربسته نگاهی به داستان اکسیز در مسابقه مقابله با رکود بازار سیستم های نظارت تصویری خواهد انداخت.

نگاهی به اکسیز در سه ماهه اول 2017 (Q1 2017)

با توجه به گزارش مالی اکسیز، میزان فروش منطقه ای کلی 21 درصد افزایش یافته است و به 225 میلیون رسیده که در مقایسه با سه ماهه نخست 2016 تقریبا 13 درصد افزایش نشان می دهد. البته بخش مهمی از این رشد بدلیل فروش محصولاتی غیر از دوربین مدار بسته و جدا از تجهیزات نظارت تصویری بوده است و در بخش محصولات نظارت تصویری منطقه ای رشدی 15 درصدی داشته است. حاشیه سود محصولات هم بدون تغییرات روی 51 درصد حفظ شده است.

اکسیز این رشد قابل توجه را به فروش و توزیع سهام در گذشته نسبت می دهد که در اواخر سال 2016 انحام شده است و پس از آنهم دلیل این تغییر را خرید سهام شرکتهای 2N و Cognimatics می دانند که به کسب درآمد جدید انجامیده است.

رشد منطقه ای فروش کلی Axis

اکسیز در فروش منطقه ای خود رشد دو رقمی تجربه کرده است. شرکت اکسیز امسال در منطقه EMEA (اروپا،خاورمیانه و آفریقا) بیش از 25 درصد، قاره آمریکا بیش از 28 درصد و در آسیا بیش از 48 درصد رشد فروش داشته است. رشد بخش آسیایی فراتر از بقیه مناطق است و چون اکسیز پیش از این با فروش در آسیا به مشکل خورده بود آمار حالا بیشتر بچشم می آید. رشد فروش اکسیز در آسیا بیشتر فرم افزایش حبابی داشته و درآمد فروش منطقه ای آسیا برای Axis نتوانسته به بیش از 13 درصد درآمد کل برسد.

گزارش مالی اکسیز 2017

فروش محصولات غیر از دوربین مداربسته اکسیز

درآمد اکسیز از فروش محصولاتی غیر از دوربین مداربسته نسبت به سه ماهه نخست سال 2016 شش برابر شده است. این در حالی است که محصولاتی بفرم راهکارهای کلی مثل بلندگوهای تحت شبکه یا سوئیچ های شبکه در این گروه قرار گرفته که آنهم بیشتر مربوط به محصولات شرکت 2N است که برندش توسط اکسیز خریداری شده است.

گزارش مالی اکسیز 2017

افزایش چشمگیر سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه (R&D)

سرمایه گذاری اکسیز روی بخش تحقیق و توسعه 30 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد Axis بدنبال سرمایه گذاری روی تولید محصولات جدیدتر و پیشرفته تر است:

گزارش مالی اکسیز 2017

میزان سرمایه گذاری در فروش محصولات اکسیز به بیش از 23 درصد کل فروش افزایش یافته است که تنها در بخش مدیریت 11 درصد را شامل می شود.

تئوری اویجیلون برعکس اکسیز

شرکت اویجیلون برعکس اکسیز، در سه ماهه آخر 2016 با استراتژی کاهش وسیع قیمتها و تخفیف عمده، کمترین میزان هزینه ممکن را در بخش فروش و مدیریت صرف کرده است و سرمایه گزاری روی بخش R&D را تنها 15 درصد در نظر گرفته است. بر اساس این آمارها اکسیز نسبت به رقیب منطقه ای خود، با اعتماد به نفس بیشتری مطمئن به چشم انداز سال 2017 پیش می رود.

کاهش موجودی محصولات و تعادل در آمارها

موجودی و انبار محصولات اکسیز به حدود 10 درصد تقلیل یافته و اعلام کرده که نتایج توزیع گستره سهام فروش سال 2016 عامل این بهبود بوده است. این تغییرات نشان دهنده افزایش اطمینان فروشندگان محصولات نظارت تصویری اکسیز در آینده نزدیک است.

آمارهای مالی اکسیز هم در بخشهای دیگر شرایط نرمالی دارد. داراییهای ثابت افزایش چشم گیری داشته که بعلت خرید سهام شرکتها در سال 2016 بدست آمده است.

گزارش مالی اکسیز 2017

کاهش تدریجی تلاش برای بقا

اکسیز هم مثل بقیه شرکتها و برندهای غیر چینی درحال تلاش برای بقا و رقابت است. بخش اصلی این رقابت توسط هایک ویژن با فروشهای دائمی دوربین های مداربسته ارزانتر بالا گرفته است. در گذشته این وضعیت شدیدتر بود زیرا بسیاری از فروشندگان دوربین مداربسته اکسیز بخاطر پیش بینی شکست Axis در این رقابت، با کاهش موجودی محصولات این برند در فروشگاهشان سعی می کردند جلوی ضرر خودشان را بگیرند. اما حالا با این نتایج می بینیم که بازار به اکسیز اعتماد بیشتری پیدا کرده و حداقل برای آینده نزدیک آن را کنار نمی گذارد. البته با این وضع که بنظر می آید کاهش قیمتها منتفی نشود، اکسیز ممکن است بتواند جایگاه خودش را با محصولات کامل و برتر حفظ نماید و سهم فروش محصولات نظارت تصویری ارزان قیمت مثل هایک ویژن و دیگر شرکتهای چینی را با محصولات گرانتر خودش ثابت نگه دارد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.