بازار دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری سه ماهه اول 2017

بازار دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری سه ماهه اول 2017

دوشنبه 1396.01.14

بازار سیستم های نظارت تصویری در سه ماهه اول 2017

مهمترین وقایع و تحولات بازار دوربینهای مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری در سه ماهه نخست سال 2017 را در این مقاله به اختصار بیان می کنیم.

افزایش نگرانی امنیت سایبری دوربین های مدار بسته

سابقا امنیت سایبری در مباحث امنیت فیزیکی جایی نداشت اما بسرعت با اتفاقات مهمی که در ماههای اخیر رخ داد، در مرکز توجهات قرار گرفت. این وقایع با کشف راههای نفوذ پنهانی داهوا و هزاران OEM زیر مجموعه Dahua، FLIR، Honeywell، Tyco آغاز و با هک شدن دستگاههای هایک ویژن با رمز عبور پیش فرض و کشف راه نفوذ اخیر هایک ویژن شدت گرفت. این وقایع پس از حملات بات نتهای میرای در سه ماهه آخر سال 2016 بر پایه تجهیزات نظارت تصویری مجددا داستان را داغتر از قبل روایت می کردند.

سناریو اخبار هایک ویژن

هایک ویژن در چندین جبهه با مشکلات حادی روبرو شد :

  • اولین واقعه حذف محصولات هایک ویژن از سایت پروژه های دولتی ایالات متحده آمریکا بود که در پی نگرانیها در مورد امنیت سایبری محصولات این شرکت پس از وقایع اخیر صورت گرفت.
  • هایک ویژن سرویسهای غیر ایمن آنلاین خود را غیر فعال و شروع به حذف قابیلیتهایی مثل تماس تلفنی خودکار(اعلام هشدار از طریق تماس تلفنی خودکار) کرد که همه این اقدامات در پی نگرانیهای امنیتی سرعت گرفت. سرویسهای ابری و P2P هم که جایگزینهای بعدی هستند هنوز به بلوغ نرسیده و مشکلاتی خواهند داشت.
  • در این وضع خبر از احتمال وقوع حملات آینده هک دستگاهها با رمز عبور پیش فرض شوک جدیدی بود که بازهم تاکیدی بر توجه بیشتر به نفوذپذیری امنیتی است.
  • هایک ویژن (Hikvision) با تلاشهای بیشتر در فضای بازاریابی سعی کرد به مقابله با این مسائل بپردازد. حمله به شرکت Genetec و سایت IPVM و استخدام مسئول مدیریت بحران ارتباطات کسب و کار در زمره این اقدامات قرار می گرفت.

با نگاهی به سه ماهه دوم سال 2017 می شود فهمید که هایک ویژن با عرضه محصولات جدید از قبیل VMS های جدید، دوربین های مدار بسته H.265 و کار در زمینه یادگیری ماشینی و ... سعی می نماید در نمایشگاه ISC West نمایش قدرت بهتری داشته باشد.

اویجیلون و بازگشت به مذاکرات فروش

اویجیلون پس از گذشت تقریبا دو سال سعی می نماید با تغییر مواضع و استراتژیهایش میزان فروش و درآمد را بشکل چشم گیری افزایش دهد. بسیاری معتقدند که این قبیل اقدامات در ارتباط یا برای کمک به مذاکرات فروش اویجیلون خواهد بود که در سه ماهه نخست 2017 شکل گرفته است.

یونی ویو و استراتژی جدید پیشگیری از هک دوربین مداربسته

شرکت یونی ویو پس از حوادث اخیر برای دو رقیب چینی بزرگ خود، استراتژی پیشگیرانه ای را در دوربین های مدار بسته و دستگاههای رکوردر (NVR) جدیدش بکار گرفته است. در مقاله راهکار یونی ویو برای پیشگیری از هک تجهیزات نظارت تصویری بیشتر با این راهکار آشنا خواهید شد.

HD-TVI 4.0 رقیب اصلی تجهیزات نظارت تصویری تحت شبکه 4K

همانطور که در مقاله HD-TVI 4.0 در سی سی تی وی آنلاین اشاره کردیم، شرکت Techpoint توانست پلتفرم HD-TVI را با نسخه جدیدش به بازار عرضه نماید. این پلتفرم می تواند انتقال تصویر با رزولوشن 4K را در طول کابل کواکسیال 500 متری میسر نماید.

جنگ داهوا – هایک ویژن به نفع نیروی انسانی آمریکایی!

داهوا در اعلام استراتژی آینده خود از استخدام بیش از 200 نیروی کار جدید تا پایان سال 2017 خبری منتشر کرد که نشان می داد در پی افزایش نفوذ هایک ویژن بدنبال افزایش سرویسدهی در منطقه آمریکای شمالی خواهد بود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.