بررسی تخصصی NVR شرکت یونی ویو (PoE افزایش یافته، رابط کاربری و نمایش تصویر زنده)

بررسی تخصصی NVR شرکت یونی ویو (PoE افزایش یافته، رابط کاربری و نمایش تصویر زنده)

چهارشنبه 1395.12.18

PoE افزایش یافته

NVR یونی ویو قادر است در هنگام استفاده از دوربین های مدار بسته برند یونی ویو قابلیت PoE را تا 300 متر ارتقاء بخشد. این میزان 3 برابر استاندارد حداکثری در برندهای دیگر است. دوربین های مدار بسته مدل موتورایز می توانند تا 200 متر از PoE استفاده کنند و در صورتی که از لنز ثابت یا دوربینهای مدار بسته غیر موتورایز استفاده کنید این فاصله تا 300 متر افزایش می یابد. در این قسمت ما دو مدل دوربین مداربسته تحت شبکه یونی ویو (Uniview/UNV) را آزمایش کردیم تا ببینیم بر روی کابل شبکه Cat 5e تا چند متر می توانند از PoE افزایش یافته اختصاصی یونی ویو بهره ببرند :

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - تست PoE+ یونی ویو

در بررسی انجام شده قابلیت PoE بدون مشکل یا کاهش توان توانست دوربین مدار بسته موتورایز را تا 200 متر و دوربین مدار بسته لنز ثابت را تا 300 متر روشن کرده و بخوبی عمل نماید. این قابلیت همانطور که در مقاله آموزشی قبلی سی سی تی وی آنلاین گفتیم می تواند توسط زدن تیک این گزینه در رابط کاربری تحت وب NVR یونی ویو فعال نمایید و نیاز به کار دیگری نخواهید داشت :

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - تنظیمات PoE

این افزایش فاصله با افزایش ولتاژ PoE+ نسبت به PoE های رایج برندهای دیگر تا بیش از 70 ولت (تصویر زیر) میسر شده است. همانطور که در سی سی تی وی آنلاین گفته بودیم، افزایش طول کابل باعث افت ولتاژ موثر دوربین مدار بسته می شود. PoE استاندارد و معمول از حداکثر 57 ولت استفاده می کند و معمولا تا 48 ولت بیشتر بالا نمی آید. توجه کنید که این قابلیت توسط برندهای دیگر و دوربینهای مدار بسته شرکتهای دیگر پشتیبانی نشده و نمی توانند با این ولتاژ کار کنند. علت آن بیشتر به هزینه های بیشتری دارد که باید شرکتها بر روی سخت افزار دوربین مدار بسته خود انجام دهند تا این هماهنگی را ایجاد نمایند. ضمن اینکه این قابلیت اختصاصی برای برند Uniview بوده است.

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - ولتاژ دوربین مدار بسته

سازگاری دوربین مدار بسته

در بررسی تخصصی NVR یونی ویو در سی سی تی وی آنلاین در اتصال ONVIF دوربین های مدار بسته بعضی برندها با NVR یونی ویو مشکل داشتیم. مثلا دوربین مدار بسته اکسیز نمی توانست حتی با ریست سخت افزاری یا تلاشهای دیگر با این NVR ارتباط برقرار نماید. دوربین مدار بسته یونی ویو و RTSP بدون کوچکترین مشکلی ارتباط برقرار می کردند و مانند بقیه مدلهای پشتیبان ONVIF بدون مشکلی ارتباط برقرار کردند (14 دوربین مداربسته از 16 دوربین تست شده توانستند وصل شده بخوبی کار کنند.)

برعکس بسیاری از NVR های سبک و غیر سروری، کاربران با این NVR براحتی می توانند با استفاده از URL های RTSP برای خودشان پروتکل اختصاصی تعریف کنند و جریان تصویری با پهنای باند بالا و پایین بخوبی قابل تعریفند. این قابلیت امکان استفاده از جریانهای چندگانه را حتی برای دوربین های مدار بسته پشتیبانی نشده هم میسر می کند اما نمی تواند از قابلیتهای حرفه ای و اختصاصی برندها مثل VMD دوربین مدار بسته، خروجی و ورودی صدا و I/O بطور کامل بهره برد. تصویر زیر درایور برند Axis را نشان می دهد :

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - دوربین مدار بسته اکسیز

خروجی تصویر ONVIF

NVR یونی ویو برخلاف NVR ها و DVR های ارزان قیمت بازار از ONVIF پشتیبانی نمی کند. دستگاهها را می توانید از بخش Device Manager همانند VMS ها مشخصات را ببینید اما جریان تصویری قابل پخش نیست.

پخش تصویر همزمان

پخش تصویر همزمان چندین کانال بخوبی در رابط کاربری NVR یونی ویو قابل استفاده است و می تواند تا 16 کانال تصویری را همزمان پخش نماید. البته گزینه ای برای پخش تکی تصاویر ندارید که منطقی بنظر می رسد.

اینکه چند تصویر ضبط شده بتوانند همزمان پخش شوند قابلیت بسیار خوبی است که در رکوردرهای ارزان قیمت برندهای دیگر وجود ندارد و یا تنها پخش یک دوربین مدار بسته ممکن است.

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - پخش تصویر همزمان دوربین های مدار بسته

ذخیره سازی Export از چندین دوربین مدار بسته

علاوه بر امکان پخش همزمان تصاویر ضبط شده، کاربران می توانند تصاویر چندین دوربین مداربسته را در یک لحظه همزمان با انتخاب زمان مورد نظر روی رابط تحت وب بر روی حافظه مجزا Export نمایید. این قابلیت اصلا در NVR های ارزان قیمت وجود ندارد و اصلا امکان export با تعیین زمان ابتدا یا انتهایی در دسترس نیست. این قابلیت در NVR یونی ویو به کاربر اجازه می دهد بجای دانلود تمام تصویر یک دوربین مدار بسته، تنها بخشی از زمان تصاویر ضبط شده را انتخاب و دانلود نمایید (تصویر زیر):

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - دانلود تصاویر دوربین مدار بسته

البته کلیپها بصورت تکی از یک دوربین مدار بسته قابل جداسازی نیستند ولی در عوض براحتی بر روی مدیا پلیر ها قابل پخش خواهند بود. ضمن اینکه پروسه دانلود تصاویر بسیار سریعتر از دانلود تصاویرمجزا تنها از یک کانال است (که در رکوردرهای ارزان قیمت خواهید دید.)

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - دانلود تصاویر دوربین مدار بسته

پخش تصاویر زنده

رابط کاربری پخش تصاویر زنده NVR یونی ویو مثل بسیاری از رکوردرهای دیگر بازار با نمایش لیست درختی دوربینهای مداربسته امکان انتخاب جریان تصویری اصلی یا فرعی، تقسیم صفحه و قابلیت کنترل دوربین مدار بسته PTZ را میسر می نماید. رابط کاربری تحت وب نیاز به جستجوگر Internet Explorer مجهز به ActiveX خواهد داشت.

بررسی تخصصی NVR یونی ویو - پخش زنده تصاویر دوربین مدار بسته

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.