بررسی تخصصی دوربین مدار بسته Pro 4K اویجیلون

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته Pro 4K اویجیلون

يکشنبه 1395.10.19

در این مقاله به بررسی تخصصی دوربین مدار بسته 4K Pro شرکت اویجیلون می پردازیم. البته برای آنکه از معیاری برای مقایسه استفاده کرده باشیم دوربین مدار بسته اویجیلون را در کنار دوربین مدار بسته سونی قرار داده و سبک سنگین کردیم. دوربین مدار بسته اویجیلون با نام 4K Pro (8L-H4PRO-B) را در کنار دوربین مدار بسته SNC-VB770 سونی قرار داده و در ادامه آن را با دوربین مدار بسته کار در نور فوق العاده کم از برند اکسیز و هایک ویژن مقایسه خواهیم کرد. اویجیلون در تولید دوربینهای مداربسته با رزولوشنهای بسیار بالا همیشه مورد توجه کاربران بوده است که مثلا امسال هم با تولید دوربین مدار بسته 7K PRO با 30 مگاپیکسل رزولوشن رکورد سال قبل را زد.

بررسی تخصصی دوربین مداربسته اویجیلون سونی

خلاصه

دوربین مدار بسته Avigilone 4K Pro 8L-H4PRO-B کارایی بسیار خوبی از خودش در نور کم نشان داد و در بررسی ما جزئیاتی کمی بهتر از متوسط را بخوبی پوشش می داد. در بررسیها خواهید دید که اهدافی مثل انسانها و همینطور جدول بررسی پیکسلی را نسبت به دوربینهای مدار بسته 1080P با سنسورهای ½ اینچی (مخصوص کار در نور فوق العاده کم) با جزئیات بهتری نشان می دهد. در نور روز جزئیات تصاویر خیلی بهتر از مدل 1080P بود و علت اصلی این موضوع هم به افزایش PPF دوربین مدار بسته بر می گشت. به همین دلیل هم نسبت به دوربین مدار بسته جدید سونی با سنسور بزرگتر به نام 4K SNC-VB770R خروجی بهتری داشت.

در مقالاتی هم به بررسی تخصصی دوربین مدار بسته 20 مگاپیکسلی اکسیز/کانن بعنوان رقیب اویجیلون پرداختیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

اما کارایی این دوربین مدار بسته در نور کم نسبت به دوربین مداربسته سونی VB770 ضعیفتر بود. ضمن اینکه سونی جزئیات بهتری را در تمام بررسیها در نور کم و در صحنه های تاریک در تصاویر حفظ و نمایش می داد. ولی این را هم باید در نظر داشته باشید که قیمت دوربین مدار بسته سونی 3 برابر قیمت دوربین مدار بسته 4K Pro اویجیلون است. نیاز به پهنای باند در دوربین مدار بسته اویجیلون خیلی بیشتر از همتایان 4K خودش از برندهای دیگر است. مصرف پهنای باندی معادل 30 مگابیت بر ثانیه چیزی عجیب است که البته در صحنه های آرام یا شرایط Idle با میزان نرخ انتقال فریمها یا GOV و تنظیماتی از این دست شدت آن کم می شود.

بررسی تخصصی دوربین مداربسته اویجیلون

نتیجه اینکه این دوربین مدار بسته 4K هم همانند مدلهای دیگر Avigilon Pro، تنها قادر به کار با مرکز کنترل اویجیلون است (آن هم با نسخه Enterprise و نه در حالت عادی و پایه) و هیچ شرکت و برند دیگری قادر نیست از جریان تصویری Full 4K اویجیلون 4K PRO در حالت ONVIF یا RTSP استفاده نماید.

در مقاله دوربین مدار بسته سونی SVC-VB770 می توانید جزئیات کاملتری از دوربین مدار بسته جدید سونی را مشاهده نمایید.

قیمت دوربین مدار بسته اویجیلون 4K Pro

دوربین مدار بسته اویجیلون بدون لنز، با قیمتی حدود 8 میلیون و دویست هزارتومان (2085 دلار) در آمریکا بفروش می رسد. قیمت لنزها هم تنوع بالایی دارد و از مدل 1 میلیون و دویست هزار تومان تا مدلهایی با F-Stop سریع با قیمتی فراتر از 12 میلیون تومان با فاصله کانونی بالا و متحرک در بازار وجود دارند. اما قیمتها تنها معطوف به متحرک (Varifocial) بودن نیست بلکه کیفیت آنها تعیین کننده است. برای مثال لنز ثابت کانن 50 میلیمتری که در بررسی تخصصی دوربین مدار بسته اویجیلون استفاده کردیم دو برابر یک لنز متحرک برند سیگما قیمت داشت.

  • Sigma 18-35mm F1/8  قیمتی برابر 6 میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان دارد.
  • Canon 50mm F1.2 قیمتی حدود 13 میلیون و پانصد هزار تومان دارد.

در مقایسه با دوربین مدار بسته رایج 4K، دوربین مدار بسته اویجیلون Pro تقریبا 50 تا 100 درصد گرانتر تمام می شوند. مثلا دوربین مدار بسته بوش NBN-80122 و دوربین مدار بسته اکسیز P1428-E قیمتی حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان دارند. دوربینهای مدار بسته 4K مجهز به IR هم قیمتهایی در همین رنج دارند که نمونه آنها پاناسونیک WV-SFV781L با قیمت 8 میلیون و 500 هزار تومان و سونی SNC-VM770R با قیمت تقریبی 9 میلیون و 600 هزار تومان است.

در مقایسه با دوربین مدار بسته سونی SNC-VB770 با لنز 35 میلیمتری (قیمت بدون لنز 30 میلیون تومان!) دوربین مدار بسته اویجیلون Pro 4K قیمت بسیار کمتری دارد و نسبت به مدل های مشابه سونی 25 تا 30 درصد ارزانتر هستند.

بررسی تخصصی دوربین مداربسته اویجیلون

مشخصات ظاهری دوربین مدار بسته اویجیلون 4K Pro

دوربین مداربسته اویجیلون 4K Pro تقریبا هم اندازه دوربینهای مداربسته باکس (Box) رایج است و شاید کمی هم کوچکتر از دوربین مدار بسته VB770 سونی باشد. اگر اندازه لنز EF دوربین مدار بسته را در نظر نگیریم ، بیشتر شبیه دوربینهای مدار بسته باکس خواهد بود و از پورتهای PoE یا منبع تغذیه ولتاژ پایین، صدا، I/O و خشاب حافظه SD در پشت دوربین مدار بسته برخوردا است. در ویدئوی زیر می توانید نگاهی به ظاهر این دوربین مدار بسته بیندازید.

در روزهای آینده ویدئوی بررسی تخصصی دوربین مداربسته با زیرنویسی مناسب برای کاربران گرامی بروز خواهد شد. با cctvonline همراه شوید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.