بررسی تخصصی ارزانترین دوربین مداربسته Hanwha Wisenet X

بررسی تخصصی ارزانترین دوربین مداربسته Hanwha Wisenet X

سه شنبه 1396.01.29

سی سی تی وی آنلاین با خرید ارزانترین دوربین مداربسته Hanwha از سری X بنام ،Wisenet XND-6010 این بررسی تخصصی دوربین مداربسته را به دوستداران cctv آنلاین تقدیم می نماید.

دوربین مداربسته دام 2 مگاپیکسلی هانوها برای کار درفضای آزاد از خط تولید جدیدترین دوربین های مداربسته Hanwha/Samsung در این مقاله بخوبی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

برای انجام مقایسات، دوربین مداربسته 6010 را بعنوان دوربین مداربسته ارزان قیمت در کنار دوربین های مداربسته ای از برند اکسیز و هایک ویژن قرار داده، قابلیت کار آنها را در نور کامل، نور کم و صحنه های WDR، مدیریت پهنای باند و ... بررسی خواهیم کرد. سی سی تی وی آنلاین شما را به مطالعه ادامه مقاله آموزشی دوربین مداربسته دعوت می کند.

خلاصه نتایج

دوربین مداربسته Wisenet XND-6010 در نور کامل و صحنه های WDR بخوبی از پس کار بر آمده تصاویر بسیار خوبی ارائه می دهد. کارکرد در نور کم برای این دوربین مداربسته بدون سیستم نور IR دید در شب مناسب است اما نبود نور IR می تواند کمی رقابت این دوربین مداربسته را با دوربینهای مداربسته ارزان قیمت مجهز به نور IR را سخت کند. بعلاوه میزان انتقال بیتها (Bitrate) در XND-6010 فوق العاده کمتر از دوربین های مداربسته رقیب درصحنه های مختلف است.

بطور کلی دوربین مداربسته Wisenet 6010 سامسونگ/هانوها با استفاده از قابلیتهای پیشرفته (مثل تثبیت کننده تصویری، تحلیلگر ویدئویی و صوتی، تردد شمار و نفر شمار، نقشه حرارتی/Heatmap، WDR قدرتمند Multi-exposure و ..) و قیمتی پایین می تواند نیاز بسیاری از کاربران و محیطها را برطرف نماید. ضمنا اگر بدنبال یک دوربین مداربسته لنز ثابت مینی دام با قیمتی پایین باشید می توانید از مدلهای 1080P برند Hanwha، دوربین مداربسته ای زیر 800 هزار تومان انتخاب نمایید.

قیمت دوربین مداربسته Hanwha

دوربین مداربسته Hawha XND-6010 در فضای آنلاین با قیمت جهانی تقریبا یک میلیون و سیصد هزارتومان قابل خرید است. قیمتی که نسبت به دوربینهای مداربسته مینی دام با لنز ثابت مثل Axis M3045-V (950 هزارتومان)  و Hikvision 2522 (تقریبا 750 هزارتومان البته با نور دید در شب) بالاتر است. در مقایسه با دیگر رقبا، دوربین مداربسته WiseNet X قابلیتهای داخلی بیشتری داشته و همانند دوربین های مداربسته پیشرفته تر مثل Axis Q1615 یا Bosch Starlight 1080P با قیمتهایی در محدوده 3 میلیون و دویست تا 4 میلیون و هشتصد هزارتومان مورد استفاده خواهد بود.

مشخصات ظاهری

دوربین مداربسته XND-6010 سامسونگ/هانوها بعنوان دوربین مداربسته دام برای فضای داخلی از ویژگیهای منحصر به فرد زیر برخوردار است :

  • اسلات دوبل کارت حافظه SD : روی بدنه این دوربین مداربسته دو جایگاه برای نصب کارت حافظه MicrSD قرار دارد و مجموعا می تواند 512 گیگابایت حافظه را روی بورد اصلی پشتیبانی کند.
  • دانگل Wi-Fi : هانوها دانگلی بنام USB Wireless دارد که می توانید با اتصال به این دوربین مداربسته آنرا برای ارتباط از طریق موبایل یا تبلت آماده نمایید. این قابلیت کمی غیر معمول است اما در محصولات اویجیلون و سونی هم چنین گزینه هایی مشاهده کرده ایم.

در ویدئوی زیر تفاوت ابعاد فیزیکی و مشخصات ظاهری دوربین مدار بسته 6010 هانوها را می بینیم:

تنظیمات

دوربین های مداربسته هانوها سری WiseNet X از رابط کاربری تحت وب جدیدی برخورارند که بیشتر به سری P/Q شباهت دارد. تنها بخشهای جدید به گزینه تنظیم سرعت ضبط فریمها بصورت دینامیک پویا و تحلیلگر ویدئویی اختصاصی برای صدا بر می گردد.

در ویدئوی زیر ظاهر رابط تحت وب را از سری دوربین های مداربسته WiseNet Q مشاهده می کنید:

مقایسه کیفیت تصویر دوربین مداربسته

تصویر زیر نمایی از میدان دید اتاق تست / اتاق کنفرانس را نشان می دهد :

بررسی تخصصی دوربین مداربسته سامسونگ ، هایک ویژن و اکسیز

در نور کامل دوربین مداربسته 6010 کارایی مناسبی داشته و جزئیات بیشتری از چهره شخص را نسبت به دوربین مداربسته Hikvision 2522 نشان می دهد در حالی که هایک ویژن 2522 جزئیات تصویر جدول سنجش بینایی را واضحتر نشان داده است.

مقایسه دوربین مداربسته سامسونگ ، هایک ویژن و اکسیز در نور کامل

دو دوربین مداربسته که از نور IR استفاده نمی کنند در نور کم مقایسه شدند. دوربین مداربسته WiseNet کارایی بهتری از دوربین مداربسته اکسیز داشت و تقریبا جزئیات بهتری از چهره را نسبت به دوربین مداربسته IR هایک ویژن خواهد داشت که نویز بیشتری دارد. اما دوربین مداربسته IR هایک ویژن جزئیات بهتری از صفحه تشخیص بینایی در نور کم داشت:

مقایسه دوربین مداربسته سامسونگ ، هایک ویژن و اکسیز در نور کم

در شرایط نور بسیار کم نزدیک به تاریکی دوربین های مداربسته Wisenet و Axis هیچ جزئیات قابل استفاده ای در خروجی نداشتند و تنها کمی هانوها وایزنت برتری نسبت به اکسیز داشت. دوربین مداربسته دید در شب (IR) هایک ویژن هم کمی بهتر از دوربین مداربسته Wisenet(بدون نور IR) عمل کرد :

مقایسه دوربین مداربسته سامسونگ ، هایک ویژن و اکسیز در تاریکی

تست WDR دوربین های مداربسته

در بررسی قابلیت WDR سناریوی ورود و خروج از درب را در تصویر زیر مشاهده می کنید. میزان تغییرات شدت نور (Lux Level) بخوبی از 45 تا 10000 لوکس برای فضای بیرونی تغییر می کند که یعنی تغییراتی 220 برابری روی می دهد.

دوربین مداربسته وایزنت 6010 بهترین کارکرد را بین دوربین های مداربسته مورد مقایسه در صحنه تست WDR نشان می دهد و بسیار سریعتر از دیگر دوربین های مداربسته خود را با شدت نور صحنه تنظیم می کرد و جزئیات بهتری نسبت به اکسیز نشان می داد:

مقایسه WDR دوربین مداربسته سامسونگ ، هایک ویژن و اکسیز

بررسی پهنای باند دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته Hanwha WiseNet XND-6010 نسبت به بقیه کمترین مصرف پهنای باند را در روز وشب داراست. با اسفاده از کدک H.265 مصرف دوربین مداربسته 6010 بیش از 60 درصد کمتر از زمان استفاده از کدک H.264 خواهد بود.

GOV پویای 160، سرعت ضبط دینامیک فریمها و تنظیمات معمول وایزاستریم در مقایسات زیر اعمال شده است :

مقایسه پهنای باند دوربین مداربسته سامسونگ ، هایک ویژن و اکسیز

در سری دوربین های مداربسته WiseNet X، گزینه ای به نام FPS دینامیک وجود دارد که در کنار فشرده سازی پویا و تنظیمات پیشین GOV کارکرد را بهتر می کند. این قابلیت بسادگی با انتخاب تیک آن قابل استفاده است و تنظیمات حداقلی درکار نیست(مثل Axis ZipStrem 2). در آینده بیشتر از جزئیاتش در بررسی تخصصی خواهیم گفت.

مقایسه FPS مداربسته سامسونگ ، هایک ویژن و اکسیز

شرایط بررسی دوربین های مداربسته

فرم ورهای بروز در زمان بررسی همانند زیر استفاده شدند:

  •     Hanwha WiseNet X XND-6010: 1.00_17017
  •     Axis M3045-V: 6.15.6.1
  • Hikvision DS-2CD2522FWD-IS: V5.4.5 Build 170124

 دوربین های مداربسته مورد تست از تنظیمات پیش فرضی با تغییرات کمی مطابق زیر برخوردارند:

  • میزان exposure بر روی میزان حداکثری 1/30s در همه مدلها تنظیم شد.
  • میزان SSDR روی 22 و WDR روی High در مدلهای هانوها

تنظیمات کدکهای هوشمند دوربینهای مداربسته

  • Hanwha XND-6010: Dynamic GOV 160 / Dynamic FPS On / Wisestream High
  • Axis M3045-V: Zipstream High / Dynamic GOP 1200
  • Hikvision DS-2CD2522FWD-IS: H.264+ On

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.