بررسی تخصصی جدیدترین دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی Hikvision

بررسی تخصصی جدیدترین دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی Hikvision

دوشنبه 1395.06.01

شرکت هایک ویژن بتازگی آخرین محصول خود در دسته دوربینهای مداربسته پانورامیک IR را با عنوان DS-2CD63C2F-IV به بازار عرضه کرد.

دوربینی با سنسور 12 مگاپیکسلی، دیدی 360 درجه و مجهز به سیستم نور IR داخلی برای بهبود کارکرد دید در شب که ما برای بررسی بهتر آنرا در کنار دوربین مداربسته 12 مگاپیکسلی پاناسونیک مدل WV-SFV481 قرار دادیم. دوربین مداربسته پاناسونیک مقایسه شونده یکی از بهترین دوربینهای مداربسته پانورامیک موجود است که تقریبا در رده دوربین مداربسته پانورامیک Hikvision WV-SFV481 قرار می گیرد.

در ادامه کارایی دوربینهای مداربسته را در محیطهایی با نور روز و شب، با سناریوهایی برای آزمایش نور IR، سازگاری کدک هوشمند و ... محک خواهیم زد.

در ابتدا ویدئویی را مشاهده نمایید که بصورت کلی فرم فیزیکی و ساختار و طراحی دوربین مداربسته پانورامیک هایک ویژن را نشان می دهد(محتوای تصویر بصورت نوشتاری در ادامه آمده است):

در این ویدئو نشان می دهد که دوربین از 3 ال ای دی IR با برد 15 متر بهره می برد. این برد در حالت نصب بر روی دیوار تا 18 متر افزایش می یابد. در روی بدنه در سه جهت میکروفنها و سنسورهای تشخیص نور وجود دارند که زمان روشن یا خاموش شدن نور IR را بر اساس شدت نور محیط تعیین می کنند. در زیر کاور دوربین مداربسته، اسلات کارت SD قرار دارد که باید با باز شدن دو پیچ درپوش اسلات جایگذاری شود. در زیر دوربین نیز پایه آلمینیومی قرار دارد. کابلهای این دوربین مداربسته شامل : کابل شبکه، کابلهای I/O و صدا و تبدیل هستند. اندازه این دوربین را نیز در مقابل دوربین مداربسته Axis M3007 می توانید در پایان ویدئو مقایسه نمایید.

خلاصه

در بررسی ما، دوربین مداربسته Hikvision 63C2 کیفیت تصویری متوسط رو به بالا نسبت به دوربین پاناسونیک WV-SFV481L4K در نور کامل دارد. ضمن اینکه تصاویر نسبتا بهتری نیز در نور کم در مقابل دوربین مداربسته پاناسونیک به شما می دهد. بخاطر وجود نور IR در دوربین مداربسته هایک ویژن اجسام در اطراف تا فاصله 6 متری بسیار واضح دیده می شوند.

اما ممکن است هنگام استفاده از آن بوسیله VMS هایی غیر از برند Hikvision به مشکلات زیر بر بخورید:

  • گوشه های تصویر خمیده شده: ویژگی مسطح سازی اطراف تصویر جالب عمل نمی کند و اجسام در اطراف تصویر در زوایا کشیده و غیرطبیعی می شوند.
  • اشکالات PTZ مجازی: کنترل PTZ مجازی برای اطراف دوربین بدرستی عمل نمی کنند. زاویه عمودی را محدود کرده و با کم کردن زوم کیفیت بهتر می شود.
  • پشتیبانی محدود از کدک هوشمند: کدک هوشمند H.264+ تنها در حالتی در دسترس خواهد بود که در حالت نمایش چشم ماهی (Fish eye) قرار داشته باشید و در حالت مسطح یعنی حالتهای پانوراما و یا PTZ مجازی این کدک دردسترس نیست که نتیجه آن نرخ بیت بالاتر خواهد بود.

تنها زمانی ممکن است با این مسائل روبرو شوید که از دستگاههای VMS غیر معتبری بغیر از برند Hikvision استفاده کنید اما از پلتفرمهای بین المللی می توانید براحتی با سازگاری بالا استفاده کنید(مثلا Nx Witness/DW Spectrum).

قیمت

دوربین DS-2CD63C2F-IV بصورت آنلاین در آمریکا با قیمت 800 دلار بفروش می رسد که بسیار ارزانتر از دوربینهای مداربسته پانورامیک هم رده از برندهایی مثل پاناسونیک(WV-SFV481 با 1600 دلار)  و بوش (FlexiDome با 1300 دلار) خواهد بود.

حالتهای نمایش تصویر

دوربین مداربسته هایک ویژن 63C2 چندین حالت نمایش دارد که چه در حالت نصب دیواری چه هنگام نصب روی سقف قابل استفاده هستند. این جریانهای تصویری براحتی در رابط کاربری تحت وب قابل انتخاب هستند و نیازی به تنظیمات دیگر ندارند.

تصاویر زیر براحتی تفاوت حالتهای نمایش تصویر را در این دوربین مداربسته نشان می دهند:

تصویر دوربین مداربسته پانورامیک هایک ویژن

در ادامه مقاله بررسی تخصصی دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی هایک ویژن با cctvonline همراه شوید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.