نگاهی به NVR پرفروش یونی ویو

نگاهی به NVR پرفروش یونی ویو

سه شنبه 1396.02.26

در این مقاله می خواهیم به یکی از پرفروشترین NVR های یونی ویو برای محیطهای کاری و مسکونی کوچک نگاهی بیندازیم. Uniview NVR 201-04/08E از سری رکوردرهای مقرون به صرفه بین رقبا به حساب می آید که براحتی با بودجه ای حدود سه تا 5 میلیون تومان بسته به مدل و قابلیتهای مورد نیاز می تواند با هارددیسکی 4 ترابایتی با 4 دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی بخوبی مورد استفاده قرار گیرد. در استفاده از رکوردرهای تحت شبکه یونی ویو بدلیل قابلیت خوب PoE+ بهتر است از دوربین های مداربسته همین برند استفاده شود تا بتوانید از PoE با برد مضاعف 300 متر بخوبی بهره ببرید.

رکوردرهای سری NVR201 از یک هارددیسک با ظرفیت حداکثر 6 ترابایت پشتیبانی خواهند کرد و در سری NVR201-04 با 4 کانال ورودی و در سری NVR201-08 تا 8 کانال ورودی دوربین مداربسته در دسترسند. در وضعیتی که دو برند داهوا و هایک ویژن سعی در مقابله با حملات سایبری می کنند، یونی ویو بدلیل برخورداری از امنیت بالا و اهمیت بیشتر به موضوع امنیت با پشتوانه تولید تجهیزات ارتباطی امن گذشته، عملا گزینه ایمن تری خواهد بود.

ویژگی های کلیدی:

  • دارای 4 کانال برای دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی (1080P) در مدل NVR201-04EP و 8 کانال برای دوربین های مداربسته 720P در مدل NVR201-08EP
  • پشتیبانی از دوربین های مداربسته برندهای دیگر با ONVIF
  • دارای خروجی تصویر HDMI و VGA با رزولوشن تصویر 1080P
  • پخش زنده تصویر (Instant Playback) و بازیابی دقیق (Accurate retrieval)
  • 4/8 پورت RJ45 با قابلیت PoE+ با برد 300 متر
  • پشتیبانی از ارتباط اینترنتی و پروتکل های تحت شبکه بصورت P2P، UpnP، NTP، DHCP و PPPoE
  • امکان برقراری ارتباط از طریق نرم افزار تحت موبایل

پهنای باند پشتیبانی شونده روی NVR چهار کاناله 40 مگابیت و در مدل هشت کاناله 80 مگابیت است که بسیار مناسب و بیش از نیاز است. پهنای باند خروجی تصویر هم 96 مگابیت خواهد بود.

در صورتی که این رکوردر با 2 دوربین مداربسته راه اندازی شود، روی هر کانال می توانید از دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی استفاده کنید. در این حالت دو دوربین مداربسته می توانند با رزولوشن 4mp و سرعت ضبط 20 فریم در ثانیه به ضبط بپردازند. در NVR201-08EP می توانید روی 8 کانال تصاویر 720P با سرعت 25 فریم در ثانیه داشته باشید.

راه اندازی سیستم نظارت تصویری یونی ویو

داخل دستورالعمل نصب کلی دستگاه 24 صفحه توضیحات داده شده که بخش اعظمی به نصب هارددیسک داخل NVR یونی ویو مربوط است. با استفاده از لیبل بارکد QR روی دفترچه بخوبی می توانید نرم افزار تحت موبایل یونی ویو را دانلود کنید و بصورت ریموت به تصاویر دوربین های مداربسته و NVR درسترسی داشته باشید. یک دفترچه 102 صفحه ای هم بعنوان دستورالعمل دانلود و استفاده از این نرم افزار بزبانهای مختلف در جعبه قرار دارد.

در پنل پشت رکوردر که در تصویر میبینید از چپ به راست به ترتیب یک پورت ورودی آداپتور 48 ولت و دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه، پورتهای RJ45 ورودی دوربین مداربسته با قابلیت PoE+، سوکتهای RCA ورودی خروجی صدا، پورت RJ45 شبکه، خروجی تصویر VGA با مدل 15 پین D، خروجی تصویر HDMI و یک جفت پورت USB که بالایی از نوع USB3.0 و پایینی از نوع USB2.0 قرار گرفته اند.

NVR201 یونی ویو

پورت USB می تواند بخوبی از موس برای کار با منوی دستگاه و دستکاری قابلیتهای دستگاه روی صفحه نمایش پشتیبانی کند.

با روشن کردن NVR با مشاهده لوگوی Uniview روی صفحه نمایش پس از 30 ثانیه کار آغاز می شود. صفحه چهار بخشی با انتخاب ماوس و کلیک چپ روی toolbar ها فعال می شود.

برای دسترسی به منوها باید اول رمز عبور کاربر admin را وارد کنید و سریع شما را مجبور به تعویض رمز عبور خواهد کرد و با دستورالعملی چندجانبه و سخت گیرانه شما را به سمت ایجاد رمزی با حداقل 8 کاراکتر ایمن سوق می دهد. این از بهترین رویکردهای امنیتی بین شرکتهای نظارت تصویری بحساب می آید که یونی ویو برخلاف هایک ویژن و داهوا در پیش گرفته است. دقت کنید که در صورت فراموشی رمز راه ریکاوری ساده ای نخواهید داشت.

قابلیت امنیتی دیگر دستگاه محدودیت کاربر در وارد کردن رمز عبور است. به شما تنها 4 بار اجازه ورود رمز عبور نادرست داده خواهد شد. پس از چندبار استفاده از منوها، بخوبی به آن عادت می کنید و بخوبی کاربران با کمترین دانش در این زمینه می توانند از قابلیتهای NVR یونی ویو استفاده کنند.

با اتصال کابلهای دوربین های مداربسته، ان وی آر می تواند بسرعت دوربین مداربسته با برند یونی ویو را از بقیه برندها تشخیص داده و مراحل استفاده از PoE نمیش داده می شود و اپراتور با درخواست دسترسی به دوربین مداربسته از طریق منوی اصلی می تواند تصاویر زنده را مشاهده نماید.

بمحض برقراری ارتباط با دوربین مداربسته روی هر پورت، امکان تعریف تصویر هر کانال روی هر بخش از صفحه چهار تصویره برای کاربر ممکن خواهد بود و مشخصات مدل دوربین مداربسته نیز دیده می شود.

از همراهی شما خوشحالیم.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.