هارددیسکهای جدید وسترن دیجیتال: 12 ترابایت حافظه با سرعت 1200 مگابایت بر ثانیه!

هارددیسکهای جدید وسترن دیجیتال: 12 ترابایت حافظه با سرعت 1200 مگابایت بر ثانیه!

سه شنبه 1395.09.23

شرکت وسترن دیجیتال با گسترش تولیدات HDD و SSD خود در بخشهای دیتاسنتر با نسل جدیدی از راهکارهای ذخیره سازی در حال افزایش محبوبیت است.

راهکار جدید این شرکت که توسط برند HGST – از شرکتهای تاسیس شده توسط WD – با نام Ultrastar SN200 با قابلیت سازگاری NVMe با درگاههای PCIe بر اساس تکنولوژی SSD ها عرضه خواهد شد. کلاس بالای کارکردی این محصولات شامل قابلیت خواندن بیش از 1.2 میلیون عملیات (IOPS) در یک جریان کاری و بهره مندی از سریع ترین و حجیم ترین ظرفیت SAS SSD خواهد بود. هارددیسکهای SSD سری Ultrastar SS200 از تکنولوژی نسل چهارم هارددیسکهای HelioSeal کلاس enterprise بر مبنای تکنولوژی هلیومی بهره می برد و با نام مدل He12 و ظرفیت 12 ترابایت با برند HGST وارد بازار می شوند. البته مدلهای 14 ترابایتی این هارددیسکها هم قرار است بزودی با SMR (قابلیت ضبط مغناطیسی تکاملی) بر اساس همان پلتفرم تولید شوند.

هارددیسک جدید وسترن دیجیتال

بگفته سخنگوی ارشد شرکت وسترن دیجیتال (WD)، مارک گریس:

کارکرد غیر موازی در سری جدید ذخیره سازهای NVMe مدل Ultrastar SN200 بر اساس درگاه PCIe همراه با ذخیره سازی حجیم و توان عملیاتی خوب بیشتر برای کاربردهای دیتا سنتری مورد استفاده خواهند بود در حالی که SSD های جدید سری SS200 ما می توانند بخاطر سازگاری براساس SAS SSD ها توازن خوبی بین سرعت و ظرفیت برای کارهایی با تراکنش بالا و حیاتی به همراه داشته باشند.

هارددیسک جدید وسترن دیجیتال

بعلاوه هارددیسکهای He12 عضو جدید خوبی برای خانواده هارددیسکهای enterprise بحساب می آیند که پلتفرم HelioSeal را برای داشتن حداکثر ظرفیت و توان عملیاتی پیاده سازی کرده اند. با اطمینان پذیری بالا و کیفیت سرویس مناسب (QoS)، این محصولات جدید می توانند در بین محصولات دیتاسنتری جای خود را بازکرده و کاربران را قادر سازد از طیف وسیعتری از محصولات قابل استفاده در مقاصدی مثل دیتا سنترها بهره ببرند.

هارددیسکهای 12 ترابایتی در دو مدل SATA و SAS تولید می شوند که تقریبا مشخصات یکسانی دارند و تنها در سرعت متوسط رابط، مدل SAS با سرعتی دو برابر رابط SATA برابر با 1200 مگابایتدر ثانیه قادر به جابجایی داده ها هستند.

هارددیسک جدید وسترن دیجیتال

توان مصرفی فوق العاده این سری هارددیسکها در سری Sata معادل 7.2 وات و در مدل Sas هم 9.8 وات در حداکثر فشار کاری خواهد بود. رابط کاربری ساتا با پهنای باند 6 گیگابیتی و رابط SAS با پهنای باند 12 گیگابیتی می تواند به تنهایی یک پیشرفت عظیم به حساب آید. طول عمر هارددیسکهای جدید معادل 2.5 میلیون ساعت یعنی 285 سال است که شرکت وسترن دیجیتال به همین دلیل 5 سال گارانتی برای این محصولات در نظر گرفته است. قابلیتهای پیش فرض ISE و SED بترتیب برای پاکسازی امن داده ها و کدسازی داخلی بر روی هارددیسکها در دسترس کاربران خواهدبود که بیش از پیش هارددیسکها را برای استفاده در دیتا سنترها مناسب کرده است.

هارددیسک جدید وسترن دیجیتال

این هارددیسک برای کاربردهایی مثل سیستمهای نظارت تصویری مرکزی ، Big Data آنالیز، CEPH، DFS و ذخیره سازی های فضای ابری و دیتاسنترها بهینه سازی شده است.


می توانید در سی سی تی وی آنلاین آمار استفاده و محبوبیت هارددیسکهای سیستمهای نظارت تصویری سال 2016 را مشاهده کنید.

مدلهای SN200 NVMe از نسل سوم درگاههای PCIe استفاده می کنند و با ترکیبی از ضبط/خواندن داده ها با نسبت 30/70 می توانند تا 560 هزار پردازش IOPS 4KiB را بصورت رندوم پوشش دهند.

هارددیسک جدید وسترن دیجیتال

سری هارددیسکهای Ultrastar SS200 با پلتفرم SAS، بصورت هارددیسکهای 2.5 اینچی با ظرفیت حداقل 400 گیگابایت تا حداکثر 7.68 ترابایت با سرعت خواندن 1800 مگابایت در ثانیه و سرعت 1000 مگابایت در خواندن داده های ترتیبی، به بازارهای جهانی عرضه می شوند.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.