هایک ویژن مجددا مبلغ 770 میلیون دلار آمریکا وام گرفت

هایک ویژن مجددا مبلغ 770 میلیون دلار آمریکا وام گرفت

چهارشنبه 1395.03.12
770 میلیون دلار
هایک ویژن مبلغ 770 میلیون دلار را بتازگی از بانک گوانژو دریافت کرده است و این در حالی است که شش ماه قبل مبلغی معادل چهار برابر در حدود 3 میلیارد دلار دریافت کرده بود. هایک ویژن هدفش را از دریافت این سرمایه اینطور بیان کرد:

برای ایجاد سرویس مالی جامع در هایک ویژن و توانایی هایی همچون، سرویس مدیریت، سرویس های مالی شخصی، سرویس های بانکی سرمایه گذاری، اشتراک گذاری اطلاعات و دیگر سرویس های مالی از این قبیل مبادرت به سرمایه گذاری جانبی کرده ایم. در همین حال هایک ویژن بعنوان یک پیشرو در صنعت سیستم نظارت تصویری و تولید تصویر و ارائه دهنده سرویس های محتوایی، بانک گوانژو را در تامین و بهبود محصولات امنیتی عالی، راهکارها و سرویس های آتی برای بهبود مدیریت کسب و کار مالی  در تمام زمینه های رقابتی کمک و توسعه می دهد.

تجزیه و تحلیل

اول اینکه این 770 میلیون دلار کاملا بیربط با 3.1میلیار دلاری است که پیشتر توسط هایک ویژن دریافت شده بود، یعنی بانکی متفاوت، استانی متفاوت.

ما از یک متخصص در امور اقتصادی چین درباره بازخورد این قرارداد پرسیده ایم که اینگونه پاسخ گرفتیم:

"جدا از نام و رسم این بانک، بانک گوانژو در واقع یک بانک بزرگ اما ناشناخته است. بانک Citibank و IBM چیزی در حدود 43 درصد از سهام این بانک را دارا هستند که درحال فروش سهم خود به موسسه مالی China Life هستند که خود این موسسه 70درصد سهامش در دست دولت چین است. این اعداد براساس استاندارد هر کشوری که در نظر بگیرید باز بزرگ خواهند بود(بجز چین!)، با بیش از 250 میلیارد دلار سرمایه تحت مالکیت! براساس استانداردهای چینی، این میزان شاید متوسط محسوب شود اما در هر بانک و اقتصاد دیگری این مبالغ بزرگ محسوب می شوند. مدیران ارشد درواقع مدیران پاره وقتی هستند که از دیگر سازمانها با حفظ سمت در این بخش مدیریت را بر عهده دارند و تعداد انگشت شماری هم در مشاغل و بانکهایی همچون CitiBank مشغولند."

رکورد زنی وام در چین
جدا از توجه به بزرگی هایک ویژن، حفاظت و بهره برداری از حدود 4 میلیارد دلار آمریکا بصورت وام در نیمی از سال بسیار متعجب کننده خواهد بود.
این مبالغ که بسرعت در حال افزایش هستند موجب نوعی نگرانی در بازار جهانی در مورد وضعیت هایک ویژن خواهند شد. ارقامی که در طی زمان متغیر بوده اند بشدت برای چین و شرکت های این کشور شبیه هایک ویژن خطرناک خواهند بود. بطور خلاطه هایک ویژن بشکل بی سابقه ای به منابع گسترده دست یافته و با مدیریت بر گسترش عظیم آنها دست و پنجه نرم خواهد کرد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.