پروژه خانه هوشمند نیازمند آموزش بیشتر متقاضیان

پروژه خانه هوشمند نیازمند آموزش بیشتر متقاضیان

سه شنبه 1395.03.11

در خیلی از موارد احساس نیاز مشتریان به اطلاعات، ارائه دهندگان راهکارهایی از این قبیل را مجاب می کند درمورد تواناییهای سیستم  بیشتر به مشتریان اطلاعات بدهند.

در یک نظر سنجی که توسط icontrol بر روی مشتریان هفت برند معروف راهکار هوشمندسازی منازل صورت گرفت، آنهایی که سیستم منازلشان توسط یک متخصص نصب و راه اندازی شده بود گفتند احساس می کنند هزینه هایی که انجام داده اند ارزشش را داشته است.

نزدیک به 96 درصد پاسخ دهندگان از سیستم منزلشان ابراض رضایت کردند. به همین میزان نیز از بین این افراد گفته اند که سیستم خانه هوشمند جدیدشان را نیز مجددا به این شیوه خرید می کنند و جالبتر آنکه 98درصد از همین افراد ترجیح می دهند مجددا یک فرد متخصص نصب و راه اندازی را بر عهده بگیرد.

البته این تحقیقات بر روی 552 مجموعه بزرگ صورت گرفته است که مسلما نمونه آماری بزرگی نیست. اما نتایج بی سابقه مثبت در مجموع، میزان بالایی از رضایت در بین کاربران خانه هوشمند را نشان می دهد. فاکتورهایی از قبیل امنیت و آرامش فکری بنظر مهمترین دلایل تصمیم گیری کاربران به این شکل بوده است.

احتیاج به آموزش بیشتر :

اکثر مشتریان متوجه می شوند که سیستم ها یادگیری آسانی دارند، اما اکثرا هنوز از کنترل های تک دستگاهه استفاده می کنند بجای آنکه از تمام امکانات و مزیت های سیستم متصل تحت شبکه بهره ببرند.

Icontrol می افزاید :

"اگر چه تمام ارائه دهندگان این سرویس ها در نظر سنجی اظهار داشتند که سیستم هایی با ویژگی زمانبندی و اتوماسیون را بیشنر ترجیح می دهند، اما تنها 29 تا 35 درصد از کاربران فکر میکنند که راهکار ارائه شده شامل این ویژگی ها می شود، که این مبنی بر ضعف اطلاعات کاربران در مورد راهکارهاست. وقتی از سختی های استفاده از آنها سوال شد اکثر مشتریان تنظیمات هشدارها، زمانبندی و اتوماسیون را بعنوان بخش سخت کار با سیستم عنوان کردند.

با توجه به اینکه اکثر پلتفرمها توانایی های مختلفی برای پیاده سازی راهکارها در اختیار متقاضیان می گذارند، متخصصان نصب باید اطلاعات بهتری در اختیار مشتریانشان قرار دهند. نظرسنجی نشان داد که مشتریان به اطلاعاتی که متخصص نصب در اختیارشان قرار می دهد اعتماد داشته و این میزان اثرپذیری آموزشها را

نشان می دهد.

در پایان اینکه هرچه مشتریان بهتر از قابلیتهای سیستم هوشمند باخبر شوند علاوه بر احساس رضایت بیشتر، از همه قابلیت های ممکن به بهترین شکل بهره خواهند برد. شاید این یکی از مهمترین بخش هایی است که باید یک متخصص نصب سیستم خانه هوشمند روی آن تبحر داشته باشد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.