بررسی تخصصی دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

بررسی تخصصی دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

شنبه 1395.12.07

شرکت یونی ویو خود را سومین شرکت بزرگ سازنده تجهیزات نظارت تصویری و دوربین مدار بسته در چین معرفی مینماید. این در حالی است که در فروش کلی سالانه یونی ویو در حال تعقیب شرکتهای هایک ویژن و داهواست و تفاوت اصلیش با این دو شرکت به نوع مالکیت این شرکت مربوط است. شرکت یونی ویو برخلاف دو شرکت چینی داهوا و هایک ویژن شرکتی آمریکایی بحساب می آید که سرمایه گذاریهایش توسط شرکت آمریکایی Bain Capital صورت می گیرد.

در چند سال گذشته شرکت یونی ویو بسرعت فروش و توزیع محصولاتش را درسراسر جهان گسترش داده و به هدف کسب سهم بازار از رقبای داخلی پیش می رود.

ما در این مقاله به بررسی دو دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو در مقابل مدلهایی از برندهای دوربین مداربسته اکسیز، داهوا، هانوها(Hanwha/Samsung) و هایک ویژن می پردازیم و دوربینهای مداربسته دام ارزان قیمت و دوربینهای مداربسته موتورایز را در صحنه هایی با نور کامل، نور کم و صحنه های WDR مورد بررسی قرار می دهیم. در این بررسی تخصصی دوربین های مداربسته به مصرف پهنای باند، مشخصات ظاهری، تنظیمات و ... این دوربینهای مدار بسته می پردازیم.

بررسی تخصصی دوربین مداربسته یونی ویو، داهوا، هایک ویژن، سامسونگ، اکسیز

مقایسه رقابتی

با توجه به کیفیت تصاویر دوربینهای مداربسته هایک ویژن و داهوا در کنار قیمتهای رقابتی رو به کاهش و فروش و پشتیبانی بین المللی، یونی ویو با داشتن یک سابقه غیر چینی و کانال فروش محفوظ در حال فروش محصولاتش در این رقابت است.

مختصری درباره بررسی تخصصی دوربینهای مداربسته یونی ویو، هایک ویژن، داهوا، اکسیز و سامسونگ

در بررسیهای انجام شده و آزمایشهای سی سی تی وی آنلاین، دو مدل دوربین مداربسته Uniview از کیفیت تصاویر بسیار واضح و خوبی بر خوردار بودند و جزئیات اهداف و اجسام نسبت به دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی از رقبای یاد شده در رده بالایی قرار داشت. ضمن اینکه در شرایط رقابت بدلیل بهره مندی از کدک هوشمند U-Code میزان انتقال بیتها را بسیار خوب کاهش می داد(در مقایسه با کدک هوشمند H.264 برندهای دیگر).

بعلاوه، در استفاده از کدک هوشمند H.265 می توانست میزان انتقال بیتها (Bitrate) را نسبت به کدکهای هوشمند H.264 بیشتر کاهش دهد و تا 30% (در هر دو دوربین مداربسته یونی ویو) فراتر از چیزی بود که در دیگر دوربینهای مداربسته داشتیم. بیشتر مدلهای بررسی شده در این رده تنها از کدک H.264 بهره می بردند(مثلا هانوها یا اکسیز).

در آخر اینکه دو محدودیت اصلی وجود داشت:

  • قابلیت WDR دوربین مداربسته وسط رو به پایین بود : در مقایسه با داهوا، هایک ویژن، هانوها و اکسیز، دوربینهای مداربسته یونی ویو از قابلیت WDR قوی برخوردار نبودند و اجسام را در نور پس زمینه شدید کمی کم رنگ نشان می دادند.
  • شدت IR : دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو که از زوم برخوردار بود (IPC3114SR) تصاویر اجسام نزدیک را با شدت نور IR بالایی نشان می داد. این قابلیت در برخی از مدلها با IR هوشمند بهتر شده بود. البته در شرایط محیطی تاریکتر نسبت به صحنه های دیگر وضع فرق داشت. این حالت در دوربین مدار بسته فشرده دام IPC3424 یا برخی مدلهای دیگر وجود نداشت.

کانال / قیمت فروش دوربین مداربسته

ما معتقدیم که قیمت گذاری دو دوربین مداربسته یونی ویو که مورد بررسی قرار دادیم با بقیه رقبا تقریبا در یک رده قرار دارند :

  • دوربین مداربسته Univeiw IPC314SR-DVPF28 (دوربین مداربسته 4MP دام کامپکت با لنز عریض 2.8 میلیمتری) قیمتی معادل 750 هزار تومان دارد. این دوربین مداربسته در آمریکا قیمتی در محدوده 150 تا 200 دلار دارد.
  • دوربین مداربسته Univeiw IPC3234SR3-DVZ28 (دوربین مدار بسته 4MP دام موتورایز) قیمتی معادل یک میلیون و سیسصد و نود ونه هزارتومان دارد. این دوربین مدار بسته در آمریکا قیمتی در محدوده 300 تا 3500 دلار دارد.

با توجه به مکاتبات ما با پخش کننده های منطقه ای یونی ویو (Uniview/UNV) قیمتهای کلی برای همه مناطق دنیا یکسان نیست و بصورت محلی محاسبه و تعیین می شود. ضمن اینکه گزارشی از یونی ویو داشتیم که با رقابتهای کاهش قیمت موقت یا بازارشکنی مقابله می کنند و با سیاست روشن و قیمت واقعی دوربین مداربسته موافقند. چیزی که خلاف آنرا در شرکتهای چینی شاهدیم و به این سبک صادقانه یونی ویو تمایلی ندارند.

کانالهای حفاظت شده فروش

یونی ویو برای شرکتهای هایک ویژن، داهوا و هانوها/سامسونگ رقیبی در زمینه قیمت بحساب می آید که کانال فروش مطمئن و محفوظی دارد. یونی ویو اجازه فروش محصولات بصورت آنلاین یا قیمت گذاری شناور را به فروشنده های بین المللی نمی دهد و از کانالهای فروش محدود و مطمئن استفاده می کند درحالی که برندهای دیگر را در همه جا و هر سایتی حتی آمازون هم مشاهده می کنید. بنابراین بحث پشتیبانی و محصول ایمن بشدت در یونی ویو مستحکم و معتبر دنبال می شود. اگر در اینترنت جستجو نمایید می بینید که تنها برخی مدلها (کمتر از انگشتان دست) از یونی ویو در ebay، Alibaba و یا دیگر سایتهای آنلاین معروف عرضه شده اند و پخش کننده های اصلی کاملا حرفه ای و منطقه ای محصولات را عرضه می کنند. نمونه عکس این موضوع را در نمایشگاه امنیت چین 2016 غرفه هایک ویژن دیدیم. یا مثلا در سایتهای چینی و حتی آمازون فراوان دوربینهای مداربسته داهوا و هایک ویژن دیده می شوند.

عدم وجود پشتیبانی محلی مستقیم در آمریکا

دوربینهای مداربسته یونی ویو در آمریکای شمالی بصورت مستقیم (محلی) پشتیبانی نمی شوند و این برای کاربران منطقه ای آمریکا یک کمبود خواهد بود. پخش کننده های یونی ویو بصورت بین المللی به سرویس دهی تکنیکی مشغولند و اغلب مکاتبات بصورت ایمیل و از راه دور صورت می گیرد.

مشخصات ظاهری دوربین های مداربسته

دو دوربین مداربسته یونی ویو که مورد بررسی قرار گرفتند از نظر ظاهری شبیه هم هستند. هر دو مدل موتورایز و دام کامپکت از بدنه آلمینیومی/پلی کربناتی برخوردارند و استاندارد IP66 نیز دارند.

بدنه و ساختار مستحکمی دارند اما دو موضوع برای بیان هست:

  • یک نکته منفی شاید به زاویه چرخش لنز دوربین مداربسته مدل موتورایز بر می گردد که نسبت به رقبا حس شل بودن و راحت چرخیدن داشته و قفل شدن یا ثابت کردن در آن پیش بینی نشده است.
  • زمانی که دوربین مداربسته دام موتورایز را کامل باز می کنیم و قاب شیشه ای و فلزی را برمیداریم واشر مقابله با ورود آب از جایش بلند می شود. البته این موضوع در بسیاری از دوربینهای مداربسته دیگر هم وجود دارد و نقص به حساب نمی آید.
بررسی تخصصی دوربین مداربسته یونی ویو - کیفیت بدنه

درویدئوی زیر می توانید به مشخصات فیزیکی دو مدل دوربین مداربسته Unview نگاهی بیندازید:

دوربین مداربسته مینی دام IPC3234 بزرگتر از دوربین مداربسته Hikvision 2542 است که در زیر می بینید:

بررسی تخصصی دوربین مداربسته یونی ویو - مقایسه با هایک ویژن

مدل موتورایز با قابلیت زوم IPC314 تقریبا با رقیبش در هایک ویژن یک اندازه است:

بررسی تخصصی دوربین مداربسته یونی ویو - مقایسه با هایک ویژن

در قسمت بعدی(آخرین قسمت) بطور کامل تصاویر دوربینهای مداربسته یونی ویو را با دوربینهای مداربسته هایک ویژن، داهوا، هانوها و اکسیز در شرایط مختلف مقایسه می کنیم و به میزان مصرف پهنای باند، کدکهای هوشمند و تنظیمات دوربینهای یاد شده نگاه کاملی می اندازیم. با سی سی تی وی آنلاین همراه شوید.

با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.


کاربران سایت دوربین مداربسته
ارش

ممنون و سپاس از مقاله خوبتون


23:07 1395.12.12

  • کابران سایت دوربین مداربسته
    در پاسخ به ارش
    CCTVonline

    با سلام
    از نظرتون سپاسگذاریم.

    14:40 1395.12.13