تکنولوژی اعلام حریق اشعه دوگانه

    تکنولوژی اعلام حریق اشعه دوگانه

    جمعه 1394.06.06

    آشکارسازی سریعتر آتش و دود توسط تکنولوژی اشعه دوگانه قابلیت فراهم می شود.

    از جمله این آشکارسازها ،آشکارسازهای حریق بوش سری‌های 420 می باشد که دارای ویژگی‌های جدیدی است. تمامی آتش سوزی ها دارای مشخصات مشابهی از جمله تولید گرما، دود و گازهای احتراق هستند.دستگاه به هنگام دریافت مواردی که ذکر شده شروع به ایجاد هشدار می کند.ولی امکان ایجاد آلارم های بی جا به علت وجود مواد دیگری که تولید دود میکنند ولیخطرناک و آتش زا نیستند وجود دارد. علت این امر این است که آشکارسازهای چند سنسوری توسط کمپانی‌هایی مانند بوش، با محصولات جدیدی همراه با تکنولوژی جدید از قبیل‌FAP OTC 420  ‌چند سنسوری نوری، حرارتی و شیمیایی معرفی می‌شوند.

    سیستم‌های دارای چند سنسور

    هرچه سنسورهای آشکارساز بیشتر باشد حریق ‌سریعتر تشخیص داده می شود.و آلارم خطا وبی جا کمتر تولید می شود.

    تمامی این سیگنال ها الکترونیک های داخلی مورد پردازش قرار می گیرند و و به همین روش توسط میکرو پروسسورهای داخلی با در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند. پردازش سیگنالها به وسیله یک الگوریتم هایی که بوسیله تست های حریق ایجاد شده‌اند، صورت می گیرد. این الگوریتم بر مبنای 5000 تجربه و آزمایش الگوهای آتش سوزی به دست آمده است. اگر بر اساس این نوع الگوریتم پیش برویم نه تنها در مقابل حریق ایمنی خواهیم داشت بلکه در برابر گرد وغبار، رطوبت و تغییرات دمایی هم می توانیم ایمنی پیدا کنیم. سه نوع جدید و متفاوت سری‌های 420 به عنوان نمونه خوبی از نوآوری تکنولوژی اشعه دوگانه، معرفی شده است. که این سه نوع جدید در ترکیب باISP ، دقت بسیاری را در آشکارسازی دود، فراهم کرده است.

    آشکارساز سریع دود

    سنسورهای ارائه شده در سری 420 بوش،شامل 4 آشکارساز متفاوت می شود. ‌آشکارساز حرارت‌ FAH-T 420 ،‌آشکارساز نوری دود‌  FAPO 420‌ ،‌آشکارساز نوری، حرارتی چند سنسوری ‌FAP – OT 420 ،‌آشکارساز نوری، حرارتی و شیمیایی چند سنسوری‌ FAP – OTC 420.
    تمام این سنسور ها به جز ‌FAH – T 420 ، داری یه سنسور نوری دود جداگانه می باشند.

    یکی از مهمترین ویژگی های جدیدی که سنسورها می باید به آن مجهز باشند متمایز کردن ذرات دود و گرد وغبار است. برخی از آتش های سلولزی (چوب) باعث ایجاد دود به همراه ذرات کوچک می باشند که آشکارسازی به عنوان آتش‌TF1  از اهمیت خاصی برخوردار است. در سالهای پیش دود ناشی از سوخت سلولزی با سنسورهای چند منطقه‌ای یا آشکارسازهای یونیزاسیون مشخص می شد و چون این سنسورها دارای موادرادیو اکتیو هستند در نتیجه ذرات معلق نامرئی را شناسایی و هشدار می داد.
    هشدار سیستم‌های آشکارسازی حریق

    سه خصوصیت متفاوت و جدید سنسور نوری دوگانه جدید بوش به سری‌هایFAP 420 و FAP – DO 420 (آشکارساز دود نوری دوگانه) وFAP – DOTC 420 (آشکارساز نوری دوگانه حرارتی چند سنسوری) و FAP – DOTC 420 (آشکارساز نوری دوگانه، حرارتی و شیمیایی چند سنسوری) اضافه شده است.

    این سنسورهای جدید دارای فناوری ISP هستند که در واقع ترکیبی از تکنولوژی اشعه دوگانه و الگوریتم آشکارساز آتش قدرتمند می باشد. این آشکارسازها در تمام زمان ها در محیط های نظارتی به کار می رود.

    آشکارساز حریق APOLLO برای سیستم‌های 12 ولت

    برای این آشکارسازها از ولتاژ جداگانه ای استفاده شده که امکان نصب 12 ولت را در خانه می دهد.یعنی دارای ولتاژاتصالی می باشد که می توان آن را تییر داد و در حیطه ولتاژ 9 ولت و بالاتر از آن کار می کند. شامل آشکارسازهای دود یونیزاسیون و نوری، و آشکارسازهای گرمایی از این دسته سنسورها می باشند.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.