شبکه کردن دوربینهای مداربسته آنالوگ HD با کابل کواکسیال : نوش دارویی بنام ccHDtv

شبکه کردن دوربینهای مداربسته آنالوگ HD با کابل کواکسیال : نوش دارویی بنام ccHDtv

چهارشنبه 1395.06.17

مزایای استفاده از تکنولوژی ccHDtv

لازم به ذکر نیست که امنیت هر روز، بیشتر و بیشتر با پلتفرم تحت پروتکل اینترنت (IP) در هم آمیخته می شود. بسیاری از کاربران که از بستر کابلهای کواکسیال و فضای دوربینهای مداربسته آنالوگ استفاده می کردند در مقابل مهاجرت کامل بسمت سیستمهای تحت شبکه مقاومت می کنند. علت اصلی شاید هزینه بالاتر  و تنظیمات سخت تر سیستمهای مبتنی بر پلتفرم شبکه باشد. در مقاله پیشین بیشتر بر روی تکنولوژی ccHDtv توضیحاتی دادیم و در این مقاله بیشتر کاربردهای آن پرداخته شده است.

ccHDtv سیگنالهای ویدئویی دیجیتال را روی بستری از کابلهای کواکسیال منتقل خواهد کرد. با این کار نیاز به مهاجرت از سیستمهایی با زیرساخت کواکسیال به سمت سیستمهای تحت شبکه به صرفه تر خواهد شد و نیاز به زمان کوتاهتر و هزینه کمتری برای انجام تغییرات وجود خواهد داشت. با تکنولوژی ccHDtv کافی است کاربران دستگاههای متصل به شبکه کواکسیال را تغییر دهند و کابلهای کواکسیال کاملا نقش بستر انتقال را خواهند داشت.

البته مزایای تغییر سیستمها به فرم ccHDtv فراتر از این حرفهاست. در مقایسه با سیستمهای IP که محدودیت ارسال تا 100 متر در طول کابل داشتند، در سیستمهای ccHDtv فاصله انتقال بسیار بیشتر است.

به گفته Morgan Lan مدیر عامل شرکت Fuho که مصولاتشان را بر مبنای این تکنولوژی طراحی کرده اند:

بدون استفاده از تقویت کننده های سیگنال، تصاویر ویدئویی HD می توانند تا 800 متر مسافت را در طول کابل بدون افت کیفیت طی کنند.

مزیت دیگر این است که در سیستم ccHDtv یک کابل کواکسیال میتواند 16 دوربین مداربسته را پشتیبانی نماید بشکلی که در هر کانال پهنای باندی بالغ بر 31.6 مگابیت در ثانیه داشته باشید.

تکنولوژی ccHDtv دوربین مداربسته

این میزان پهنای باند برای انتقال سیگنالهای HD تمام دوربینهای مداربسته کفایت می کند.

در طول نمایشگاهی در تایپه، شرکت Fuho شکلهای مختلف راهکار ccHDtv را که شامل دوربینهای مداربسته 4K می شدند، به نمایش گذاشت. بگفته Lan این تکنولوژی بدلیل قابلیت انتقال سیگنالها در مسافت بالا در طول کابل کواکسیال ، می تواند گزینه ایده آلی برای سایتهای بزرگ باشد.

زمینهای گلف و پایگاههای نظامی نمونه های خوبی از مکانهایی هستند که تکنولوژی ccHDtv می تواند گزینه بسیار مناسبی برای آنها باشد.

محصولات مبتنی بر تکنولوژی ccHDtv در شرکت Fuho می توانند در جایگاههای متفاوتی مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین این سیستم می تواند همانند دوربینهای مداربسته تحت شبکه در اتاق مدیران و هیئتهای اجرایی و انجمنها بصورت پنل نظارتی مدیران مورد استفاده قرار گیرند.

راهکارهای Onborad(یکپارچه بر روی دستگاه)  شامل یک دوربین مداربسته با قابلیت انتقال تصاویر به مرکز ارتباطی از طریق تکنولوژی 3G یا 4G خواهد بود. تصاویر ویدئویی می توانند از این طریق ذخیره یا تحلیل شوند. این یک راهکار ایده آل برای مدیران و مسئولین ناوگانهاست که نیاز به بررسی و نظارت رانندگان دارند.

این در حالی است که دوربینهای مداربسته تحت شبکه با مدلهای 2K و 4K به بازار آمده اند و همگی از قابلیت تحلیلگر ویدئویی داخلی برخوردارند.

تحلیلگر ویدئویی می تواند برای مثال تشخیص دهد که جسمی که قرار نبوده حرکت نماید جابجا شده است یا مثلا که جسمی که زمانی در جایی قرار داشته، به یکباره غیب شده است(دزدی) . این قابلیت هم می تواند بخوبی در مدارس و کارخانه ها مورد استفاده قرار گیرد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.