دوربین مداربسته جدید سونی با عنوان SVC-VB632D مجهز به تکنولوژی نورمضاعف وارد بازار شد

دوربین مداربسته جدید سونی با عنوان SVC-VB632D مجهز به تکنولوژی نورمضاعف وارد بازار شد

چهارشنبه 1395.03.12
برای خیلی ها مثل خود من سوال پیش می آید که چرا هنوز تکنولوژی معروفی برای امکان پذیرکردن ضبط تصاویر تمام رنگی واقعی در محیط فاقد نور بصورت تجاری معرفی نمی شود. شرکت سونی دوربین مداربسته تحت نام SVC-VB632D از سری IPELA را با نوآوری جالب دراین باره وارد بازار کرده است که مشکل نداشتن تصویر رنگی در شب را بشکلی دیگر حل کرده است.

این دوربین مداربسته با تجهیز بوسیله دو نوع ال ای دی به عنوان منبع نوری با دارابودن نور IR و همینطور نور مرئی سفیذ باعث شده است کمی به چیزی که فکر میکنید نزدیک شده باشد. البته نمونه این خلاقیت پیشتر در دوربین مداربسته هایک و بوش هم دیده شده است ولی شرکت سونی به شکلی دیگر ازین خلاقیت بهره می برد.

زمانی که یک جسم به دوربین نزدیک می شود قابلیت تشخیص حرکت دوربین مداربسته بصورت خودکار مدار نور ال ای دی سفید را در دوربین بکار می اندازند. اینکار باعث می شود تصاویر به حالت رنگی وارد و با روشن کردن فضای اطراف تا 5 متر همه اجسام بصورت تمام رنگی دیده و شناسایی شوند.

دوربین مداربسته رده بالای SNC-VB632D می تواند روشنایی خوبی را با ال ای دی های IR در شب در اختیارتان بگذارد و این درخشش تا 30 متر را نیز پوشش خواهد داد. اما تنها در محدوده 5 متری امکان دیدن تصاویر رنگی وجود دارد.

براساس گفته راجر لورنس، مدیر تولید بخش امنیت تصاویر در واحد اروپایی سونی، ویژگی داشتن نور دوگانه در دوربین مداربسته SNC-VB632D در سیستم مداربسته شهری و خصوصا محیط های پیچیده(از نظر امنیتی) بسیار بیشتر کاربرد دارد. اجزائ نور ال ای دی سفید در پیشگیری از جرم در اطراف شهرها و مناطق کم رفت و آمد در شب بسیار حیاطی است.

این دوربین مداربسته قابلیت تجزیه وتحلیل پس از وقوع حادثه و تشخیص هویت را چه در وضعیت سیاه سفید و چه در وضعیت رنگی امکان پذیر می سازد.

ویژگی تثبیت تصاویر در دوربین مداربسته SNC-VB632D می تواند تاثیرات ترافیک و وزش باد را که باعث لرزش دوربین می شود، کاهش و دریافت تصاویری بسیار واضح و ثابت را امکان پذیر می نماید.

سونی همچنین تکنولوژی View-DR را در روی دوربین مداربسته فضای آزاد SNC-VB632D پیاده سازی کرده تا در نتیجه تصاویری عالی با طیف دینامیک تحت شرایط نورکم یا شدت زیاد تا 90 دسی بل با کیفیت تمام HD در اختیارتان بگذارد.

از آنجاییکه که در دوربین مداربسته دیددرشب معمول تصاویر رنگ پریده با جزئیاتی تار خواهید داشت، تکنولوژی پیشرفته DEPA بکار رفته در این دوربین امکان بهره گیری از آنالیزگرهای تصاویر ویدئویی را برای بهبود پردازش مهیا می کند. این ویژگی در شرایطی مانند تشخیص پلاک هویت خودرو و تشخیص چهره در محیط هایی با نور کم و حتی بدون نور بسیار مفید هستند.

شرکت سونی برای فروش این دوربین مداربسته در سرتاسردنیا توسط شبکه پخش گسترده اش برنامه ریزی نموده و هدف اصلی این شرکت فروش به دفاتر کاری،انبارها، شرکتهای امنیتی و دیگر کاربران تجاری در این رده است.

 

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.