لیست کامل دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

لیست کامل دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

سه شنبه 1396.02.26

محصولات و تجهیزات نظارت تصویری هایک ویژن در دهها شرکت و برند دنیا در حال استفاده هستند. OEM های هایک ویژن که در تصویر زیر قابل مشاهده اند در بیش از 50 برند سازنده تجهیزات نظارت تصویری در دنیا مورد استفاده اند و در ادامه هم لینک دسترسی به این برندها را مشاهده می کنید. این برندها مهمترین OEM های هایک ویژن بحساب می آیند ولی شرکتهای دیگری هم هستند که از دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن یا دیگر تجهیزات این شرکت استفاده می کنند اما اطلاعات مستدلی وجود ندارد و سی سی تی وی آنلاین هم آنها را به لیست اضافه نکرده است.

لیست دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

در ادامه می توانید لینک دسترسی به برندهای OEM هایک ویژن را مشاهده نمایید:

خوب یا بد ماجرای OEM؟!

خوب یا بد بودن این همه OEM و همکاریهایی از این دست از یک منظر قابل بررسی است.

از جنبه مثبت هایک ویژن بزرگترین سازنده دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری در جهان است که خیلی از شرکتها آنرا تامین کننده مناسبی برای تجهیزات OEM می بینند.

از دیدگاه منفی هم هایک ویژن بدلیل برخورداری از صاحب دولتی چینی و سوابق ضعیف دنباله دار امنیتی باعث شده که این ارتباط و اتصال بقیه برندها را مخاطره آمیز کند.

چطوری دوربین مداربسته OEM هایک ویژن را از برندهای دیگر یا noname تشخیص دهیم؟!

تکنیکهای محدودی برای تشخیص محصولات OEM هایک ویژن وجود دارند که در ادامه مشاهده می کنید:

اطلاعات ترانزیت

آمارهای حمل و نقل محصولات معمولا نشان خواهد داد که چه شرکتی OEM هایک ویژن است. برای مثال در زیر تصویری از برگه ترانزیت بیش از 2 تن محصولات نظارت تصویری هایک ویژن را مشاهده می کنید که به Tri-Ed تحویل شده است :

لیست دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

و در زیر هم مشاهده می کنید که 7 تن دوربین مداربسته و تجهیزات Hikvision به شرکت NACE ارسال شده که شرکت بالادست SecurityTronix بحساب می اید:

لیست دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

بهرحال بسیاری از OEM ها برگه ارسال یا ترانزیت مستقیمی از هایک ویژن در چین ندارند و از این راه قابل تشخیص نیستند.

شناسه منحصر به فرد سازمانی در آدرس MAC

سری آدرس سازمانی MAC دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) یا رکوردرها معمولا بصورتی تعریف شده که نشان از محصولات هایک ویژن دارد و بشکلی بعنوان محصولات هایک ویژن توسط شرکتهایی استفاده کننده OEM هایک ویژن مثل ADI W-Box و ... فروخته می شوند. نمونه این آدرس را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

لیست دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

می توانید از نرم افزار بررسی MAC OUI با نام وایرشارک استفاده کنید.

OEM های پیشرفته دیگری هم هستند که Hikvision از MAC آدرسهای سازمانی همان شرکتها برای غیرقابل تشخیص کردن آدرس اصلی MAC محصولات استفاده می کند که خیلی قابل تشخیص نیست و عمومی نخواهد بود.

شباهتهای رابط کاربری تحت وب

بطور اعم دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن از رابط کاربری تقریبا یکسانی مثل خود هایک ویژن استفاده می کنند که تنها تغییرات ظاهری جزئی در آنها اعمال شده است(رنگ، لوگو، محل دکمه ها و ..). ویدئوی زیر نشان می دهد که تفاوت رابط کاربری تحت وب هایک ویژن و ADI W-Box به چه شکلی است :

نرم افزار جستجوی دوربین مداربسته

بیشتر OEM های هایک ویژن مثل دوربینهای مداربسته هایک ویژن به SADP هایک ویژن وصل می شوند و حتی به همین شکل هم روی VMS هایی غیر از هایک ویژن شناخته می شوند. در زیر تصویر شناسایی دوربین مداربسته ای از OEM های هایک ویژن توسط ADI W-Box در Exacq را مشاهده کنید:

لیست دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

برچسب های داخلی بورد دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

اگر دوربین مداربسته OEM هایک ویژن را باز کنید و بورد آن را مشاهده کنید معمولا بفرم محصولات هایک ویژن از شماره مدل و ... استفاده شده است. در تصویر زیر مشاهده میکنید که بورد دوربین مداربسته هایک ویژن در کنار دوربین مداربسته OEM هایک ویژن از برند Tri-Ed Nothern چقدر مشابهند:

بورد دوربین های مداربسته OEM هایک ویژن

نوع نامگذاری با حروف DS برای دوربین های مداربسته تحت شبکه یا دیجیتال هایک ویژن بکار می رود.

نظرات شما سی سی تی وی آنلاین را در ارائه مطالب مفید برای دوستدارانش یاری خواهد کرد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.