رابط کاربری تحت وب جدید شرکت Axis

رابط کاربری تحت وب جدید شرکت Axis

شنبه 1395.04.12

شرکت Axis رابط کاربری تحت وب جدیدش را در اختیار کاربران محصولات دوربین مداربسته قرار داد. قرار است این رابط کاربری بطور کلی جایگزین رابط کاربری قبلی شده و برای تمامی محصولات این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

رابط کاربری تحت وب جدید با سه تغییر مهم بهبود یافته که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

طراحی واکنشگرا(Responsive) : طراحی رابط کاربری تحت وب بصورت واکنشگرا امکان تنظیم صفحه وب بر اساس رزولوشن های مختلف را مهیا می کند و دستگاه هایی همانند تبلت و گوشی های هوشمند نیز خیلی راحت تر از این ویژگی سود می برند. توجه داشته باشید که تصاویر ویدئویی H.264 بر روی سیستم عامل IOS بخاطر محدودیت های این سیستم عامل قابل اجرا نیست ولی می توان فرمت MJPEG را بصورت عادی مشاهده نمود.

خبری از پلاگین H.264 نیست : طراحی جدید رابط کاربری تحت وب از پلاگین برای پخش ویدئوهای H.264 استفاده نمی کند بنابراین نیازی به ActiveX یا پلاگین های دیگری روی مرورگر نیست. در گذشته رابط کاربری Axis با این موضوع مشکل داشت. حالا دیگر مرورگرهایی مثل کروم، فایرفاکس، سافاری و .. که از ActiveX هم پشتیبانی نمی کنند با این رابط کاربری و پخش ویدئو بخوبی کار می کنند.

مشاهده تغییرات تنظیمات در پخش زنده :  قبل تر رابط کاربری Axis و خیلی دیگر از شرکتها نمی توانستند پس از آنکه تغییراتی اعمال می شد پخش زنده را با اعمال همان تغییرات نمایش دهند و معمولا باید در صفحه ای جدید تغییرات اعمالی مشاهده می گردید. با تغییرات جدید تنظیمات اعمالی روی کدک ها،کیفیت تصاویر، پوشش تصویر و.. براحتی بر روی نمایش پخش زنده درهمان صفحه قابل مشاهده می باشند.

در زیر کلیپی از این تغییرات مشاهده می نمایید:

ما فکر می کنیم این کار شرکت Axis  قدم خوبی در جهت تحریک رقبا بوده است. رقبا در بهبود رابط کاربری صفحات وب برای بهبود تعامل و خدمات در ارتباط با مشتریان بیشتر حساس خواهند شد تا رابط های کاربری عموما قدیمی خود را نیز مانند محصولاتشان بروز نمایند.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.