رادار حرارتی رقیب دوربین مداربسته حرارتی

رادار حرارتی رقیب دوربین مداربسته حرارتی

دوشنبه 1396.02.25

با افزایش محبوبیت دوربین های مداربسته UHD با قابلیت کار در نور کم، سیستم های تصویربرداری حرارتی بعنوان بخش جدایی ناپذیری از راهکارهای امنیتی همواره در محیطهای حساس جزو نیازهای حیاتی خواهند بود. هزیه های نصب تعداد بالای دوربین های مداربسته حرارتی می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری کاربران باشد. این موضوع باعث شده تا شرکتی مثل TIR (رادار تصویربرداری حرارتی) به فکر بهره برداری از این بازار بلقوه جهانی بیفتد. محصولات متنوع این شرکت از رادارهای حرارتی تا سیستم های شبکه تشخیص، رقیب جدی و مستقیمی برای دوربین های حرارتی فعلی بحساب می آیند.

دوربین مداربسته حرارتی TIR

مدیر توسعه کسب و کار TIR در این باره می گوید:

راداراهای حرارتی بدلیل استفاده از تنها یک سنسور حرارتی در محیط بجای بیش از 16 دوربین مداربسته حرارتی، راهکاری مقرون به صرفه به حساب می آید. این قابلیت می تواند بازار درخواستهای متنوع جهانی را برای محیطهای حساس، تاسیسات، زندانها، فرودگاهها، کشاورزی و هر جای دیگر به خود جلب نماید.

دوربین مداربسته حرارتی TIR

از ویژگی های برجسته این سیستم تشخیص حرارتی برد بالای آنهاست. رادار حرارتی شرکت TIR می تواند شعله های آتش را در فاصله 5 کیلومتری، ورود خودرو را در فاصله 1500 متری و ورود اشخاص را از 400 متری تشخیص دهد که بسیار کاربردی خواهد بود.

سرعت چرخش این رادار حرارتی 54 بار در دقیقه خواهد بود و باعث می شود بتواند تصاویر 360 درجه گرفته شده از محیط بصورت پانورامیک با رزولوشنی تا حداکثر 5 مگاپیکسل بصورت مداوم ارائه نماید. ضمن اینکه در محدوده دمایی 95 درجه ای (40 درجه زیر صفر تا 55 درجه بالای صفر) مقاومت کاری مناسبی دارد.

رادار حرارتی Hydra هم از دوربین مداربسته PTZ با سنسور سونی Exmore با رزولوشن 1080P (2 مگاپیکسل) و زوم اپتیکال 20x برخوردار است که می تواند در نور 1.5 لوکس تصویر رنگی ارائه دهد. ضمن اینکه سرعت ضبط تصاویر دوربین مدار بسته PTZ مورد استفاده در این رادار حرارتی 30 فریم در ثانیه بر مبنای کدک H.264 خواهد بود.

دوربین مداربسته حرارتی TIR

سنسورهای حرارتی بسادگی در محل قرار گرفته می توانند با دیدی 360 درجه سیستم تشخیص ورود به محیط حساس را بتنهایی شکل دهد و نیاز به دستگاههای تشخیصی و هوشمند دیگر را برطرف نماید. این راهکار می تواند بصورت جامع و مقرون بصرفه بجای سیستم های امنیت محیطی مورد استفاده قرار گیرد و با سیستم های تشخیص ورود به محوطه بر اساس تحلیلگر ویدئویی یا سیستم های هشدار محیطی سازگار شود.

وی در ادامه افزود :

رادار حرارتی با استفاده از سنسور حرارتی چرخشی بفرم دوربین مداربسته PTZ، پوشش تشخیص حرارتی جامعی بوجود می آورد که برعکس دوربین مدار بسته PTZ نیازی هم به گردش متناسب با هدف یا در موعد مقرر نخواهد داشت. محصولی مثل Hydra که سیستم رادار حرارتی ترکیبی با دوربین مداربسته PTZ با نور IR می باشد می تواند بمحض تشخیص ورود فرد به محوطه توسط رادار حرارتی، بصورت خودکار جهت دوربین مداربسته PTZ را به نقطه ورود معطوف کرده و بخوبی تصاویر محل هدف را نیز ضبط نماید.

دوربین مداربسته حرارتی TIR

محصول edge هم بر پایه تحلیلگر ویدئویی (Analytics)، تشخیص محیطی هوشمندی دارد که می تواند بوسیله نرم افزار مدیریت، مانیتور شود یا تصاویر را در VMS ضبط کند. کاربران می توانند محیط مورد نظر برای پوشش را برای دستگاه تعیین کنند و شیئی احتمالی را هم که ممکن است به محیط وارد شود در روی دستگاه از قبل تعریف نمایند.

مدیر بازاریابی TIR در ادامه در مورد مزایای یکپارچه سازی رادارهای حرارتی با دیگر سیستم های امنیتی نظارتی چنین نظری داشت:

بعضی از فروشندگان رادار حرارتی را هسته اصلی محصول یا راهکار خود می دانند و ما هم به آنها اجازه دادیم با تبلیغ راهکار خودشان بعنوان محصولی جدید، نیازهای بازار و رشد کسب و کارشان را توما تجربه کنند در حالی که باقی فروشندگان دوربین مداربسته این محصول را گزینه مهمی می دانند که می تواند باعث افت کشش بازار و نیاز به دوربین مداربسته شود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.