قابلیتهای شگفت انگیز تحلیلگر ویدئویی در دوربینهای مداربسته HD پلاک خوان

قابلیتهای شگفت انگیز تحلیلگر ویدئویی در دوربینهای مداربسته HD پلاک خوان

دوشنبه 1395.05.11

هر روز بیشتر از تجهیزات تشخیص پلاک خودرو(ANPR) یا همان پلاک خوان معروف در شهرها در سراسر جهان استفاده می شود که نه تنها در مقاصد امنیتی بلکه در مدیریت موثر رانندگان یا پارک خودروها می تواند کارآمد باشد. پس از گذشت سالها، ANPR به پاس پیشرفت در تکنولوژیهایی مثل تحلیل و تصویربرداری HD بسیار بروز و پیشرفته شده است.

برای مثال شرکت تخصصی 4Sight imaging که بشکل ویژه بر روی راهکارهای ثبت پلاک خودرو کار می کند، با خلق نوآوریهایی در این زمینه پیشرفت سریعی نیز داشته است. نرم افزارها و تجهیزات دوربین مداربسته هایی که قابلیت تصویربرداری HD(با جزئیات بالا) را دارند در سالهای اخیر بسیار پیشرفته شده اند. این پیشرفتها باعث شده است که کاربران با استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص خودروها بر همه چالشها براحتی غلبه کنند.

بگفته "Marcus Boden" مدیر توسعه کسب و کار شرکت 4Sight:

تولید کننده های فراوانی هستند که محصولاتشان تنها قادر به تصویربرداری ساده هستند که شاید برای مقاصد معمولی نظارت تصویری کافی باشد اما برای داشتن قابلیت ANPR مطمئن نیاز به اقدامات و تکنولوژیهای حرفه ای تری  خواهد بود.

این شرکت در سال 2010 به حرفهایش عمل کرد و اولین راهکار ANPR تجاری HD را با قابلیت نصب و راه اندازی سریع (Plug-and-Play) به بازار معرفی نمود. اخیرا نیز بر روی نوع دیگری از این تکنولوژی در حال کار هستیم. به پاس تکنولوژی تصویربرداری HD این راهکار می تواند از پس چالش تشخیص چهره و افراد بر بیاید و برای مثال خودروهای مذنونین را در آنطرف مرزها براحتی تشخیص دهد.

قابلیتهای جدید دوربین مداربسته پلاک خوان

در کشورهای مختلف رنگهای متفاوت پلاکهای خودروها می تواند به دسته بندی متفاوت خودروها و افراد کمک کند. برای مثال تاکسیها، خودروهای نظامی، خودرو پلیس، خودروهای اجاریه ای و حتی خودروهای سنگین و خودرو دیپلمات براحتی قابل دسته بندی هستند.

4sight معتقد است که تنها تولیدکننده ای است که می تواند UHD ANPR (Ultra HD) ارائه دهد و این قابلیت تشحیص پلاک رنگی خودرو را ممکن می سازد در نوع خود اولین و جدیدترین راهکار ارائه شده جهانی در این زمینه خواهد بود. این قابلیت علاوه بر تشخیص رنگ پلاک، کشور ثبت کننده، شهر و حتی ناحیه ثبت پلاک خودرو را نیز تشخیص و تعیین می نماید.

در تکنولوژی جدید این شرکت با نام Veracity V2 از قابلیتهای تحلیلی پیشرفته تری استفاده شده است. تحلیل لحظه ای ترافیک، تحلیل تعدد پلاکهای ثبتی، تحلیل Cell Site، آنالیز جغرافیایی و تحلیل پیشگیرانه از جمله این قابلیتها هستند.

برای مثال نقشه های آنلاین می توانند با ارائه تصویر لحظه ای بر گرفته از داده های مرتبط ترافیکی و استفاده از آن در ردیابی خودروها و پلاک خوانی براساس داده های مرتبط کارآمدتر شوند. داشتن تصویر نقشه حرارتی و تحلیل نقاط استقرار و استفاده از هشدارهای آنلاین دوربینهای مداربسته ANPR بصورت شبکه می تواند برای کاربران مفید باشد.

در کنار تمام این ویژگی ها و مبارزه با جرم و جنایت و حفظ امنیت در محیطهای عمومی، این سیستمها می توانند به تسهیل امور اپراتورها کمک کرده و برای صاحبان پارکینگهای عمومی بهبود درآمد را بدنبال داشته باشد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.