همکاری شرکت QNAP و AMD برای ساخت سری جدید NAS ها

همکاری شرکت QNAP و AMD برای ساخت سری جدید NAS ها

سه شنبه 1395.08.25

شرکت QNAP بعنوان یکی از سازندگان دستگاههای ذخیره سازی تحت شبکه، اخیرا در تولید سیستم NAS جدیدش طی یک همکاری با شرکت AMD از قابلیت چیپستهای گرافیکی و محاسباتی این شرکت بهره خواهد برد.

دستگاه NAS شرکت QNAP

شرکت QNAP خبر تولید محصول پرقدرت و توانمندی با نام TVS-x73 از خانواده سیستمهای NAS را به تازگی منتشر کرده است. این محصول جدید از پردازنده داخلی AMD در سری R با 4 هسته APU برخوردار است که می تواند تا 64 گیگابایت رم را پشتیبانی نماید. ضمن اینکه موتور کدگذاری  سخت افزاری AES-NI، برخورداری از 2 اسلات حافظه SSD با نوع درگاه SATA 6Gb/s، حافظه کش SSD، پورت USB 3.1 (10 Gbps )، پورت ارتقاء 10GbE، خروجی زوجی HDMI و سیستم سخت افزاری شتاب دهنده کدگذاری و دیکدینگ تصاویر 4K از مشخصات مهم این محصول خواهد بود.

مشخصات و قابلیتهای TVS-x73 باعث شده است بعنوان یک NAS مناسب و کار آمد برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بتواند یک فضای ابری کارآمد با سرعت انتقال بالای داده ها، مجازی سازی (Virtualization)، پخش فایلهای چند رسانه ای و نمایش تصاویر را نیز بخوبی در اختیار کاربران بگذارد.

بگفته Y.T.Lee نایب رئیس شرکت QNAP علت استفاده از پلتفرم AMD از سری R، برخورداری از APU های قدرتمند شرکت AMD است که ترکیبی از قدرت CPU های AMD را همراه با پردازنده گرافیکی Radeon R7 به دستگاههای NAS این شرکت می آورد. ضمن اینکه با استفاده از آخرین سیستم عامل QNAP با نام QTS 4.3 و بهره مندی از پورت داخلی USB 3.1 می توان ارتباطی جایگزین در کنار پورت 10GbE برای مقاصد ویژه و حرفه ای نیز داشت.

شرکت AMD هم ضمن اظهار رضایت از این همکاری اعلام داشته که قرار است علاوه بر افزایش همکاریها، روی بخش کسب و کارهای کوچک در این صنعت بیشتر تمرکز داشته باشد.

TVS-x73 در مدلهایی با ذخیره سازی بر روی 4، 6 و 8 کانال هارددیسک به بازار عرضه می شود. بر خورداری از یک پردازنده مجتمع قدرتمند مثل AMD RX0421BD با چهار هسته فعال (برخورداری از CPU و GPU در یک بورد) با فرکانسهای 2.1 گیگاهرتز در حالت پایه و 3.4 گیگاهرتز برای حالت boost در کنار Ram Dual-Channel با ظرفیتهای 8، 16 و یا 64 گیگابایت بصورت DDR4 و برخورداری از حداکثر 4 پورت شبکه و دو اسلات حافظه SSD از نوع M.2، دستگاهی قدرتمند را به طرفدارانش هدیه می دهد.

دستگاه NAS شرکت QNAP

برخورداری از اسلاتهای حافظه M.2 قابلیت انتقال داده ها تا 1172 مگابایت را میسر کرده است.

این ذخیره ساز برای سیستمهای نظارت تصویری و دوربین مداربسته بخوبی می تواند از پورتهای 10GBASE-T یا SFP+ استفاده نماید. برخورداری از پورت Dual شبکه 10GbE (بصورت سفارشی ) در روی این سری محصولات دست کاربران را در سیستمهای نظارت تصویری بزرگتر و استفاده از دوربینهای مداربسته متنوع باز می گذارد. در واقع هدف شرکت QNAP همخوانی کامل TVS-x73 با سیستمهای متوسط نظارت تصویری و مدیریت دوربین مداربسته با پهنای باندی بالا و برخورداری از Virtualization می باشد که بتواند در مقابل افزایش رزولوشن دوربین مداربسته یا رشد سیستمها و نیازمندیها نیز کار آمد باشد. بعلاوه در این سیستم با توجه به حافظه های بکار رفته از نوع SSD و پورتهای مختلف، به سرعت می شود از داده ها بکاپ تهیه و یا دست به بازیابی و ریکاوری تصاویر دوربین مداربسته زد.

پردازنده مورد استفاده در این سیستم از نسل سوم با معماری GCN شرکت AMD است که می تواند تصاویر ویدئویی با کیفیت 4K را سازگار با کدک هوشمند H.264 و نمایش تصاویر 4K UHD بصورت ایده آل در سیستمهای نظارت تصویری به نمایش بگذارد. ضمن اینکه توسط خروجی دوبل HDMI و قابلیت کنترل از راه دور کاربران تجربه خوبی خواهند داشت.

دستگاه NAS شرکت QNAP

سیستم عامل QTS 4.3 هم در نسل جدید بصورت 64 بیتی قادر است به مدیریت حسابهای ایمیل، مدیریت کاربران و IoT و کنترل از راه دور دوربین مداربسته و ... بپردازد. برخورداری از قابلیت اشتراک گذاری داده ها با سیستم عاملهایی مثل ویندوز، مک، لینوکس و یونیکس از دیگر امکانات این ذخیره ساز تحت شبکه به حساب می آید.

مدلهای مختلف این سری محصولات به شرح زیر هستند:

TVS-473 : با 4 کانال ذخیره سازی

TVS-673 : با 6 کانال ذخیره سازی

TVS-873 : با 8 کانال ذخیره سازی

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.