وام 760 میلیون دلاری شرکت Dahua

وام 760 میلیون دلاری شرکت Dahua

يکشنبه 1395.04.06
مقاله ای که بتفصیل می خوانید برگرفته از سایت معتبر IPVM می باشد و کلیه مطالب یاد شده مستقیما بدون دخل و تصرف از آدرس مطلب اصلی سایت IPVM در زیر آورده شده است.

شرکت Hikvision در سال جاری نزدیک به 4 میلیارد دلار وام گرفته است(3.1 میلیارد دلار قبلتر و 760 میلیارد دلار نیز درحال حاضر  دریافت کرده است)

حالا رقیب شرکت Hikvision و دارنده مقام دوم بدهی یعنی شرکت Dahua درحدود سه چهارم میلیارد دلار (760 میلیون دلار) وام را به نام خود ثبت کرده است.

در این مقاله توضیح می دهیم (IPVM) که Dahua چه کاری کرده است، چگونه این کار موقعیت رقابتی این شرکت را تحت تاثبر قرار می دهد و این برای بازار جهانی سیستم نظارت تصویری چه معنایی دارد.

وام شرکت Dahua

شرکت Dahua بیش از 5 میلیارد RMB(واحد پول چین) معادل 760 میلیون دلار اوراق قرضه اقتصادی را به نام خود ثبت کرده است. این اوراق دارای اعتبار کوتاه مدت با دوره حداکثر 270 روزه (حدود 9 ماه) هستند.

یک متخصص اقتصادی چین بیشتر توضیح می دهد:
اینطور به نظر می آید که این یک پیشنهاد فروش سهام بوده باشد که به آنها امکان کسب 5میلیارد RMB را در کوتاه مدت می دهد. این را هم باید ذکر کنیم که این میزان می تواند همچنان افزایش و گسترش باید. آنها موظف به ارائه تمام این 5 میلیار RMB نیستند و ممکن است مقادیر بی قاعده ای را در زمانهای دیگر ارائه دهند. در هرحال شرکت Dahua این توانایی را از آن خود کرده است.

میزان درآمد سال 2015 شرکت Dahua بالغ بر 1.6 میلیارد دلار آمریکا بوده است که تقریبا دوبرابر میزان تعهد مالی یاد شده است.

مزایای وام کوتاه مدت:

وام کوتاه مدت ارزان بوده و میزان درصد افزوده(بهره) برگشت قابل مذاکره ای دارد. ایجاد شرکت نوپا با حداکثر وام کوتاه مدت می تواند مزایای مالی بزرگتری را برای سهم های کوچکتر بدنبال داشته باشد.

عیوب وام کوتاه مدت

عیب اصلی وقتی ظاهر می شود که عوامل دیگری کار را خراب کنند. مثلا اگر بحران اقتصادی یا کاهش بودجه، مشکل رقابتی و ... رخ دهد، وام کوتاه مدت می تواند قرار گیری شرکت در موقعیت خطرناک را پنهان کند و به یکباره رکود و ورشکستگی نمایان شود. مانند فردی بیمار که برای درد خود مسکن مصرف کند و یکباره بدون هیچ علامتی سرطان تمام وجودش را از پای درآورد.

وام کوتاه مدت، علاقمندی چینیها

افزایش چشمگیر وام های کوتاه مدت به یک روند واضح در چین تبدیل است. برای مثال در گرازش بلومبرگ آمده است " شرکت های چینی معتاد به وام کوتاه مدت در پی ناتوانی". ریسک پنهانی در حال ظاهر شدن است. از طرف دیگر بنظر می آید شرکت Dahua به شکلی بهتر از دیگر شرکتهای چینی با این مشکل روبرو شده است، اما با توجه به چالشهای اقتصادی اخیر چین، شرکت Dahua  به ریسک بزرگی به نام گسترش بیشتر کسب و کار دست زده است.

چشم انداز توسعه Dahua

شرکت Dahua در کوتاه مدت این گسترش منابع را بصورت مغرورانه ای دنبال می نماید. این وام برای آنها انعطاف بیشتری در گسترش سریع حتی در عرصه جهانی بهمراه خواهد داشت . اما بازهم شرکت Dahua ممکن است در آینده با مشکلاتی روبرو شود.

این نوسانات علایم دیگری هستند که نشان می دهند فشار بازار چین همچنان برای مدتی دیگر ادامه خواهد یافت. شرکت هایی همانند Hikvision و Dahua براحتی با کسب وام به توسعه سریع شرکت هایشان می پردازند تا این فشار چینی بر بازار جهانی حفظ شود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.