کاربرد سیستم های دوربین مداربسته

    کاربرد سیستم های دوربین مداربسته

    شنبه 1394.06.07

    دوربین مدار بسته علاوه بر پوشش دادن کلیه نیازهای سیستم های حفاظتی، می تواند در اموری مانند کاربردهای پلیسی، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدیویی و تصویربرداری نامحسوس نیز نقش عمده ای ایفا کند.

    1- جلوگیری از ارتکاب جرایم:

    از عملکردهای اصلی دوربین مدار بسته می توان به جلوگیری از سرقت ، جرایم جنایی، جرایم ترافیکی و … اشاره کرد. همچنین می توان از آن به صورت پنهانی و نامحسوس بهره گرفت مثل دوربین مداربسته دستگاه های خودپرداز که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

    طبق آخرین آماری که از کلان شهر های امریکا و انگلستان وجود دارد بعد از نصب و استفاده از دوربین مدار بسته 51 درصد از جرایم آن شهر ها کاسته شده است.

    2- کاربرد صنعتی:

    در برخی از قسمتهای کارخانه های صنعتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای که وجود نیروی انسانی دشوار، خطرناک و گاهی غیرممکن است می توان برای کنترل از دوربین مدار بسته استفاده کرد.

    همینطور بهره گیری از دوربین مداربسته برای اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی نیز در این امر کاربرد چشم گیری دارد.

    3- کنترل ترافیک:

    برای اینکه ترافیک کلان شهرها در سطح گسترده مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد، از دوربین مداربسته برای کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط GPS به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها را دارند، شناسایی رانندگان متخلف ،کنترل تصادفات و شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها استفاده می گردد.

    4- امنیت نقل و انتقالات:

    در نقل و انتقلات عمومی برای اموری که خارج از حوزه دید و کنترل ما است و همینطور برای جلوگیری از حوادث پیش رو مثل کنترل دربهای ورودی و خروجی مترو از دوربین مدار بسته بهره می گیرند.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.