پیش بینی موسسه آماری IHS از بازار سیستمهای نظارت تصویری سال 2017

پیش بینی موسسه آماری IHS از بازار سیستمهای نظارت تصویری سال 2017

يکشنبه 1395.10.26

در پیش بینیهای سالانه موسسه آماری HIS Markit، عنوان شده است که سه گرایش اصلی بازار سیستمهای نظارت تصویری در سال 2017، امنیت سایبری، deep learning و دوربینهای مداربسته پوشیدنی (Body Worn) خواهند بود.

موسسه آماری HIS Markit درباره وضعیت سال آینده بازار سیستمهای نظارت تصویری به این نکته اشاره کرده است که شرکتها و برندها به سمت ارائه سیستمهایی ایمن تر و راهکارهایی با ارزش افزوده رقابتی رو خواهند آورد.

بر اساس گزارشهای IHS، پیش بینی می شود سال 2017، بازار دوربین مداربسته، سیستم نظارت تصویری و امنیتی رشدی 7 درصدی را تجربه نماید.

در متن گزارش بصراحت عنوان شده است که :

نیازها و تقاضاها برای تجهیزات نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته در سال 2017 رشد سریعی خواهند داشت.

ضمن اینکه در گزارشها بیان شده است که فروش دوربینهای مداربسته تحت شبکه به بیش از 98 میلیون عدد و فروش دوربینهای مداربسته آنالوگ HD در مجموع به 29 میلیون عدد در سراسر جهان در سال 2017 خواهد رسید.

نکته جالب اینجاست که به ادامه روند تلاش و رقابت قیمتی هم اشاراتی شده است:

رقابت باعث می شود رشد درآمدها و حاشیه سود شرکتها بسختی تحقق یابد. بعضی از برندها و شرکتها به همین دلیل دچار شکست شده و اتحاد و ترکیب تولید کنندگان تجهیزات نظارت تصویری اجتناب ناپذیر است. البته این یک فرصت مناسب برای برندهای شناخته شده و صاحب جایگاه بحساب می آید. برای مثال تقاضا برای بعضی انواع دوربینهای مداربسته بشدت و بسرعت رشد خواهد کرد. این دوربینها شامل دوربینهای مدار بسته 180 و 360 درجه، دوربینهای مداربسته حرارتی (Thermal) و دوربینهای مداربسته Stereoscopic خواهند بود.

در بین گرایشات و ترندهای برجسته سال جدید، امنیت سایبری – حفاظت در برابر حملات سایبری مثل حملات DDoS ها در سال قبل- در صدر این لیست قرار دارد.

در این صنعت همانند صنعت ICT، ایجاد ارزش افزوده مشارکتی، بررسی و اعتبار سنجی امنیتی بخشهای حیاتی موفقیتهای آینده امنیت سایبری سیستمهای نظارت تصویری به حساب می اید. نمونه های عملی این همکاریها (Partnership)، به شرکتهای تامین کننده امنیت سایبری و تجهیز منازل برای سیستمهای پیشگیری از نفوذ با تجهیزات هشدار دهنده بر می گردد.

دومین ترند سال جاری به deep learning یا یادگیری عمیق بر می گردد. قابلیت ویژه ای که تحلیلگران ویدئویی را بیشتر از پیش با خطایی کمتر پیش خواهد راند. اما امروزه هم بستر سخت افزاری (مثلا GPU ها)  و هم نرم افزارها برای پیاده سازی "یادگیری" در سطح ماشینها آماده اند تا  تصاویر را دربین حجم عظیمی از داده ها پیدا کنند و قابلیتهای تحلیلگر ویدئویی را بیش از پیش بهبود بخشند.

در گزارشهای IHS بطور ویژه به پیشرفتهای کشور چین هم اشاره شده است.

چین بزرگترین بازار سیستمهای نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته را در جهان دارد. با تعداد بالای دوربینهای مدار بسته نصب شده و پروژه های سیستمهای نظارت تصویری با حجم بالایی از داده های تصویری، کاربران در چین مشتاقانه بدنبال راهی برای تبدیل و تفسیر این حجم عظیم داده هایی هستند که مثلا VCA در بخشهای جنایی پلیسی و راهداریها ایجاد کرده اند.

تکنولوژی یادگیری عمیق که توسط شرکتهای سازنده سیستمهای نظارت تصویری چینی توسعه یافته است بعنوان مزیتی رقابتی است که می تواند سهم بلقوه بازار را بدست آورد. این تکنولوژی به سمت یک اکوسیستم زنجیره ای تولید ارزش افزوده یکپارچه خواهد رفت که نمونه آنرا در همکاری تولید کنندگان GPU (پردازنده های تصویری) و توسعه دهندگان نرم افزاری مشاهده می کنیم.

گرایش بعدی به تنوع راهکارهای ایجاد شده توسط شرکتهای چینی بر می گردد. در گزارش IHS قید شده که تاثیر شرکتهای هایک ویژن و داهوا بر تنوع دادن به تجهیزات امنیتی محسوس است که نمونه آن هم ورود آنها به بخش Drone ها (پهبادها) است که فراتر از رویکردهای امنیتی مثلا در اتوماسیون صنعتی یا حمل و نقل هوشمند قدم بر می دارند.

آخرین ترند یا گرایشی که در گزارش IHS به آن اشاره شده است دوربینهای مداربسته پوشیدنی یا پوششی (Body Worn) هستند که بسیار شناخته شده و معروفند و کاربردهایی فراتر از حوزه قانون و محاکم قضایی برای آنها متصور خواهیم بود.

در فعالیتهایی که بصورت عادی به دو نفر برای انجام ایمن و استاندارد آنها نیاز است - مثل بازرسان خطوط ریلی و اپراتورهای خطوط حمل و نقل ریلی-  کارها می تواند براحتی توسط یک فرد همراه با یک دوربین مدار بسته پوششی صورت گیرد و نیاز به منابع انسانی و هزینه ها را کاهش می دهد.

باقی گرایشات با توجه به گزارشات IHS، به تغییر و چرخش نگرش و تقاضای دیگر کشورها درباره دوربینهای مدار بسته HD چینی ، استفاده از سیستمهای تصویری در شهرهای ایمن یا Safe City ها و تکامل رابطهای کاربری VMS ها بر می گردد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.