نگاهی به شرکت تولید کننده سیستم نظارت تصویری Dahua

نگاهی به شرکت تولید کننده سیستم نظارت تصویری Dahua

يکشنبه 1395.04.20

در این مقاله به شرکت Dahua بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده سیستم نظارت تصویری نگاهی اجمالی خواهیم انداخت. سعی کردیم با نگاهی متفاوت تر و به دور از تعاریف رایج و تکراری به نکات جالبی در مورد این برند بپردازیم. با ما همراه باشید.

چیزی که برای خود من جلب توجه می کرد شکل و شمایل لوگوی شرکت Dahua بود. در بین برندهای معروف صنعت سیستم نظارت تصویری، لوگوی شرکت Dahua شکل ویژه تری نسبت به دیگر رقبا دارد. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید و دوست داشته باشید بیشتر در این باره بدانید. در ادامه با ما همراه باشید.

در معنای تحت الفظی در زبان چینی کلمه Dahua با توجه به نوع تلفظ آن می تواند معانی زیر را داشته باشد:

پاسخگویی، پیام دادن، مکالمه کردن، حرف زدن

حال به نوع نگاه خود شرکت Dahua می پردازیم. از نظر شرکت لوگوی شرکت Dahuaحرف برند Dahua بعنوان اولین حرف انگلیسی سعی شده در ابتدای لوگوی شرکت قرار گیرد و بمعنای "منشاء" بیان می کند که وظیفه شرکت Dahua "پیشتازی صنعت سیستم نظارت تصویری" می باشد.

سپس ترکیب دو حرف ابتدایی برند Dahua و برند Dahua  نیز تدائی گر کاراکتر @ خواهد بود و بمعنای ادغام تکنولوژی اشاره می کند که Dahua شرکتی با تکنولوژی بالاست که بر روی نوآوری در زمینه تکنولوژی متمرکز شده است.

اما رنگ های قرمز و مشکی در لوگو شرکت Dahua به چه معناست؟!

بنا بر توضیح شرکت Dahua رنگ قرمز نشان دهنده مسئولیت پذیری، صداقت و حرفه ای بودن کارمندان Dahua می باشد. رنگ مشکی نیز بیانگر سازگاری، بردباری و بلوغ روح سازمانی این شرکت است.

اگر بخواهیم مختصری درباره شرکت Dahua بگوییم می شود به این نکات اشاره کنیم:

این شرکت با  بیش از2000  نیروی متخصص در بخش تحقیق و توسعه توانسته در سال 2015 دومین سهم بازار سیستم نظارت تصویری را از آن خود کند(براساس گزارش IHS).

محصولات این شرکت در بین رقبا بعد از Hikvision برندی با قیمت مناسب و بصرفه شناخته می شود. البته رقیب دیگرش Uniview مقام اول را در زمینه کاری تجهیزات تحت شبکه داراست. رقیب اصلی این شرکت دو شرکت Hikvision و Uniview در چین هستند که در عرصه جهانی شرکت Hikvision در مقام برتر قرارگرفته و شرکت Uniview با رشد بی سابقه تری نسبت به رشد شرکت Hikvision در حال ربودن گوی سبقت از Dahua می باشد.

این برند و شرکت بطور رسمی در سال 2001 به ثبت رسیده و درسال 2015 درآمدی معادل 1.6 میلیارد دلار داشته است.در سال 2014 جایزه دوربین مداربسته تحت شبکه نمایشگاه Secutech را از آن خود نموده است و به گزارش موسسه تحقیقاتی IHS دومین سهم بازار فروش را در همین سال نیز کسب نموده است.

از 9000 کارمند این شرکت سهم بخش تحقیق و توسعه بیش از 2000 نفر بوده که در مقایسه با شرکت Hikvision و Uniview تقریبا در این زمینه از رقابت عقب افتاده است.

آخرین نکته جالب درمورد این شرکت این است که در سال 2001 (مصادف با تاسیس) ، اولین دستگاه DVR هشت کاناله با قابلیت پخش همزمان را این شرکت در دنیا ساخته و به بازار ارائه کرد.

در پایان کلیپی را برای شما قرار داده ایم که واقعا نمی دانیم آیا شرکت Dahua برای تبلیغ این کلیپ را ساخته یا برای تخریب خود! این کلیپ که سه ماه قبل در هنگام برگزاری نمایشگاه ISCWEST 2016 ضبط شده بود، بتازگی از طرف شرکت Dahua منتشر شده است . در این کلیپ گزارشگر نمایشگاه از حاضرین و بازدیدکنندگانی که از کنار غرفه این شرکت عبور می کردند تلفظ صحیح نام این برند را سوال کرده است که واقعا جوابهای جالب و خنده داری می دهد!

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.