جنگ داهوا و هایک ویژن : افزایش 3 برابری کارمندان داهوا در آمریکا

جنگ داهوا و هایک ویژن : افزایش 3 برابری کارمندان داهوا در آمریکا

شنبه 1395.11.23

ماه گذشته دفتر منطقه ای شرکت داهوا در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که 65 کارمند این شرکت در این کشور مشغول کارند. اما امروز شرکت داهوا اعلام کرده است که برای افزایش تعداد کارمندان به بیش از 200 نیرو تا پایان سال 2017 برنامه ریزی کرده است تا بتواند یکی از بزرگترین کارخانه های تولید محصولات نظارت تصویری با بیشترین کارمند را در شمال آمریکا داشته باشد.

در این مقاله به تحلیل این حرکت و نوع توسعه مد نظر شرکت داهوا در افزایش سهم بازار می پردازیم.

گسترش کسب و کار داهوا در ایالات متحده آمریکا بعنوان بزرگترین سازنده دوربین مداربسته

در سالهای اخیر داهوا با وجود فروش تمام OEM های موجودش در بازار ایالات متحده، نیروی انسانی کمی در بخش فروش محصولات با برند آمریکایی در منطقه آمریکای شمالی مستقر کرده بود.

اما در سالهای 2015 و 2016 نسبت به گذشته تعداد کارمندان به 65 نفر افزایش یافت. اما امروز بگفته سایت IPVM این تعداد نیرو به 100 نفر افزایش یافته و قرار است تا پایان سال 2017 نیز به 200 نفر برسند.

نیروهای مهم جدیدی که به این شرکت ملحق شده اند :

  • Jason Boyd نیروی سابق شرکت Hanwha Techwin یکی از برترین فروشندگان سابق سامسونگ
  • Hunter Fort فروشنده قدیمی و کهنه کار Mobotix که امروز مدیر فروش ارشد شعبه آمریکایی داهوا است.
  • Ethan Maxon سابقا در Arecont مشغول به کار بود و امروز بعنوان مدیرعامل بخش آمریکایی و بخش غربی ایالات متحده آمریکا است.

مقیاس وسیع تغییرات داهوا

در مقیاس استانداردهای بازار سیستمهای نظارت تصویری، استخدام 200 نیروی کار در ابعاد بزرگ در بخشهای پشتیبانی و فروش یک شرکت عددی قابل توجه خواهد بود. در مقام مقایسه، در سازمانهای بزرگتر و تشکیلات وسیع مثل Avigilone، Axis یا هایک ویژن هم شاید برای کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا چیزی در حدود 300 تا 400 نیروی کار استخدام می شد.

تصمیم استخدام نیروی کار داهوا بیشتر با میزان درآمد فعلی آنها در ایالات متحده آمریکا مرتبط است که نسبت به رقبای قدیمی در آمریکای شمالی تنها 200 تا 400 میلیون دلار کمتر بوده است. بنابراین کاری که داهوا در حال انجام است یک افزایش تعداد نیروی کار قبل از افزایش درآمد جدید برای پوشش هزینه های آنهاست.

ارزشمندی کارمندان منطقه ای

جنبه مثبت این حرکت بهره مندی و نیاز به داشتن مراکز فروش محلی و پشتیبانی مشتریان در مشاغل بزرگ و در آمد بیشتر است. اینترنت بسیاری موارد را حل کرده اما هیچ چیز جای ارتباطات انسانی و ارتباطات مستقیم با منابع دانش یا فروشنده های محلی را نمی گیرد. با رشد قابل توجه این مناسبات اینترنتی بازهم فروشندگان و خریداران، بازیگران اصلی این صنعت هستند. برخلاف داهوا، هایک ویژن نشان داد با تقریبا 300 نیروی کار در آمریکا، کاهش قیمتهای  محصولات هم کاری از پیش نمی برد. سرمایه گذاری کافی در بخشهای فروش منطقه ای و پشتیبانی بسیار حیاتی است که داهوا دقیقا در حال انجام آن است.

حقوق و هزینه های کارمندان منطقه ای

بخش منفی ماجرا به هزینه های بالای استخدام نیرو در ایالات متحده آمریکا بازمی گردد. هزینه های عملیاتی بخش آمریکایی داهوا با افزایش نیروها به 200 نفر، چیزی در حدود 40 میلیون دلار خواهد بود ( برای هر کارمند معادل 200 هزار دلار سالیانه هزینه دارد که البته از نظر کاهش هزینه های سفرهای کاری، نمایشگاهها، دفاتر کاری و ... منفعت می برند.)

افزایش یکباره از صفر به 200 نیروش کار در کمتر از 3 سال یعنی حداقل در کوتاه مدت درآمدی از بازار USA نداشته اند تا این مخارج را پوشش دهند. داهوا در سال 2017 و 2018 در بخش آمریکایی درصورت تجربه رشد قابل ملاحظه، پیش بینی درآمدی دهها میلیون دلاری خواهد داشت.

داهوا اعلام کرده بود که صدها میلیون دلار سود از فروش و فعالیتهای بازار چین بدست آورده است که به آنها امکان می دهد به افزایش و گسترش کسب و کارها توسط منابع داخلی بپردازند تا این مخارج را جبران کنند.

توسعه صعودی

داهوا جدا از بازار کوچک و ضعیفش در سرمایه گذاری منطقه ای در آمریکا رشد قابل توجهی داشته. با افزایش 200 نفری کارمندان، می توانند بصورت مداوم خود را به بازار فروشنده ها و پیمانکاران برسانند و بصورت مستقیم وارد عمل شوند که بسیار کمک کننده است.

بعلاوه داهوا کارمندانی خواهد داشت که نسبت به رقیب اصلیش Hikvision با تعداد کارمندان بالاتر، می توانند مستقیما وارد رقابت شوند.

خطرات گسترش نیروی کار Dahua

دو ریسک در این رویکرد وجود دارد:

  • هایک ویژن بوضوع نشان داده است که به این اقدام داهوا حمله خواهد کرد و خوشنود نیست. بعد از آنکه داهوا فروش محصولاتش را توسط ADI در بهار امسال آغاز کرد، هایک ویژن هم در حرکتی تهاجمی دست به کاهش مجدد قیمت دوربینهای مداربسته زد. حالا داهوا با افزایش کسب و کار منطقه های و هایک ویژن با کاهش قیمت 40 درصدی محصولات نظارت تصویری در جنگ هستند. اینکه چطور داهوا قرار است با شرکتی بزرگتر و قدیمی تر وارد بازی جدید کاهش قیمتها شود می تواند جالب باشد. البته این رقابت اصلا ساده نیست.
  • Dahua USA هم قبلتر ناکارآمدی خود را نشان داده و هنوز نقشه فروش و رویکرد واضحی ندارد. آیا می توانند بسرعت در مقابل این رقیب قد علم کرده یا خود را تصحیح کنند؟!

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.