50 شخصیت برتر تاثیرگذار در صنعت سیستمهای نظارت تصویری و امنیتی سال 2016 (قسمت پنجم – آخرین قسمت)

50 شخصیت برتر تاثیرگذار در صنعت سیستمهای نظارت تصویری و امنیتی سال 2016 (قسمت پنجم – آخرین قسمت)

دوشنبه 1395.06.15

رتبه 10 : Jonathan O’NeillJonathan ONeil

مدیرعامل انجمن پیشگیری و حفاظت در برابر حریق (FPA)

مدیریت جاناتان در انجمن پیشگیری و حفاظت در برابر حریق به سالهای 1999 بر می گردد که او در سمت مشاور وزرا و نهادهای دولتی از جمله هیئت مدیره جامعه ایمنی و کسب وکار،  انجمن کنترل حریق، انجمن مشاوران مدیریت یکپارچه بحران و انجمن استراتژی راهبردی عملیاتی در حال کار بوده است.

در طول 17 سال O`Neill در نقش موسس مرکز سنجش حریق برای حراست از نوآوریها در بخش حفاظت در برابر حریق، بعنوان معرف بیمه اروپایی در بخش حریق همراه با عضویت در فدراسیون حریق و با عضویت در انجمن BASEC، SSIAB و BAFE مشغول به کار بوده است.

او همچنین مدیریت و نقل و انتقال بودجه تحقیقات سازمان RISC را در FPA بر عهده داشت.

رتبه 9 : دکتر Mahesh SaptharishiMahesh Saptharishi

مدیر ارشد فناوری شرکت Avigilon

دکتر "ماهش" با تجربه 18 ساله در توسعه تکنولوژی تحلیلگرهای هوشمند ویدئویی و سخت افزار و نرم افزارهای دوربین مداربسته تحت شبکه، هدایت تیم مهندسی شرکت Avigilon را بر عهده دارد. وی همچنین به تازگی نیز مراکز نوآورانه ممتاز تحقیق و توسعه این شرکت را که اخیرا راه اندازی و معرفی شده اند، هدایت می نماید.

وی در سمت مدیرعامل، مسئولیت هدایت نوآوری و خلاقیتهای محصولات شرکت اویجیلون و مدارک مالکیت معنوی، شناسایی توانمندی فناوریهای راهبردی و بررسی فرصتهای کسب و کار جدید را بر عهده دارد.

اولین دوربین مداربسته 7K جهان را شرکت Avigilon در سال گذشته تولید نموده است. برنامه آینده این شرکت حضور پررنگتر در بازار تحلیلگر های ویدئویی خواهد بود. در این مسیر امتیاز شرکتهای BRS(سیستمهای تشخیص رفتار)، FaceDouble، ITS7 Pty و VideoMining را با حداقل سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری برای شرکت Avigilon به ارمغان آورده است.

رتبه 8 : James KellyJames Kelly

مدیرعامل انجمن BSIA

James Kelly مدیر عامل انجمن صنعت امنیت بریتانیا (BSIA)، هدایت بزرگترین اتحادیه تجاری صنعت تخصصی امنیت را در انگلستان بر عهده دارد. اعضای این اتحادیه بیش از 70 درصد از محصولات امنیتی و خدماتی(همراه با گردش مالی) را در بخشهای تولید، توزیع و نصب تجهیزات فیزیکی و الکترونیکی امنیتی و ارائه خدمات مشاوره ای و حفاظت امنیتی، بصورت اختصاصی در انگلستان بر عهده دارند.

حالا او با 6 سال پیشرفت بی نظیر، فعالیتهای رسانه ای را سرپرستی می نماید. در سال 2013 و 2014 انجمن BSIA به 410 میلیون نفر مخاطب دست پیداکرد و در سال آخر نیز نسبت به 12 ماه گذشته توانست رکورد رشد 72.9 درصدی را به ثبت برساند.

رتبه 7 : Tony Portertony porter

کمیساریای دوربین مداربسته(CCTV)

Tony Porter در سال 2014 به سمت ریاست کمیساریای دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری منصوب شد. او در این جایگاه از تخصص کار تجاری و اجرای قوانین تواما استفاده نمود. او متخصصی هوشمند (بخصوص در بخشهای مالی) است که در سمت ریاست ارشد نیروهای پلیس بازنشست شده است. در گسترش انجمنها و تعاملات کسب و کار، مقابله با تروریسم بین المللی و جرایم و جنایات سازمان یافته تجربیات خوبی دارد.

وظایف تعریف شده برای او عبارتند از :

  • تشویق به رعایت قوانین عملی دوربینهای مداربسته نظارتی
  • بررسی چگونگی کارآمدی قوانین
  • ارائه مشاوره به وزرا درباره نیاز یا عدم نیاز به اصلاح قوانین
  • ارائه مشاوره و اطلاعات به عموم مردم و کاربران سیستم در مورد کارآمدی، استفاده صحیح، متناسب و شفاف سیستمهای نظارتی و دوربینهای مداربسته.

رتبه 6 : Garry EvansonGarry Evanson

رئیس موسسه امنیت

Garry بعنوان رئیس امنیتی و برنامه ریز بحران در Westminister Abbey، پیشتر بعنوان رئیس عملیات امنیتی شرکت DeLaRue plc مشغول به ارائه خدمات بود و در پلیس سلطنتی نظامی در آفریقا، عراق و فالکلند با درجه سرهنگ دومی خدمت می نمود.

این سابقه متنوع و وسیع حرفه ای، به او در حفظ و تکمیل چندین هیئت مدیره در Syl کمک کرد. وی با سمتهایی مثل مدیریت استانداردها، معاونت، مدیریت روابط خارجی(بین الملل) و در حال حاضر در سمت ریاست، چندین سال متمادی به عنوان هدایت کننده مجموعه Wilf Knight Academic مشغول به خدمت بوده است.

وی در سال 2011 توانست عنوان متخصص خبره امنیتی (CSyP) را بدست آورد و بعنوان عضو حزب کار در چارچوب CSyP مطالبی را نیز درج نماید.

رتبه 5 : Ben BradfordBen BRadford

مدیرعامل بخش حریق BB7

بن برادفورد با حفظ دو سمت تخصصی بعنوان مهندس متخصص و نقشه بردار خبره با استفاده از تجربیات رشته های مختلف شرکت BB7 را تاسیس نمود. شرکت BB7 یک شرکت تخصصی است که از مهندسان مشاور فعال در صنعت ایمنی حریق، امنیت و تداوم کسب و کار بهره می برد.

در حال حاضر در بخش سیستمهای مدیریت بحران حریق و سیاستهای توسعه، استراتژی در چالشهای مدیریت آتش سوزی و حریقهای پیچیده درحال کار است. تفسیر و ارائه قوانین ساخت و ساز و قوانین امنیتی و حفاظتی از دیگر تخصصهای اوست.

برادفورد قبل از تاسیس BB7 بعنوان مدیر مستقل به مشاوره در کشورهای درحال توسعه مثل ویتنام، ابوذبی، لیبی، قطر و نیجریه پرداخت. او بعنوان یک متخصص نقشه کشی ساختمان در لندن و جنوب شرق آسیا در زمینه علوم آسیب شناسی ساختمانی، ساخت و ساز و قانونگذاری ساخت و ساز و تبیین استانداردها تجربیات خوبی بدست آورد.

"بن" بعنوان یکی از شرکاء پرانرژی IFSEC Global و ریاست کار گروه ارزیابی استانداردهای تخصصی حریق در سالهای متمادی، از موسسین انجمن مهندسی حریق بشمار می آید. بعنوان نویسنده PAS 7 آورده است:

سیستمهای مدیریت خطر حریق که نشئت گرفته از موسسه استاندارد بریتانیایی "بن" می باشند، تاثیر عمیقی بر روی بهترین روشهای برنامه ریزی استراتژیهای مدیریت حریق و چالشهای عملیاتی داشته است.

رتبه 4 : Martin Gill FSylMartin Gill

مدیرعامل موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای PRCI

پروفسور Martin Gill GSyl یک متخصص جرم شناسی است که 13 کتاب و بیش از 100 مقاله تخصصی در این زمینه نوشته و سردبیر مجله امنیت (Security) نیز می باشد. وی همچنین در زمینه پژوهشی ASIS بعنوان موسس مبتکر تحقیقات امنیتی به همکاری با ASIS پرداخته است.

گیل با چاپ دوم کتابش بنام "کتاب راهنمای امنیت" که در سال گذشته منتشر شده بود بشکلی چشمگیر مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت.

رتبه 3 : دکتر Alison WakefieldAlison Wakefield

مدرس ارشد مدیریت ریسک امنیتی در دانشگاه پورتموث

دکتر الیسون در بخش مدیریت ریسک امنیتی دانشگاه پورتموث بعنوان مدیر گروه آکادمی مدیریت امنیتی و خطر BSc و با مقام دکترای تخصصی در مدیریت ریسک امنیتی مشغول به کار است.

وی همچنین بعنوان نایب رئیس و اصلی ترین عضو اتحادیه مشاغل امنیتی بریتانیا خدمات ارزنده ای ارائه می دهد.

از او کتب بسیاری درباره امنیت منتشر شده است که از آن جمله می توان به کتاب "پلیس شخصی فضای عمومی"(انتشارات Willan سال 2013) اشاره نمود که برنده جایزه ”کتاب جرم شناسی 2003  اتحادیه بریتانیا" شد.

رتبه 2 : Martin GrenMartin Gren

موسس شرکت Axis Communications

Martin Gren در سال 1984 شرکت اکسیز را تاسیس کرد و در سال 2013 بعنوان رتبه اول این لیست معرفی شد و تنها با یک رتبه فاصله در جدول قرار گرفته است. وی همیشه به دنبال نوآوری است و از غرور و خودشیفتگی می پرهیزد که این ویژگی باعث شد سازنده اولین دوربین مداربسته تحت شبکه دنیا در سال 1996 باشد. این ابداع در حالی رخ داد که شاید تعداد بسیار کمی از مردم از اینترنت استفاده می کردند که آنهم اغلب از روش Dial-Up بوده است.

البته شرکت Axis همچنان در مقام دوم بعد از شرکت Hikvision (بخاطر سهم بازار بالاتر هایک ویژن) در حال رقابت می باشد. شرکت Axis بعنوان پیشتاز مهاجرت از سیستمهای نظارت تصویری آنالوگ به تحت شبکه، این را پذیرفته است که به عنوان دومین تولیدکننده و تامین کننده تجهیزات انکدر ویدئویی می تواند به رقابت بپردازد.

در حالی که Ray Maurittson مدت طولانی است که بعنوان رئیس و مدیر عامل شرکت اکسیز فعالیت می نماید، Gren بعنوان عضو ارشد و رئیس هیئت مدیره هنوز هم همانند سه دهه پیش عامل انگیزشی رشد شرکت بحساب می آید.

بالاخره به رتبه اول IFSEC 2016 رسیدیم :

رتبه 1 : Joe Grillojoe grillo

مدیرعامل صنایع Vanderbilt

Joseph Grillo در امنیت الکترونیکی و صنایع تشخیصی با سابقه 30 ساله در رشد، جذب و بازسازی کسب و کارها، یک کهنه کار موفق بحساب می آید.

در سال 1993 به سمت مدیریت فروش منطقه ای شرکت HID منصوب شد. او در سال 1995 در خرید سهام و همکاری در مدیریت Hughes Aircraft/General Motors از طرف شرکت HID مشارکت داشت. از سال 1995 تا 2001  به مقام نایب رئیس بخش فروش و بازاریابی و سپس بعد از زمزمه هایی در نهایت به ریاست HID منصوب شد. با خلاقیت خودش و برگ برنده 15 میلیون دلاری شرکت HID که در آن زمان بعنوان یک شرکت تولیدی کارت و کارتخوان بحساب می آمد، تبدیل به رهبر مسلطی بر بازار منطقه ای 100 میلیون دلاری شد. این موفقیتهای او باعث شد شرکت Assa Abloy در سال 2001 بفروش برسد.

در Assa Abloy "جوزف" با دهها خرید حق سهام و مجوز شرکتهای دیگر که اغلب در اروپا رخ داده است سعی در شکلگیری بهتر کسب و کار خود داشت.

در سال 2005 به معاونت اجرایی شرکت بالادستAB  Assa Abloy منصوب شد و با انتصاب به سمت ریاست بخش تکنولوژی جهانی (از جمله HIDAssa Abloy Hospitality و BAD به کارش ادامه داد. در این سمت او بخوبی بخش 700 میلیون دلاری شرکت را با 3000 نیروی کار در 29 کشور مدیریت نمود و به جذب امتیاز شرکتهای بیشتری پرداخت. "جوزف" در سال 2008 از شرکت Assa Abloy بازنشست شد.

در سال 2012 گریلو و همکار سابقش Will West شرکت ACRE را تاسیس کردند و از LLC (شرکت با مسئولیت محدود) بعنوان پلتفرم تحکیم در صنعت امنیت الکترونیکی استفاده کرده و بر روی صنعت کنترل دسترسی متمرکز شدند. در سال 2012 موفق شدند شرکت Schlage SMS Business را از Ingersoll Rand خریداری نمایند(شرکتی که امروز بنام صنایع Vanderbilt شناخته می شود). سپس با مشارکت شریک سومی بنام Steve Wagner(رئیس شرکت Mercury) موفق به کسب امتیاز شرکت Mercury Security در سال 2013 شدند.

در سال 2015 با خرید سهام شرکت Siemens Security Product توسط Joe بعنوان مدیر عامل ، گستره صنایع Vanderbilt را تکمیل نماید. دفاتر مرکزی جدید این شرکت در ویسبادن آلمان واقع شدند.

Joe از دانشگاه کانکتیکات با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد. او در سمت رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن صنعت امنیت (SIA) از سالهای 1998 تا 2007 مشغول ارائه خدمت بود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.