نرخ رشد و سود شرکت هایک ویژن در نیم سال دوم سال 2015 افت پیدا کرد.

    نرخ رشد و سود شرکت هایک ویژن در نیم سال دوم سال 2015 افت پیدا کرد.

    چهارشنبه 1395.03.19
    شروع قوی در نیمه اول سال 2015

    در نیمه اول سال 2015 شرکت هایک ویژن با رشد درآمدی بالغ بر 62.8 درصد نسبت به سال قبل بسیار قدرتمندانه به پیش رفت. درواقع بازار داخلی هایک ویژن با رشدی سریعتر از بازار جهانی این شرکت به پیش رفت و این درحالی اتفاق افتاد که هایک ویژن همواره در حال بزرگتر شدن و مجرب تر شدن در بازار داخلی نسبت به بخش بین المللی بوده است.

    نزول در پایان سال 2015

    در سه ماهه چهارم سال 2015،  تغییرات درآمد هایک ویژن محسوس تر بنظر می آمد، نرخی برابر با نصف آنچه در نیمه اول سال اتفاق افتاده بود. یعنی از 62.8 درصد به مقدار 31.8 درصد برای سه ماهه چهارم رسید. این نزول در ادامه کاهش درآمد سه ماهه سوم با 47.9 درصد رخ داد، یعنی در نیمسال اول 2015 میزان درآمد 62.8 درصد و سپس در سه ماهه سوم به 47.9 درصد و در سه ماهه پایانی سال به 31.8 درصد رسید.

    حاشیه سود در سرآشیبی

    با توجه به مدارک انتشاری شرکت هایک ویژن، حاشیه سود این شرکت بروند افت خود ادامه داد. در یک منبع چینی آمده بود "حاشیه درآمد ناخالص بیش از انتظار(5درصد)" بخصوص با استناد به افول کسب و کار داخلی سودمند مرتبط با دولت چین، بیش از پیش کاهش مقادیر احساس شد.

    ضعف در بازار داخلی

    ضعف در بازار داخلی یک ریسک قابل توجه برای هایک ویژن محسوب می شد بخصوص با توجه به موقعیت قوی سیاسی داخلی این شرکت که باعث ایجاد سود بالا و متعاقبا پروژه هایی در اندازه های بزرگ می شود. خیلی از عوامل رشد و نزول به ادامه پشتیبانی مالی بنیادین از طرف دولت چین بر می گردد. از طرف دیگر با کاهش تولید ناخالص داخلی و تمرکز بیشتر بر روی افزایش مصرف کنندگان جدید این موضوع می تواند باعث تضعیف کسب و کار پرسود هایک ویژن شود.

    تاثیرات جهانی

    با کاهش نرخ سود و درآمد، بنظر می آید هایک ویژن بازار منطقه ای آمریکای شمالی را رها نکند. اگر اتفاق دیگری رخ ندهد هایک ویژن رشد بی مثال خود در فروش و سرمایه گذاری بر روی بازاریابی را ادامه خواهد داد. این در حالی است که داهوا در حال افزایش قیمت برخی محصولات در بازار آمریکای شمالی است و محتاطانه تر پیش می رود.

    از طرف دیگر ما کاملا معتقدیم که هایک ویژن با توجه به دو محدودیت مهم، باز هم به رشد درآمد جهانی خود بسرعت ادامه خواهد داد.

    اول آنکه هایک ویژن هنوز در بازار جهانی به بزرگی آنچه در بازار چین است تبدیل نشده و حتی رشد درآمد خارجی این شرکت می تواند تنها به جبران محدودیت های بازار داخلی کمک نماید. ثانیا اساسا کسب سودی به بزرگی سود بازار داخلی چین در بازار جهانی تقریبا برای هایک ویژن غیر ممکن است.

    علاوه بر این، کسب بودجه 3.1 میلیارد دلاری توسط هایک ویژن بیشتر شبیه سرمایه گذاری است! همینطور کاهش رشد ممکن است باعث انجام اقدامات انتحاری پیش گیرانه از جمله خرید امتیاز شرکت های کوچک موجود در صنعت شود.

    البته هنوز بحث های زیادی وجود دارد ازجمله مسائل پنهانی کاهش نرخ رشد هایک ویژن و به چالش کشیدن اقتصاد داخلی چین برای برقراری نقش کلیدی در بازار جهانی صنعت نظارت تصویری و .. که درآینده بیشتر نمایان خواهند شد.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.