ترکیب تکنولوژیهای فشرده سازی WiseStream و H.265 توسط Hanwha

ترکیب تکنولوژیهای فشرده سازی WiseStream و H.265 توسط Hanwha

شنبه 1395.10.11

کاربران از کسب و کارهای کوچک تا سازمانهای بزرگ بدنبال استفاده از مزایای تکنولوژی فشرده سازی کدک H.265 در جدیدترین راهکارهای شرکت Hanwha Techwin هستند. سری تجهیزات نظارت تصویری Wisnet P و Wisenet Q از سری محصولاتی هستند که شرکت هانوها با بهره گیری کدک H.265 در کنار تکنولوژی فشرده سازی WiseStream توانسته به مدیریت بسیار خوبی بر روی مدیریت پهنای باند و مصرف حافظه دست یابد. این روش فشرده سازی اختصاصی شرکت Hanwha بصورت کلی می تواند به کاهش هزینه های سیستمهای نظارت تصویری و افزایش کارایی کلی سیستمها کمک نماید.

تکنولوژی WiseStream دوربین مداربسته هانوها

به گفته تام کوک مدیر فروش شعبه آمریکایی Hanwha :

هانوها در جایگاهی ویژه با القای خلاقیت در تکنولوژی بدنبال توسعه و طراحی محصولات جدید توانسته به توانمندیهای بالاتری دست یابد. با بهبود کیفیت و قابلیتهای سیستمهای کاربران محبوبیت بیشتری بدست آورده است. در بهبود تکنولوژی فشرده سازی H.265 و WiseStream در خط تولید محصولات گسترده جدید و پیش رو می توان نمونه ای از این خلاقیتها را دید.

شرکت هانوها پیشرو در تکنولوژیهای سیستمهای نظارت تصویری جدید، یکی از اولین شرکتهای پذیرنده تکنولوژی H.265 بود که از این روش فشرده سازی در خط تولید محصولاتشان استفاده کرد. در واقع فشرده سازی H.265 با بسط ویژگیهای استاندارد فشرده سازی H.264 توانسته تصاویری با کیفیت تر را در فایلهای ویدئویی با حجم کمتر بگنجاند. با کدک H.265 فشرده سازی تصاویر 4K و تصاویر ویدئویی با رزولوشن بالاتر برای مقاصد امنیتی ممکن شد. زیرا تصاویری با رزولوشن بالاتر از 4K در مقاصد امنیتی نیاز به کیفیت تصاویر بالاتر و بهبود استفاده از پهنای باند و بهینه سازی ذخیره سازی بر روی حافظه داشتند.

تکنولوژی WiseStream دوربین مداربسته هانوها

کدک H.265 بهبود چشمگیری نسبت به کدکهای پیش از خود داشت، بطوری که می تواند میزان نرخ جابجایی داده ها را نسبت به کدک H.264 بیش از 50 درصد بهینه تر نماید. ضمن اینکه در کدک H.265 کیفیت تصاویر با بهره گیری از بلاکهای تصویری ماکرو از حداقل 8 در 8 پیکسل تا 64 در 64 پیکسل بسیار بهتر شده و همچنین میزان تاخیر تصاویر به حداقل رسیده است.

آخرین محصولات نظارت تصویری شرکت هانوها شامل تجهیزات مداربسته سری P و سری اقتصادی Q از هر دو کدک H.264 و H.265 استفاده می کنند. این کدکها در کنار هم فرمتهای تصویری متفاوت را پشتیبانی می کنند و برای استفاده از سیستمهایی با برندی غیر از هانوها که هنوز از کدک H.265 بهره نمی برند مفید خواهد بود. در نتیجه کاربران می توانند از آخرین قابلیتهای خلاقانه در دنیای تکنولوژی دوربینهای مداربسته برخوردار شوند و با پشتیبانی گسترده تری از محصولات شرکت هانوها یا سامسونگ سابق استفاده کنند.

تکنولوژی WiseStream دوربین مداربسته هانوها

با اضافه شدن تکنولوژی WiseStream به کدکهای H.265 و H.264 کاربران می توانند از قابلیت کاهش مصرف پهنای باند و حافظه استفاده بهتری ببرند. در تصاویر با کیفیت WiseStream بصورت پویا و خودکار می تواند با تشخیص بخش متحرک صحنه به فشرده سازی بهتری بر روی پس زمینه دست یابد. همچنین با تنظیم متناسب و دینامیک تداخل فریمهای I-Frame ،قابلیت تشخیص حرکت و کنترل ازدحام شبکه دوربین مداربسته در تصاویر ویدئویی در هر صحنه به بهبود انتقال تصاویر هم کمک نماید.

برای مثال سیستمهای نظارت تصویری سری Wisenet P با رزولوشنهای 4K و UHD با بهره گیری از کدینگ H.265 و WiseStream می تواند تصاویر ویدئویی با نرخ پیکسلی بیشتر (سایز پیکسلی هر فریم) را با استفاده از همان پهنای باند مورد استفاده در یک سیستم HD با رزولوشن 1080P و کدک H.264 جابجا کند.

نیاز به کاهش مصرف پهنای باند و حافظه در ترکیبی از تکنولوژی WiseStream و H.265 باعث می شود دوربینهای مدار بسته بیشتری بر روی زیرساخت شبکه با ظرفیت محدود قابل استفاده باشند. این یعنی نظارت و دید بهتر و موقعیت واضحتری با امکانات زیرساختی ثابت نسبت به گذشته خواهیم داشت که می تواند با افزایش امنیت و کاهش هزینه ها منافع خوبی در اختیار کاربران قرار دهد و یکپارچگی آینده را ممکن سازد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.