حذف محصولات هایک ویژن از وب سایت تامین پروژه های دولتی آمریکا GSA

حذف محصولات هایک ویژن از وب سایت تامین پروژه های دولتی آمریکا GSA

شنبه 1395.11.23

سایت آمریکایی GSA که به دولت ایالات متحده آمریکا تعلق دارد، بتازگی لیست محصولات هایک ویژن را از بین محصولات نظارت تصویری خود حذف کرده است. سه ماه قبلتر بیش از 1400 محصول نظارت تصویری هایک ویژن برای بخش نظامی، فدرال دولتی، آژانسهای ایالتی و بخشهای دولتی و ... در لیست خرید قرار داشتند. بعلاوه دو فروشنده محصولات نظارت تصویری هایک ویژن نیز محصولات این شرکت را با عنوان "Made in USA" یا ساخت ایالات متحده آمریکا بفروش می رساندند در حالی که این شرکت به مدیریت و صاحب امتیازی دولت چین مشهور است.

حالا بعد از این داستانها، محصولات شرکت هایک ویژن از لیست فروش سایت محصولات نظارت تصویری GSA آمریکا حذف شده اند.

فروش دوربین مداربسته هایک ویژن

باقی محصولاتی که بر روی سایت GSA در لیست فروش هستند(ساخت شرکت هایک ویژن) تحت عنوان برند UNITED DIGITAL یا United Digital Technologies بفروش می رسند.

واضح است که محصولات نظارت تصویری هایک وژن در ایالات متحده آمریکا ساخته نشده اند و بدلیل منشاء دولتی (چینی) این شرکت، امکان فروش دوربینهای مداربسته هایک ویژن بر روی سایت دولتی GSA وجود نخواهد داشت و اینکار غیر قانونی است.

توضیحات سایت GSA

سایت GSA هفته ها پیش در پاسخ به سوالات IPVM اینطور پاسخ داده بود که :

محصولات هایک ویژن توسط Global Data Center بعنوان دستگاههای Refurbished یا تعمیری در ایالات متحده آمریکا بفروش می رسند و محصولات یاد شده با قواعد TAA سازگاری دارند. ما مدیریت ریسک زنجیره تامین را بسیار جدی دنبال می کنیم و از شما بخاطر این اطلاعات ممنونیم. ما نیز به بررسی دقیق تر این اطلاعات خواهیم پرداخت.

داستان این دوربینهای مداربسته تعمیری جنبه های مختلفی دارند. حتی اگر این محصولات تعمیری و ریفربیشد پس از تعمیر وارد پروسه فروش شده باشند یعنی تنها از محل اولیه استفاده برگشته و ماهیت محل تولید همان است. بنابراین تعمیری بودن هم دلیل بر تایید محصولات نبوده و بشکلی راه فراری برای فروشندگان قانون گریز باز شده است.

نهایتا اینکه داشتن لیستی مشمول از صدها مدل مختلف تجهیزات نظارت تصویری تعمیری نمی تواند قانونی باشد که در این بین هایک ویژن هم یکی از این برندهای برگشتی بوده است.

حذف محصولات Hikvision از GSA

دو هفته پیش سایت GSA هزاران محصول / مدل دستگاه هایک ویژن را از لیست فروش حذف کردند. سایت GSA هم در پیامی به IPVM ضمن نظر خواهی درخواست کرد مدارک قابل استناد مورد نیاز آنها را برای پیگیری وضعیت فروش محصولات هایک ویژن به اسم تجهیزات آمریکایی به آنها ارائه دهد. در آن زمان این مدارک حاضر نشده بودند. ما فکر می کنیم که ادعاهای برگشتی بودن محصولات نظارت تصویری دروغین بوده و GSA هم به این موضع پی برده است.

شفاف سازی مناسب

سایت دولتی GSA باید برای حذف محصولات هایک ویژن مطلع می شد و هایک ویژن هم باید متوجه باشد که IPVM باید به نظارت بر این قبیل سوء استفاده ها ادامه دهد. فروش محصولات نظارت تصویری چینی هایک ویژن برای دولت ایالات متحده آمریکا خطرناک خواهد بود.

از اینکه با سی سی تی وی آنلاین همراه شدید ممنونیم.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.