مقایسه امنیت سایبری 10 شرکت سازنده دوربین مدار بسته (قسمت دوم )

مقایسه امنیت سایبری 10 شرکت سازنده دوربین مدار بسته (قسمت دوم )

يکشنبه 1395.10.12

وِیژگی رمز شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته

در زیر شرایط رمز مورد نیاز برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری هر یک از شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته یاد شده در مقاله اول را بررسی می کنیم :

Arecont Vision

در اولین ورود به نام کاربری نیازی به تغییر رمز نیست و خبری هم از پیشنهاد اینکار وجود ندارد و تنها از دکمه پاک کردن رمز برای برداشتن رمز عبور دوربین مدار بسته استفاده شده است. اکانت اصلی ادمین در روی دوربینهای مداربسته این شرکت هم غیر قابل حذف یا تغییر نام است.

دوربین مداربسته ارکانت ویژن

Avigilon

همانند آرکانت ویژن خبری از محدودیت تغییر رمز عبور در اولین ورود یا حتی پیشنهاد اینکار نیست. کاربر اصلی به نام Administrator شناخته شده و رمزی هم برای این کاربر درنظر گرفته نشده است. اگر رمزی ایجاد کنید نیاز نیست این رمز خاص یا قوی باشد و هیچ نوع محدودیتی برای استفاده از رمز کاربر را مجاب به استفاده از رمز عبور بهتر نمی کند.

دوربین مداربسته اویجیلون

اکسیز

اکسیز در هنگام ورود اولیه از شما می خواهد که رمز عبوری جدید بسازید اما اغلب کاربران از همان عبارت تکراری و رایج pass برای رمز عبور استفاده می کنند. بعلاوه هیچ نوع محدودیتی برای ایجاد رمز عبور قدرتمند در کار نیست و حتی می توان برای ثبت رمز عبور از 1 کاراکتر استفاده کرد.

دوربین مداربسته اکسیز

توجه داشته باشید که برای ورود به تنظیمات root در ONVIF می توان از نام کاربری root و pass به عنوان رمز عبور کاربر اصلی استفاده کرد. تنظیمات root امکان غیرفعال کردن این قابلیت را مهیا می کند که می توان بصورت دستی آنرا فعال یا غیر فعال کرد.

بوش

در اولین ورود نیازی به ایجاد رمز عبور نیست اما در یک پنجره زرد اعلام هشدار قویا از کاربر می خواهد که از رمز عبور قوی استفاده نماید و رمز عبور جدید تعریف کند. کاربران Service، user و live قابل حذف نیستند اما در فرم ورهای جدید اجازه ایجاد کاربران جدید را با شرایط جدید مهیا کرده است.

دوربین مداربسته بوش

Dahua

نام کاربری و رمز عبور بصورت پیش فرض admin/admin بوده و نرم افزار دوربین مداربسته در اینباره هشدار می دهد اما محدودیتی برای تغییر رمز عبور در اولین ورود وجود ندارد. نرم افزار فرم ور از کیفیت سنج برای رمز عبور دوربین مداربسته استفاده می کند تا قوی بودن رمز عبور را بسنجد اما خبری از محدودیت در استفاده از رمز عبور 1 کاراکتری نیست! بعلاوه داهوا استفاده از خیلی کاراکترهای ویژه مثل ~ را از محدوده کاراکترهای قابل استفاده حذف کرده است!

دوربین مداربسته داهوا

هایک ویژن

در اولین ورود باید رمز عبور ایجاد شود و باید حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده باشد و از دو نوع کاراکتر در آن استفاده شود (حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص).

دوربین مداربسته هایک ویژن

پاناسونیک

اگر چه از اکانت رایج در بسیاری از دوربینهای مداربسته استفاده شده است (admin) اما باید نام کاربری و رمز عبور در مراحل راه اندازی دوربین مداربسته از اول تعریف شود.

دوربین مداربسته پاناسونیک

پلکو

رمز عبور باید شامل حداقل 4 کاراکتر باشد اما هیچ محدودیت دیگری برای تولید رمز عبور قوی بکار گرفته نشده است. حساب کاربری admin هم قابل تغییر یا حذف نیست.

دوربین مداربسته پلکو

سامسونگ

برای کاربر ادمین در اولین ورود نیاز به ایجاد یک رمز عبور قوی است که باید همه محدودیتهای یک رمز عبور قوی را در ورود عبارت استفاده کنید. کاربر ادمین غیر قابل حذف یا تغییر است اما کاربران بیشتری قابل تعریف هستند.

دوربین مداربسته سامسونگ

ویووتک

نرم افزار دوربین مداربسته به کاربران هشدار می دهد که از رمز عبور قوی استفاده کنید اما محدودیتی اعمال نمی کند. بعلاوه حتی پیام هشداری هم نشان داده می شود اما بدون وجود رمز عبور می توان به کاربر root دسترسی داشت.

دوربین مداربسته ویووتک

شرایط بررسیها

دوربینهای مداربسته مورد استفاده در این مقالات در زیر لیست شده اند. دوربینهای مداربسته مورد بررسی همه با آخرین فرم ورهای بروز شده مورد بررسی قرار گرفتند و بر روی تنظیمات پیش فرض سازندگان قرار داشتند.

فرم ورهای مورد بررسی به شرح زیر هستند :

  • Arecont Vision AV10215PM-S : 65236.0
  • Avigilon 8.0-H4A-DO1-IR : 3.10.0.161
  • Axis M3045-V : 16.15.4.1
  • Bosch NBN-80052-BA : 6.32.0099
  • Dahua DHIPCHDBW541ENZ:2.400.0000.30.R
  • Hikvision DS2CD4585IZH:V5.4.0 build 160421
  • Hikvision DS2CD2042WDI:V5.4.0 build 160421
  • Panasonic WVSFV781L:2.52
  • Pelco IMM12027: 2.7.0.5.8360A0.0
  • Samsung PNO9080R:1.00_160620
  • Vivotek MS8391EV:0100h

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.