تجربه صرفه جویی بیش از 65 درصدی در استفاده از حافظه و پهنای باند با کدک H.265 شرکت IDIS

تجربه صرفه جویی بیش از 65 درصدی در استفاده از حافظه و پهنای باند با کدک H.265 شرکت IDIS

دوشنبه 1395.04.14

شرکت IDIS اعلام کرد کدک هوشمندی طراحی کرده است که با بهبود تکنولوژی فشرده سازی H.265 رایج در سیستم های نظارت تصویری به صرفه جویی بیش از پیش در استفاده از فضای ذخیره و پهنای باند شبکه دست یافته است. پیش تر فشرده سازی H.265 توانسه بود بطور میانگین 50 درصد بیشتر از فشرده سازی H.264 به کاهش داده ها کمک کند. حالا کدک هوشمند IDIS توانسته با کاهش 30درصدی میزان ارسال داده ها نسبت به فشرده سازی رایج H.265، کاهشی 65 درصدی را در مجموع برای کاربران بوجود آورد. این ارقام شاید کمی گنگ بنظر بیاید اما با تصویر زیر و توضیحات در ادامه مشکل بر طرف می شود.

فشرده سازی تصویر دوربین مداربسته

شرکت IDIS پس از تغییرات روی این کدک H.265 ، توانست بر روی میزان 50 درصدی فشرده سازی آن، به میزان 30 درصد صرفه جویی بیشتر (30 درصد از 50 درصد)دست یابد و نسبت به میزان فشرده سازی پایه توسط کدک H.264، به 65 درصد صرفه جویی در مجموع دست پیدا کند.

  مجددا شرکت IDIS توانست با افزودن تکنیک MAT (انتقال براساس حرکات) به میزان 15% دیگر نیز این صرفه جویی را افزایش دهد. در واقع این تکنیک انتقال اطلاعات را در لحظاتی که در صحنه حرکتی صورت نگیرد محدود می نماید و با اینکار باعث کاهش شدت انتقال داده ها بصورت عمومی می شود. با درنظر گرفتن میزان فشرده سازی H.264 بعنوان معیار سنجش، کدک هوشمند IDIS با تکنیک MAT می تواند برای کاربران صرفه جویی حداکثر 90 درصدی بهمراه داشته باشد. البته این را هم باید درنظر بگیرید که میزان این فشرده سازی ها به میزان رزولوشن تصویر وابسته خواهد بود.

 هرچه در صحنه پیچیدگی و حرکات کمتری صورت بگیرد درواقع فشرده سازی بهتری خواهیم داشت.

تکنولوژی جدید ابداع شده توسط شرکت IDIS کدک H.265 را در رده کدک های اقتصادی قرار می دهد. IDIS همچنین در نرم افزار موبایل دوربین و NVR های خود علاوه بر کدک H.265 که بر روی خود تجهیزات پشتیبانی می شود، قابلیت همخوانی با کدک های دوگانه (H264/265) و کدک های ترکیبی را نیز گنجانده است. این اقدام باعث می شود کاربران بتوانند از کدک H.264 برای مانیتورینگ بهنگام سخت افزار های فعلیشان استفاده کنند تا در آینده با تجهیزات جدید نیز بتوانند ازمزایای فشرده سازی هوشمند H.265 شرکت IDIS بهره ببرند.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.