مقایسه WDR دوربینهای مداربسته ارزانقیمت و گرانقیمت 2017 (قسمت دوم - پایان)

مقایسه WDR دوربینهای مداربسته ارزانقیمت و گرانقیمت 2017 (قسمت دوم - پایان)

سه شنبه 1395.12.03

تفاوت دوربینهای مداربسته گران قیمت و ارزان قیمت از یک برند

در بررسیهای انجام شده توسط سی سی تی وی آنلاین، کارایی دوربینهای مداربسته ارزان قیمت و گران قیمت بین مدلهای WDR یک شرکت فرق قابل توجهی خواهند داشت:

  • دوربین مداربسته اکسیز Q1615 خیلی بهتر از دوربین مداربسته ارزان قیمت Axis M3045 در سناریوی سی سی تی وی آنلاین خروجی داشت. بطوری که تصاویر اهداف و اجسام و پیش زمینه مناسب بود و بخوبی با سرعت بالایی، خود را با نور پشت زمینه شدید (باز شدن درب خروجی) هماهنگ کرد. اما دوربین مداربسته اکسیز M3045 با کارکردی ضعیفتر، تصاویری تاریکتر از اهداف ارائه داد.
  • دوربینهای مداربسته برند هانوها (Samsung/Hanwha) کارکرد مشابهتری در دو دوربین مداربسته ارزان و گران قیمت داشتند. اگر چه دوربین مداربسته Hanwha SNB-6004 جزئیات بهتری نسبت به Hanwha QND-6010R در صحنه سناریوی درب ورودی در تصویر داشت اما در صحنه درب ورودی انبار  تفاوت در جزئیات بسیار ناچیز بود.
  • در آخر هم دوربین مداربسته ارزان قیمت Hikvision 2522 نسبت به دوربینهای مداربسته WDR گران قیمت  هایک ویژن مثل Hikvision 4025 در سناریوی درب ورودی خروجی، تفاوت کارکرد زیادی نداشتند. البته دوربین مداربسته Hikvision 4025 جزئیات بهتری در سناریوی انبار با نور پشت زمینه شدید و محیطهای تاریک (کنتراست ثابت) ارائه داد.

تفاوتهای قیمت دوربینهای مداربسته WDR

با مقایسه دوربینهای مداربسته ارزان قیمت و گران قیمت از هر شرکت سازنده دوربین مداربسته متوجه می شوید که قیمت دوربینهای مداربسته در مدلهای WDR اختصاصی چیزی در حدود 2 تا 4 برابر قیمت دوربینهای مداربسته معمول آنهاست.( دوربینهای مداربسته یاد شده را با قیمت بین المللی آنها عنوان می کنیم.)

  • دوربین مداربسته Axis Q1615 با قیمت 850 دلار آمریکا بصورت آنلاین (بهمراه لنز) که تقریبا 3.5 میلیون تومان است.
  • دوربین مداربسته Axis M3045-V با قیمت فروش آنلاین 240 دلار معادل 1 میلیون تومان.
  • دوربین مداربسته Hikvision DS-2CD4025FWD-A با قیمتی در حدودد 350 دلار برای فروش آنلاین معادل 1.5 میلیون تومان.
  • دوربین مداربسته Hikvision DS-2CD2522FWD-IS با قیمتی در حدودد 160 دلار فروش آنلاین معادل 650 هزار تومان.
  • دوربین مداربسته Hanwha/Samsung SNB-6004 با قیمتی در حدودد 440 دلار برای فروش آنلاین معادل 1.8 میلیون تومان (بدون لنز).
  • دوربین مداربسته Hanwha/Samsung SNB-6010R با قیمتی در حدودد 150 دلار برای فروش آنلاین معادل 600 هزار تومان.

در تصویر زیر دوربینهای مداربسته WDR ارزان قیمت و گران قیمتی را که در این مقاله آموزشی دوربین مداربسته مقایسه می کنیم می بینید:

دوربین های مدار بسته WDR 2016

بررسی دوربینهای مداربسته در سناریوها

در ابتدا دوربین های مداربسته را در دو صحنه نیازمند WDR بررسی می کنیم تا تفاوتهای کلیدی درک شود :

صحنه سناریوی اول یک درب خروجی جنوبی است که افراد از آن رفت و آمد دارند تا ببینیم دوربین مداربسته در تنظیم شدت نور ورودی در لنز و تنظیم بخشهای بسیار تاریکتر راهروی داخلی چقدر خوب عمل می کنند و آیا می توانند از تارشدن تصویر یا بهم ریختگی پیکسلی اجسام و افراد متحرک جلوگیری کنند؟!

مقایسه دوربین های مداربسته WDR ارزان قیمت گرانقیمت

دومین صحنه مربوط به سناریوی گاراژ یا همان انبار است که درب ورودیش باز بوده و دو فرد در نقاط ورودی با نور شدید و داخل سالن با نور کم قرار دارند تا تفاوت نور (کنتراست ثابت) قابل مقایسه باشند:

مقایسه دوربین های مداربسته WDR ارزان قیمت گرانقیمت

مقایسه تصویر دوربینهای مداربسته WDR در سناریوی درب ورودی خروجی

اول از همه با سناریوی صحنه درب ورودی خروجی کار را آغاز می کنیم. صحنه ای که با باز شدن درب، ورود فرد و بسته شدن درب در پشت سرش همراه خواهد بود و نیاز است دوربین مداربسته بتواند این تفاوتهای لحظه ای ایجاد شده در شدت نور (پس زمینه با نور شدید و متغیر) را مدیریت نماید.

برای مقایسه دوربین های مداربسته کلیپ زیر بخوبی نشان می دهد که دوربینهای مداربسته WDR اختصاصی گران قیمت در بالا و دوربینهای مداربسته ارزان قیمت WDR در پایین چقدر با یکدیگر فرق دارند:

تفاوت بین دو مدل دوربین مداربسته Hanwha/Samsung بسیار زیاد بود و در هر دو لحظه باز شدن درب و ورود فرد، جزئیات خوبی در دوربین مداربسته گران قیمت مشاهده می شد. دوربینهای مداربسته Wisenet Q تاخیر بیشتری در تنظیم نور پشت زمینه بیرون درب داشته و باعث تار شدن چهره فرد می شود و بعضی از جزئیات خراب یا تصنعی و ساختگی می شوند.

مقایسه دوربین های مداربسته WDR ارزان قیمت گرانقیمت سامسونگ

تفاوت کارکرد بین دو دوربین مداربسته Axis Q1615 و Axis M3045-V ناچیز بود اما دوربین مداربسته Axis M3045-V تصاویر فرد را بمحض بازشدن درب بسیار تاریک و تیره نشان می دهد و جزئیات را نیز بهم می ریزد.

مقایسه دوربین های مداربسته WDR ارزان قیمت گرانقیمت اکسیز

آخر هم هایک ویژن تصاویر یکسانی در هر دو دوربین مداربسته ارزان قیمت و گران قیمت ارائه می دهد و هر دو در لحظاتی تصاویری با جزئیات یکسان از چهره فرد ارائه می دهند و در یک زمان نسبت به تغییرات نور واکنش نشان می دهند.

مقایسه دوربین های مداربسته WDR ارزان قیمت گرانقیمت هایک ویژن

مقایسه دوربینهای مداربسته WDR با سناریوی انبار

در آزمایش دوم در صحنه انبار، تفاوت بین دوربینهای مداربسته اکسیز بیشتر به چشم می آید و دوربین مداربسته اکسیز M3045-V جزئیات بسیار ضعیفی از چهره فرد در بخش تاریک صحنه ارائه می دهد. هایک ویژن 2522WD در بخشهای تاریک صحنه تصاویر بدتری از هایک ویژن 4025 در خروجی دارد اما بعضی از جزئیات چهره فرد هنوز واضح هستند. دوربینهای مداربسته Hanwha تقریبا یکسان عمل می کنند و جزئیاتی تقریبا یکسان در هر دو بخش صحنه ارائه می دهند.

مقایسه دوربین های مداربسته WDR ارزان قیمت گرانقیمت

شرایط بررسی تخصصی دوربینهای مداربسته

دوربین های مداربسته برای انجام بررسیهای تخصصی روی وضعیت پیش فرض قرار گرفته و تنظیمات زیر را در آنها ست کرده بودیم :

  • Axis Q1615 و Axis M3045-V : با فعال بودن گزینه WDR
  • Hikvision DS-2CD4025FWD0A : با فعال بودن گزینه WDR
  • Hikvision DS-2CD2522FWD-IS : با فعال بودن گزینه WDR بر روی سطح 80
  • Samsung SNB-6004 و Samsung QND-6010R : با تنظیم گزینه نور پشت زمینه WDR با سطح High و تنظیم SSDR روی میزان 20.

فرم ور دوربین های مدار بسته بررسی شده بشرح زیرند:

  • Axis Q1615 : 6.30.1.3
  • Axis M3045-V : 6.15.4.1
  • Hikvision DS-2CD4025FWD-A : 5.4.0
  • Hikvision DS-2CD2522FWD-IS : 5.4.1
  • Samsung SNB-6004 : 3.03_150918
  • Samsumg QND-6010R : 1.00_160702

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.