گزارش مالی شرکت وسترن دیجیتال (WD) در سه ماهه اول 2017

گزارش مالی شرکت وسترن دیجیتال (WD) در سه ماهه اول 2017

شنبه 1396.02.09

شرکت وسترن دیجیتال (Wester Digital) در گزارش مالی از عملکرد سه ماهه اول سال 2017 خبر از درآمدی 4.6 میلیارد دلاری داده است که سود خالص آن معادل 248 میلیون دلار یا بعبارتی معادل 83 سنت به ازای هر سهم از سهام این شرکت بوده است. در این گزارش آمده است درآمد خالص دوره 3 ماهه شامل خرید سهام و تصاحب امتیاز شرکتهای تابعه نیز بوده است.

بدون در نظر گرفتن این مبالغ و با توجه به درآمد کلی، شرکت وسترن دیجیتال با بازگشت 1 میلیارد دلاری و سود کلی 716 میلیون دلاری توانسته ارزش کلی هر سهم را بصورت ضمنی بدون توجه به مالیات و تبدیل به خلوص مالی تا 2.39 دلار در هر سهم افزایش دهد. در ادامه با سی سی تی وی آنلاین بیشتر بدانید.

در سه ماهه نخست سال گذشته (2016 Q1) شرکت وسترن دیجیتال درآمدی 2.8 میلیارد دلاری، درآمد خدمات 88 میلیون دلاری و درآمد خالص 74 میلیون دلاری (32 سنت در هر سهم) داشته است. بازگشت سرمایه کلی عملیاتی در مدت مشابه (  Q12016) معادل 347 میلیون دلار و درآمد کلی هم 317 میلیون دلار (1.35 دلار برای هر سهم) بوده است.

در سه ماهه نخست سال 2017 شرکت Western Digital با خلق 1 میلیارد دلار نقدینگی درگردش توانسته مجموعا 5.8 میلیارد دلار نقدینگی را تبدیل به سهام و در اختیار سهام داران و سرمایه گذاران قرار دهد. در ابتدای سال 2017 شرکت وسترن دیجیتال اعلام کرد که برای هر سهم این شرکت در بورس به خریداران 50 سنت سود عمومی تعلق خواهد گرفت.

بگفته استیو میلیگان، مدیر عامل ارشد وسترن دیجیتال:

ما در سه ماهه اخیر گزارش مالی بسیار خوبی ارائه کردیم که نشان از عملکرد خوب تیم اجرایی ما در محیط سلامت مالی دارد و براساس افزایش نیازهای کاربران برای حافظه های NAND که برای فضای کاری وسیع و هارددیسکها کاربرد دارد، ممکن شده است.

همچنین اهداف اصلی ما در فروش و بهبود کارکرد محقق شده است و وضعیت نقدینگی خود را با بهبود جریان مالی قدرت مند کردیم.

 وی در ادامه با اشاره به خرید شرکت SanDisk و رضایت از نتیجه آن افزود :

با کسب نتایج مالی خوب در سه دوره متوالی شرکت SanDisk خریداری شد که می بینیم این استراتژی توسعه، نتیجه خوبی به همراه داشت و تحولات پی در پی آن نقش یک تولیدکننده و عرضه کننده عظیم محصولات ذخیره سازی و تکنولوژی را ملموس و مشهود کرده است.

ما پلتفرم قدرتمندی با وسیع ترین مجموعه محصولاتمان ایجاد کرده ایم که به ما اجازه می دهد بعنوان یک پیشرو در صنعت ذخیره سازها و حافظه های کامپیوتری شناخته شویم. تحولات ما باعث شده نتنها در رقابت بازار امروزی فرصتهای خوبی بدست آوریم بلکه موقعیت خودمان را ارتقاء داده در آینده پیشرفت نماییم.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.