استابلایزر (STABILIZER) چیست؟

    استابلایزر (STABILIZER) چیست؟

    جمعه 1394.06.06

    در مکان هایی که سیستم های حفاظتی گران قیمتی نصب باشد و نظارت از اهمیت بسیاری برخوردار است باید به نوسانات برق توجه ویژه ای داشت زیرا ممکن است منجر به صدمات غیر قابل جبرانی شود. در این صورت باید برق ورودی حتماً بدون تناوب و تثبیت شده باشد.

    در موارد ساده تر که اهمیت کمتری دارد می توان از یک محافظ برق ساده کمک گرفت تا از سوختن دستگاه جلوگیری کرد. با اینکه این کار هزینه کمی را می طلبد ولی در بسیاری از موارد ۵۰ درصد مشکل را برطرف می کند.

    عملکرد محافظ به این صورت است که هنگام نوسانات برق ورودی به دوربین ها، جریان موقتاً قطع و پس از تاخیر جزئی که می توان آن را تنظیم کرد، دوباره جریان برق وصل می شود.

    معیب محافظ ها : در برخی موارد ممکن است عملکرد محافظ به مشکل بخورد و باعث صدمه به سیستم شود؛ و اینکه هنگامی که برق قطع می شود بعضی از دستگاه ها مثل DVR ها ریست می شود و دوباره باید از اول کار خود را شروع کند که در این صورت نیاز به شناسه و رمز عبور می باشد. در صورت عدم حضور در محل ممکن است ساعت ها ذخیره سازی تصاویر از دست برود.

    استابلایزر ها و UPS ها که برای جلوگیری از نوسان برق و تثبیت کننده جریان برق مورد استفاده قرار می گیرد است به وسیله باتری داخلی یا خارجی خود، برق دوربین ها را هنگام قطعی جریان، تامین می کند. بنابراین کلیه سیستم بدون وقفه و قطعی جریان برق می تواند روند کاری خود را پیش ببرد.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.