بهترین و بدترین سازندگان دوربین مداربسته در جذب مشتری در سال 2016

بهترین و بدترین سازندگان دوربین مداربسته در جذب مشتری در سال 2016

چهارشنبه 1395.09.03

مقاله ای که می خوانید برگرفته از مقاله سایت IPVM و بترجمه سایت سی سی تی وی آنلاین می باشد. 

در نظر سنجی سالانه که توسط IPVM از فروشندگان بزرگ بین المللی دوربین مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری انجام می شود امسال نظرات و نتایج جالبی بدست آمده است.

شرکت هایک ویژن امسال هم مثل سالهای 2014 و 2015 در ابتدای لیست قرار دارد اما نسبت به سالهای قبل با شتاب منفی و افت فروش بیشتری روبرو شده است. برای ما هم جالب است بدانیم که آیا می تواند امسال هم به موفقیت دو سال گذشته خود ادامه دهد یا خیر؟

در این مقاله دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری در سی سی تی وی آنلاین (cctvonline.ir) به برندهایی که در نظر سنجی بین المللی بیشتر مورد توجه بوده اند می پردازیم:

خلاصه :

سه رتبه برتر در نظر سنجیها بین شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته موفق در جذب مشتری در سال 2016 ، نصیب سه برند دوربین مداربسته زیر شد :

شرکت هایک ویژن تقریبا مقام اول را بدست آورد اما میزان محبوبیت و نظرات رای دهنده نسبت به سال 2014 و 2015 بشدت افت کرده است.

شرکت یونی ویو در حالی مقام دوم را بدست آورده است که پیش از این در رده بندیهای IPVM نبوده است و رشد عجیبی را تجربه می نماید.

شرکت هانوها یا سامسونگ سابق هم با فروشی متوسط در میان لیست قرار دارد.

با www.cctvonline.ir همراه باشید.

4 شرکت هم در لیست بدترین وضع فروش و شکست در جذب مشتریان قرار دارند که شامل این برندهای دوربین مداربسته هستند :

  1. Lenel که روندی منفی دارد و در سال 2016 بدترین فروش را از نظر سنجیها بدست آورد.
  2. Arecont هم با افت روبروست.
  3. Axis هم در بین فروشندگان با افت محبوبیت روبروست و در رده میانی دفع مشتری قرار داشته که علتش به قیمت بالای محصولات اکسیز بر می گردد.
  4. Dahua که با وجود سعی در فروش گسترده و پیروی از جنگ تخفیفاتی فراوان با هایک ویژن و افزایش تلاشهای بازاریابی تقریبا به نتیجه نرسیده است.

بهترین فروش هایک ویژن : شتاب رشد منفی

در سالهای 2014 و 2015 هایک ویژن تقریبا نظر بسیاری از شرکت کنندگان در نظر سنجیها را به خود جلب کرده بود اما امسال با افت بیشتر اما در مقام اول نظر سنجی قرار گرفت. البته بدلیل رشد با شتاب منفی و افت شدید فروش و سعی در فروش با تخفیفهای چندباره سعی در کاهش رشد منفی داشتند. امسال با اقبال بسیار کمتر و تقریبا 10 درصدی نظر دهندگان در این جایگاه قرار دارد.

بیشتر نظرات هم حول محور قیمت محصولات هایک ویژن و گستردگی آنها تمرکز داشت:

از آنجاییکه امسال به هیچ وجه برای هایک ویژن سال خوبی نبوده، اولین باری است که کاملا در نظر سنجیها به وضوح به کاهش تولیدات و میزان فروش این شرکت اشاره شده است.

تقریبا نیمی از فروشندگان بزرگ و تولیدکنندگان نظرشان نسبت به هایک ویژن تغییر کرده و محصولات هایک ویژن را از لیست فروش خود حذف کرده اند در این بین بسیاری از نظرات بیانگر نگرانیهای فروشندگان از مشکلات امنیت سایبری و روابط دولتی چین با این شرکت است:

  • هایک ویژن تمایلی به معامله با حزب کمونیست چین ندارد.
  • هایک ویژن نظرات را بخوان و شهرت خود را لکه دار نکن.
  • ما فروش کمی را با هایک ویژن آغاز کردیم اما اخیرا با سوء استفاده های امنیتی تقریبا فروشمان رو به صفر می رود. انقدر محصولات رقیب با کیفیت بهتر وجود دارد که می شود با چشم پوشی از تفاوت قیمت فروش خوبی داشت.

هایک ویژن در سال جاری سعی در کسب حداکثری کاربران و خریداران داشت اما خیلی از فروشندگان عملا به فکر جایگزینی محصولات هایک ویژن با محصولات دیگر افتادند و علتش هم به تخفیفهای ضرر دهنده متعدد و میزان بالای تخفیفها بر می گشت.

سال 2017 سال بسیار چالش برانگیزی برای هایک ویژن خواهد بود تا مطابق سابق به رشد مورد نیاز دست یابند. از طرفی هم بسیاری از فروشندگان و پیمانکاران پروژه ها در حال تغییر برند مورد استفاده خودشان بجای هایک ویژن هستند.

داهوا : نمایش بد

داهوا امسال بیشتر در گرداب جنگ تخفیفهای شدید و متعدد گرفتار شد. برای شرکتی مثل داهوا می تواند شرایط فعلی کشنده باشد، چون سهم فروشی در حد صفر را در سال 2015 در بین برندهای مشهور و حتی NoName در آمریکا تجربه کرده و امسال هم با صرف مبالغ هنگفتی روی تیم فروش و بازاریابی بازهم نتوانست تغییری در وضعیت ایجاد نماید.

بعید است که این نزول از چشم مسئولین داهوا پنهان باشد و قطعا باید برای مناطقی مثل آمریکا به فکر تغییر استراتژی باشد.

یونی ویو : مقام دوم بهترین فروش و محبوبیت بین فروشندگان و مشتریان

شرکت یونی ویو درحالی مقام دوم را بدست آورده است که فروش بسیار خوبی نیز دارد. Uniview در مقایسه با رقبایی مثل هایک ویژن با حداقل هزینه بر روی رقابت و تبلیغات توانسته این محبوبیت و کیفیت را بدست آورد. تقریبا تمام فروشندگان و حاضرین در نظر سنجی این مقام را حاصل قیمت مناسب و کیفیت خوب محصولات یونی ویو می دانند. در نظرات بدست آمده می بینید:

هانوها (Hanwha) : نمایش قدرتمندانه

هانوها تقریبا با فاصله در مقام بعد از یونی ویو قرار دارد و بعنوان شرکتی میان رده در لیست حضور دارد. هنوز هم کاربران نمی توانند نام سامسونگ را در ذهن به هانوها  تغییر دهند:

Lenel : بازنده بزرگ

در نظر سنجیها نسبت به سالهای قبل فروشندگان بسیاری محصولات Lenel را از لیست خود حذف کرده اند.

  • Lenel پشتیبانی فروش ضعیف و قیمت بالا در کنار ظاهر بد.
  • Lenel پشتیبانی محصول ضعیفی دارد.
  • Lenel دقیقا به  اشکالاتی که دیگران از تولیداتش می گیرند ادامه می دهد.
  • هنوز Lenel را از لیست فروش دوربینهای مداربسته خود حذف نکرده ایم اما به فکر جایگزینی این برند با برند بهتری هستیم.

Axis : تاثیر قیمت روی انتخاب فروشندگان

بسیاری از فروشندگان محصولات اکسیز آن را از لیست فروش خود خارج کرده یا تعداد محصولات این برند را در لیست فروش خود کاهش داده اند:

در این بین یکی از فروشندگان بزرگ هم که دوربینهای مداربسته این برند را اخیرا به لیست خود اضافه کرده بود دقیقا تصمیمش معطوف به صرفه اقتصادی بوده و نظرش این را نشان می دهد:

در ادامه مقاله با www.cctvonline.ir همراه شوید.

Arecont: شرکت سازنده دوربین مداربسته با بیشترین افت

شرکت Arecont بیشترین افت را در سال 2016 در تولیدات دوربینهای مداربسته تجربه کرده است.

البته در نظر سنجیهای قبلی هم این شرکت محبوبیت بسیار کم و سهم فروش بسیار پایینی را کسب کرده بود.

  • ارکانت ویژن شرکتی با نواقص بسیار
  • Arecont نرم افزارها و فرم ورهای بیکیفیتی دارد.
  • قیمت بالا و کیفیت نامتناسب
  • تصاویر ویدئویی در شب بی کیفیت و کارایی در نور کم نامناسب در کنار نیاز به پهنای باند بالا
  • قیمت بالا و مشکلات سازگاری و پشتیبانی

Avigilon : کمترین توجه و نظرات

Avigilon به عنوان شرکت برتری در نیمه میانی بازار از نگاه کاربران در سال 2015 سال 2016 اصلا برند جذابی برای فروشندگان دوربین مداربسته بحساب نیامد. رشد کلی و تنوع محصول ناچیز اویجیلون باعث شد همان اندک توجهات به این برند هم معطوف به سری ACM باشد.

نظرات در مجموع

در حالت کلی نظرات کاربران و فروشندگان دوربین مدار بسته نسبت به سال قبل با تحول زیادی روبرو نشده است. این نشان می دهد بسیاری از فروشندگان به برند و لیست مورد علاقه خود رسیده اند. ضمن اینکه بحث گرایش به محصولات نظارت تصویری حول محور صرفه اقتصادی و ارزش خرید می چرخد. یعنی اگر دو محصول دارای ویژگیهای مشابهی باشند قیمت حرف اول را در انتخاب دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری می زند.

دورنمای سال 2017 : مرگ یا بن بست

با توجه به بازار قیمت محور دوربین مداربسته و محصولات ارزان قیمت حاضر، شرایط برای شرکتها سختر شده است. انتظار نمی رود تولید کننده ای بتواند تغییر عجیبی در سهم بازارها در سال 2017 بوجود آورد. بنظر می آید شرکتهایی که در لب مرز قرار داشتند باید دنبال راهی برای رقابت با دوربینهای مداربسته 300 ، 400 هزارتومانی و رکوردرهای 1 میلیون تومانی باشند.

برای مطالعه مطالب بیشتر می توانید به سایت سی سی تی وی آنلاین . آی آر مراجعه نمایید.

نظر شما چیست؟! در ایران چه برندی موفق و چه برندی در جذب مشتری شکست خورده است؟

با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.


کاربران سایت دوربین مداربسته
طباطبایی

یک مطلب  مهم در مورد کیفیت و قیمت برند دوربین ها میباشد که کمتر بیان شد در مقاله بالا ولی مفید  وبا توجه  به بازار موجود اغلب صحیح بود .

12:40 1397.04.07

کاربران سایت دوربین مداربسته
ali

هایک خوبه امیدوارم وضعش مثه قبل بشه بااین که چینیه ولی جنس وکیفیتش اصلابه چین نرفته 



20:35 1396.05.22