استانداردهای جهانی کنترل تردد

    استانداردهای جهانی کنترل تردد

    جمعه 1394.06.06

    برای داشتن یک سیستم امروزی علاوه بر ارتباط با بقیه سیستم های در حال کار باید سیستم به نحوی برنامه ریزی شود که همگام با جدیدترین تکنولوژی پیش برود. برای این منظور قبل از هر گونه اقدام برای خریداری سیستم و تجهیزات آن باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشت. امروزه سیستم هایی که توانایی ارتباط با تجهیزات آی پی را داشته باشند، به وفور یافت می شود که البته هنوز برای توسعه هر چی بیشتر آن باید به دنبال راه های جدید دیگری هم بود.
    حرکت به سوی استاندارهای باز
    هر چه درجه استاندارد محصولات امنیت شبکه بیشتر باشد وبه روز تر باشد ،کار نصب آن راحت تر است. این استانداردها در واقع مشخص کننده میزان به روز بودن و هماهنگ بودن با تکنولوژی روز دنیاست؛ به این ترتیب ارتقای محصولات و بهره گیری از سازندگان و برندهای مختلف به آسانی امکان پذیر خواهد بود. تولید کنندگان بیش از سه هزار محصول در این عرصه عضو فرومی جهانی با نام ONVIF می باشند که برای تولیدکنندگان، مهندسان نرم افزار، مشاوران، فروشندگان و مشتریان در این حوزه در نظر گرفته شده است.
    ONVIF برای تصویربرداری یک فناوری جدید تعبیه کرده که ضمن آن می توان چگونگی تبادل اطلاعات در شبکه همانند تصویربرداری زنده، فراداده و اطلاعات کنترل سیستم را مورد بررسی قرار داد. بنابراین امکان انتقال اطلاعات مثل فرستادن تصویر زنده برای بقیه اعضای گروه وجود دارد.
    ONVIF با گذاشتن اطلاعات و ویژگی های محصولات مختلف کار را برای انتخاب برای مشتریان بسیار آسان کرده. همچنین با ارائه چند پروفایل از ویژگی های خاص خود، امکان انجام کارهای متعددی را برای کاربران فراهم کرده است مثلاً Profile S برای ارسال و دریافت تصویر و صدا، PTZ، رمزگذاری تصویری و چند بخشی‌سازی است. Profile G، که بر مبنای ضبط و ذخیره سازی تصاویر است و خیلی شبیه پروفایل Profile C عمل می کند و امکان اطلاع از وضعیت محصولات و مقایسه آنها با هم را به اعضاء می دهد.
    امکان همگام‌سازی و هماهنگی برای کنترل دسترسی با تصویر برداری برای فعالان در این زمینه امکان کاربردی تر کردن محصولاتشان را می دهد. این قابلیت خود سبب کاهش هزینه های مربوط به خریداری و استفاده از سیستم های کنترل دسترسی می شود.

    فواید استفاده از استانداردهای باز در کنترل دسترسی فیزیکی
    دستیابی به تمام امکانات در هر لحظه مثل دسترسی به مشخصات اصلی، مشخصات آزمایش و مراحل تحلیل نتایج برای فهم قابلیت محصولات و مقایسه آنها با هم ، اولین و اساسی ترین کار ONVIF است. تمامی این اطلاعات می تواند ایده تولید سیستم های کنترل دسترسی جدید را به سازندگان بدهد و در ضمن برای مشتریان هم در زمینه انتخاب محصول بهتر و اطلاع از ویژگی های محصولات، کمک کننده است.
    در این صورت استفاده از سیستم های دیجیتال به جای آنالوگ برای تمامی افراد امکان پذیر می شود در نتیجه بهره گیری از قابلیت ها، انعطاف پذیری، کیفیت و ماندگاری اطلاعات برای همه وجود دارد.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.