انتخاب تغذیه مناسب برای دوربین مداربسته

    انتخاب تغذیه مناسب برای دوربین مداربسته

    شنبه 1394.06.07

    انتخاب تغذیه مناسب برای دوربین مداربسته

    پس از انتخاب دوربین مداربسته ،انتخاب تغذیه مناسب (ترانس) از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. که البته در خیلی از موارد به آن اهمیت داده نمی شود. استفاده از منبع تغذیه بی کیفیت لطمه فراوانی به کل سیستم وارد می کند پس نباید فقط برای خرید آن به نکاتی مثل ارزان بودن توجه داشت؛ نوع دوربین مداربسته و DVR هم برای انتخاب آن مهم است.
    نکته پر اهمیت این است که دوربین مداربسته باکیفیت یک روی سکه و کابل، کانکتور و تغذیه مناسب، روی دیگر سکه و ۵۰ درصد یک سیستم دوربین مداربسته است.
    در این مقاله به بررسی انواع منبع تغذیه می پردازیم و شما را از نقاط ضعف و قوت آن مطلع می سازیم:
    در سیستم ها دو دسته کلی از منبع های تغذیه به کار می رود با نام های «تغذیه مرکزی» و «تغذیه مجزا».
    بسیاری از تغذیه های مرکزی دارای خروجی های مجزا هستند، یعنی اگر به علت مشکلات فنی یکی از خروجی ها از کار بیفتد ،مابقی خروجی ها بدون هیچ مشکل به کا رخود ادامه می دهند.
    در داخل این منبع تغذیه ها مدار الکترونیکی به کار رفته و به صورت دیجیتالی کار می کند.

    بیشتر تغذیه های مرکزی فقط یک خروجی دارند که به تمام دوربینها متصل می شود و در این صورت اگر اتصالی رخ دهد کل تصاویر قطع می شود. در تغذیه هایی که خروجی بیشتری دارند باید طوری این خروجی ها کار کنند که کاملاً از هم تفکیک شده باشند و به هم راه نداشته باشند.

    در صورتی که سیستم از تغذیه مناسبی استفاده کند اجرای کار بسیار سریع تر و بی نقص تر انجام می پذیرد.
    اگر برای هر دوربین مداربسته به صورت جداگانه تغذیه در نظر گرفته شود صرف نظر از زمان زیاد نصب آن و از بین رفتن زیبایی محل برای روی کار بودن آن باعث می شود تا در صورت بروز مشکل، فقط یک تصویر را از دست برود. همچنین می توان از یک تغذیه مرکزی پیشرفته یا از جعبه تقسیم استفاده کرد.
    یکی دیگر از تجهیزات جانبی که باید در انتخاب آن دقت کرد آمپراژ تغذیه است که اگر آمپراژ پایین باشد باعث افت و قطع تصویر مخصوصاً در دوربین مداربسته های دید در شب می شود.زیرا در دوربین مداربسته دید در شب آمپراژ و تغذیه مناسب برای روشن شدن LED آن در تاریکی شب بسیار موثر است. اگر هم آمپراژ زیادی بالا باشد جریان زیادی بالا می رود و منجر به سوختن سیستم می شود.
    در برخی از تغذیه ها ۲ یا ۳ قطع کن داخلی مناسب وجود دارد که می تواند از وارد شدن لطمه در نوسانات شدید جلوگیری کند.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.