انواع دزدگیرها

    انواع دزدگیرها

    جمعه 1394.06.06

    از متداول ترین و معمول ترین سیستم ها برای آگاه شدن از هشدار سرقت برای خانه ها ، مغازه ، ادارات و…دزدگیرها می باشند. بسته به موقعیت محلی که برای نصب دزدگیر در نظر گرفته شده انواع مختلفی برای دزدگیرها تولید شده که در 3 نوع کنترل با سوئیچ، ریموتی وکدینگ خلاصه شده است. از توانا یی های این دستگاه ها این است که هنگام خطر با محلهای انتخابی فرد تماس تلفنی گرفته و از این خطر آگاه می کند.

    دستگاههای کلاسیک اعلام سرقت:

    از معروف ترین و معتبرترین دستگاه های اعلام سرقت می توان به دستگاه کلاسیک اشاره کرد که دارای استانداردها و مدل های مختلف است. مدل X11 یکی از معمول ترین و پر فروش ترین دستگاه هاست که توسط سوئیچ دستی کنترل می شود. از دیگر مدل ها می توان به Z6 که توسط کی پد و همینطور از طریق خطوط تلفن کنترل می شود و دستگاه Z4 که کنترل آن توسط ریموت کنترل است، اشاره کرد.

    سنسورهای چشمی ( رادار )‌ :

    توانایی رادارها و سنسورهای چشمی در تشخیص سریع حرکت بدن انسان به کمک تششعات مادون قرمز باعث جلوگیری از هشدارهای بیهوده می شود.زوایای دید هر کدام از این دستگاه ها بسته به نوع فعالیتشان متفاوت است از پرمصرف ترین آنها  رادار 90 درجه ، 110 درجه ، 180 درجه و 360 درجه می باشد.این رادارها کنترل سوژه را تا فاصله 12 متر پوشش می دهد. در این قسمت لیستی از پرفروش ترین رادارهای موجود در بازار را برای شما تهیه کردیم:

    چشم الکترونیکی کلاسیک

    چشم الکترونیکی پارادوکس

    چشم الکترونیکی الگانس

    چشم الکترونیکی TEXECOME

    چشم الکترونیکی پریمو

    چشم الکترونیکی اسکن ترنیکس و ….

    چشم الکترونیکی هانیول

    شوک سنسور :

    همانطور که از نام این سنسور پیداست، ایجاد شوک و یا ضربه منجر به ارسال پیام برای دستگاه مرکزی می شود.هم اکنون شوک سنسور در دو نوع مکانیکی ( با لغزش دو پلاتین بر روی یکدیگر )‌و الکترونیکی (‌ با استفاده از تکنولوژی آلتراسونیک) در بازار موجود است.

    پدال :

    یکی دیگر از سیستم های اعلام سرقت که بیشتر مختص فروشگاههای طلا و جواهر و گالریهاست پدال می باشد که فشردن آن توسط پا باعث ارسال پیام و اعلام خطر برای دستگاه مرکزی می شود.

    بلندگو و آژیر :‌

    در تمامی سیستم های اعلام سرقت آژیر و بلندگو وجود دارد که اغلب در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرد.

    کاور بلند گو :

    برای جلوگیری از آسیب دیدن بلندگو در محیط های باز می توان از کاور استفاده کرد.

    باتری :

    از مهمترین بخش های یک سیستم اعلام سرقت باتری آن است که باید در خرید،کیفیت باتری، نصب و هچنین تاریخ نصب آن دقت لازم را داشته باشیم زیرا کوتاهی در هر کدام از این موارد منجر به آسیب سیستم دزدگیر ما خواهد شد. بنابراین در صورتیکه قبلاً دستگاه دزدگیر در محلی نصب شده باشد تاریخ مصرف آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کنترل دستگاه برای اطمینان از سلامت آن بسیار حایز اهمیت می باشد. تاریخ مصرف برای باتری های استاندارد معمولاً 2 سال پس از تولید آنها میباشد.

    دستگاه تلفن کننده :

    وظیفه این دستگاه ها خبر رسانی به مالک دستگاه و یا نیروهای امنیتی و ویژه می باشد. اگر دستگاه دارای شماره های ذخیره باشد دستگاه فقط با پخش آژیر مالک خود را از احتمال خطر در مطلع میکند. در برخی دیگر از این دستگاه ها هنگام وقوع خطر بجای پخش آژیر به هنگام تماس تلفنی آدرس و پیامی که مالک دستگاه قبلاً آن را ضبط کرده ،پخش میشود و معمولاً دارنده های این گونه دستگاه ها شماره نیروی انتظامی و یا نگهبان منطقه را در لیست خود قرار می دهند. در ضمن  امکان شماره گیری کل لیست تماس ها به نوبت در این دستگاه ها وجود دارد.

    دستگاههای دزدگیر بیسیم :

    در این دستگاه ها دیگر نیازی به سیم کشی برای سنسور وجود ندارد.از نکاتی که در کار با این سیستم ها باید مد نظر داشت کنترل دوره ای باتری دورن چشمی هاست که در صورت لزوم تعویض شوند. عمر باتری ها با مقدار رفت وآمدها نسبت مستقیم دارد.ویژگی خاص این سیستم کنترل از راه دور دستگاه فقط با دادن کد از طریق خطوط تلفن می باشد. یعنی روشن و خاموش کردن دستگاه با همین روش کنترل می شود. زمانیکه دستگاه برای اعلام خطربا تلفن فرد  تماس می گیرد، شخص مورد نظر میتواند صدای محیط اطراف دستگاه را بشنود و یا آژیر دستگاه را بطور کلی قطع کند. قدرت پوشش این چشمی ها تا برد 100 متر می باشد .

    با اینکه ساختار کلی همه دزدگیر ها یکسان است ولی تنوع در شکل و نوع ویژگی آنها بسیار زیاد است. یعنی اکثر دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند که محل وصل حسگر باز و حسگر بسته می‌باشند و هر کدام از آنها توسط کلید معمولی ، سوییچ آلفا یا قفل رمزی  می تواند کنترل روشن و خاموش بودن دستگاه را در نظر بگیرند.

    با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.


    کاربران سایت دوربین مداربسته
    مهمان

    باسلام.درج مطالب مفید وهمه فهم وفنی باعث سپاس فراوان میباشد.

    02:34 1397.02.29