ایمنی کد بالاتر است یا ریموت؟

    ایمنی کد بالاتر است یا ریموت؟

    جمعه 1394.06.06

    روشن و خاموش کردن کد دزدگیر خانه و یا محل کار به چندین طریق  صورت می پذیرد.
    در سیستم های قدیمی این امر توسط سوئیچ آلفا انجام می شد. پس از چرخاندن کلید ، چند ثانیه فرصت بود تا از محیط خارج شویم و پس از آن سیستم مسلح می شد.
    سپس سیستم های جدیدتر با کیپد1 روشن و خاموش می شد. یعنی بعد از اینکه شخص وارد خانه  می شد در یک بازه زمانی کوتاه می توانست یک کد یا رمز از کار انداختن  دزدگیر به سیستم بدهد تا سیستمOFF  شود.

    روشن و خاموش شدن نسل جدید این دزدگیر ها با ریموت کنترل انجام می شود. در اینجا به بررسی میزان ایمنی این ریموت کنترل ها می پردازیم

    در ساختار هر ریموت کنترلی یک آی سی موجود است که از آن برای ارسال یک رمز خاص برای دستگاه استفاده می شود که به موجب آن سیستم می تواند مسلح یا غیر مسلح شود. در هر مارک و برندی از این ریموت ها یک آی سی خاص وجود دارد که بی نهایت کد و رمز دارد بنابراین تکراری بودن آنها معمولاً امکان ناپذیر است.

    در اولین نسل ریموت کنترل ها نوعی ویژگی کد خوانی وجود داشت که به واسطه آن اگر دو تا ریموت  در نزدیکی هم قرار می گرفتند امکان کپی کردن و خواندن کد ریموت دیگر وجود داشت و از ایمنی بسیار کمی برخوردار بودند.
    این شد که کارخانه های تولید کننده شروع به طراحی و تولید نوعی از ریموت کنترل ها کردند که رمز آنها به آسانی خوانده و کپی نشودو اینگونه ریموت کنترل های آنتی کد و آنتی اسکن به بازار آمد.
    در حال حاضر امنیت ریموت ها در رده بسیار بالایی قرار دارد و به آسانی قابل کپی شدهن نیستند. البته کسانی که از این ریموت ها استفاده می کنند باید در نظر داشته باشند که از امانت دادن ریموت خود به دیگران خودداری کنند.

    سوالی که در اینجا پیش می آید این است که اگر با وجود تمام دقتی که در ایمنی ریموت ها داریم ،آن را گم کنیم آیا سارقی که آن را می یابد می تواند از آن بهره برداری کند یا نه؟

    پاسخ مثبت است، اگر سارق آدرس شما را داشته باشد خیلی راحت می تواند از آن استفاده کند . بنابراین استفاده از ترکیب کد و ریموت در اینجا می تواند کمک کننده باشد.

    پس  برای خاموش کردن دزدگیر ابتدا ریموت را بزنید و بعد از اینکه وارد شدید، برای خاموش کردن سیستم ،کد و یا رمز خود را  به کیبورد دستگاه بدهید.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.