۱۰ دلیل برای اثبات برتری دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ

    ۱۰ دلیل برای اثبات برتری دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ

    شنبه 1394.06.07

    ۱۰ دلیل برای اثبات برتری دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ

     امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی دوربین مداربسته تحت شبکه و استفاده از تصاویر 4k به جای Full HD در کشور ما به علت پایین بودن سرعت اینترنت و همچنین نبود اطلاعات کافی از سیستم های قدیمی و درجه چندم آنالوگ چینی استفاده می شود.

    در این مقاله به ۱۰ مورد از برتری هایی که دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ دارند اشاره می کنیم.

    ۱-پایانی بر مشکل Interlace وتاری تصاویر

     حتی اگر با کیفیت ترین دوربین مداربسته آنالوگ را در نظر بگیریم باز هم مشکل Interlace در آنها بسیار مشهود است.اسکن شدن تصاویر در دوربین مداربسته آنالوگ به صورتی است که اول خطوط فرد و سپس خطوط زوج به روش Interlace شکل می گیرد، البته این امر به علت سرعت بالا با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست ولی تصویر دریافتی بسیار تار به دست ما می رسد.

    علت این تاری در واقع حرکت سوژه تصویر در زمان اسکن تصویر می باشد. این تاری در سیستم های آنالوگ بخاطر نوع کابل ها و تصاویر ارائه شده اجتناب ناپذیر است.

    اما در دوربین مداربسته تحت شبکه به علت وجود فناوری Progressive Scan  و برداشت کل تصویر در یک لحظه، تصاویر متحرک از وضوح بالاتری برخوردارند.

    ۲-انتقال صدا و تصویر و همچنین تغذیه دوربین فقط با یک کابل

    یکی از موانع  دست و پا گیر دوربین مداربسته آنالوگ و هزینه اضافی آن مربوط به کابل های کواکسیال و برق دوربین مداربسته آنالوگ می باشد.

    در تکنولوژی های جدید تمام دوربین مداربسته فقط با استفاده از یک کابل شبکه Cat5 یا Cat6 تمام نیاز های خود را تامین می کند. که به این ترتیب هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می شود.

    استاندارد PoE  علاوه بر حل این مشکل، امکان پشتیبانی برق را در زمانهایی که قطعی برق وجود دارد از طریق اتاق سرور به دوربین مداربسته  می دهد تا بدون فوت وقت به کار خود ادامه دهند.

    ۳-رزولوشن و کیفیت بالای مگاپیکسلی

    رزولوشن دوربین مداربسته آنالوگ در حدود ۰٫۴ مگاپیکسل می باشد اما امروزه با روی کار آمدن نمایشگرهای حرفه ای و جدید نیاز به تصاویر با کیفیت بالا می باشد.

    این موضوع باعث افزایش بسیار زیادی در کیفیت رزولوشن، قابلیت تنظیم و زوم کردن به صورت دیجیتالی و همچنین اطمینان خریدار می شود

    ۴-هوشمندی

    تعیین اینکه در چه بازه زمانی  تصاویر با چه کیفیت و چه فریمی و به چه صورتی ارسال شود از جمله هوشمندی هایی است که در سیستم های تحت شبکه وجود دارد و همچنین با قابلیت هشدار می تواند اپراتور را برای نظارت تصاویر خبر کند.

    از دیگر توانایی های این دوربین مداربسته در زمینه هشدار، شمارش افراد، دارا بودن سیستم پلاک خوان و … می باشد.

    ۵-امکان کنترل دوربین مداربسته زوم و گردان فقط از طریق یک کابل

    برای ارتباط با دوربین مداربسته آنالوگ نیاز به کشیدن کابل جداگانه برای برق و تصاویر می باشد که هم هزینه زیادی و هم کار ملالت باری را در بر دارد.

    در دوربین مداربسته تحت شبکه فقط با بهره گیری از یک کابل شبکه می توان کنترل آن را بر عهده گرفت.

    در ضمن علاوه بر این سیگنال هایی نظیر آلارم ها و قفل های کنترلی را نیز از همین طریق می توان کنترل کرد.

    ۶-قابلیت ارتباط صوتی دو طرفه

    برای داشتن صدا همزمان با تصویر در دوربین مداربسته آنالوگ باید از یک جفت کابل خاص برای میکروفون استفاده کرد ولی در دوربین مداربسته تحت شبکه بخاطر وجود میکروفون داخلی در آنها این مشکل هم برطرف می گردد.

    و یکی دیگر از ویژگیهایی که دروبین مداربسته تحت شبکه را از دوربین مداربسته آنالوگ جدا میکند داشتن ارتباط صوتی با افراد در حوضه دوربین مداربسته های دیگر بدون پرداخت هزینه اضافی می باشد که برای سازمان ها، کارخانجات و ادارات امتیاز ویژه ای به حساب می آید.

    ۷-وجود امنیت بالا در انتقال تصاویر

    در یک دوربین مداربسته آنالوگ، سیگنال ویدئویی بدون هیچگونه رمزنگاری روی یک رشته کابل کواکسیال منتقل می گردد. در دوربین مداربسته آنالوگ تصاویر بدون کدگذاری روی کابل کواکسیال انتقال می یابد بنابراین خیلی راحت و با یک انشعاب می توان تصاویر را دزدید یا تصاویر دیگری به جای آن فرستاد.

    در دوربین مداربسته تحت شبکه به منظور جلوگیری از دستکاری تصاویر و رویت آن توسط افراد غریبه ، تصاویر روی شبکه و اینترنت، کدگذاری می شوند و سپس برای ارسال آماده می شوند.همچنین اطلاعات لازم را اعم از تاریخ دقیق زمان و محل قرار گرفتن دوربین و … را می  توان همراه تصاویر ارسال کرد.

    ۸-انتقال تصاویر با کیفیت بالا

    علت افت کیفیت در ارسال تصاویر در دوربین مداربسته آنالوگ استفاده از کابل های سنگین کواکسیال و مبدل های بی سیم و مبدل های فیبر نوری است. حالا اگر قرار باشد کابل انتقال صدا و همچنین برق لازم به آن اضافه شود وضعیت بدتر هم می شود.

    تصاویر، صدا و سیگنالهای لازم در دوربین مداربسته تحت شبکه فقط از طریق یک سیم منتقل می شود بنابراین مشکل افت کیفیت از بین می رود.

    ۹-تصاویر باکیفیت دیجیتال

    تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال در سه مرحله توسط واحد A/D (آنالوگ به دیجیتال) و واحد DSP (پردازش دیجیتال سیگنال) خود باعث پایین آمدن کیفیت تصاویر و دیتاها می شود.

    تصاویر در دوربین مداربسته تحت شبکه دیجیتال به دست می آید و در تمام مراحل دیجیتال می ماند و نیاز به تبدیل شدن ندارد. در نتیجه کیفیت تصاویر پایین نمی آید.

    ۱۰-مقرون به صرفه و اقتصادی

    کل این مزیت ها بدون داشتن دردسر و هزینه های اضافی کابل کشی باعث می شود فقط با خرید یک دوربین مداربسته تحت شبکه تمام توانایی ها و راحتی کار با آن را به دست آوریم.

    در ضمن هزینه اجرا و نگهداری دردوربین مداربسته تحت شبکه بسیار کمتر است مخصوصاً برای سیستم های بزرگتر هزینه مدیریت و تجهیزات بسیار کاهش می یابد.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.