دستگیره هوشمند چیست؟

    دستگیره هوشمند چیست؟

    جمعه 1394.06.06

    دستگیره های هوشمند از جمله سیستم های هوشمندی است که براساس نیاز مدیران ،بانکها و قسمتهایی که ورود کنترل شده را در بر دارند وارد بازار شد. برای اینکه ورود به اتاق های آزمایشگاهی ، مدیریتی ، بایگانی اسناد و…برای همه امکان پذیر نباشد و فقط افراد خاصی مجوز ورود به آن قسمت ها را دشته باشند.

    برای مثال در طلا فروشی ها و صرافی ها یی که در شیشه ای دارند از یک سری مغزی های درب باز کن برقی استفاده می شود.بدین ترتیب شخص مراجعه کننده از پشت شیشه روئت می شود و پس از اجازه صاحب مغازه ، وارد می شود. در مواردی که درب شیشه ای نیست می توان از دوربین مداربسته و یا آیفون تصویری بهره گرفت که در این صورت تصویر اشخاص در مانیتور مشاهده می شود. در ضمن برای خروج نیز اجازه صاحب مغازه الزامی است.

    در صورتی که افراد برای ورود تائید شده باشند می توانند از رمزی که برای
    آنها صادر و تعریف شده استفاده کنند. مثلا 1234 برای ورود گروه اول از صبح تا ظهر و 5678 برای ورود گروه دوم که از ظهر تا عصر اجازه ورود و خروج دارند.
    از معایبی که اینگونه کد گذاری ها والبته کارت های مغناطیسی و ریموت کنترل دارد این است که اگر یک شخص بیگانه رمز را داشته باشد می تواند با استفاده از رمز لو رفته وارد فضای ممنوعه شود.

    مناسب ترین راه برای کنترل ورود افراد استفاده از اسکن اثر انگشت و یاشناسایی  چهره و قرنیه چشم است که امکان ورود افراد متفرقه را به صفر می ساند ولی از لحاظ اقتصادی خیلی به صرفه نیست.
    ایرادی که این اسکنرها دارند این است که دارای اندازه های بزرگی هستند، در این صورت فقط سنسور بیرون اتاق و بقیه قسمت های سخت افزرای  داخل اتاق نگهداری می شود.

    گزارشات تهیه شده از ورود و خروج ها  توسط اتصال این سیستم ها به دوربین های مدار بسته به صورت تصویری و دیتا  انجام می گیرد و در آن روز و ساعات های ورود و خروج  و تعداد رفت و آمدها قید می شود.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.