با uniview(یونی ویو)، سومین شرکت بزرگ سیستم نظارت تصویری چین بیشتر آشنا شوید

    با uniview(یونی ویو)، سومین شرکت بزرگ سیستم نظارت تصویری چین بیشتر آشنا شوید

    دوشنبه 1395.03.17
    پس از دو شرکت بزرگ چینی داهوا و هایک ویژن که با رشدی سریع به عرصه جهانی وارد شدند، شرکت Uniview با شروعی قوی تر در حال زدن رکورد آنهاست. دفتر مرکزی Uniview در هانزو قرار دارد که با سرعتی سرسام آورتر و بر پایه تکنولوژی های نوین در حال گذر از مقام سومی خود در بازار چین وافزایش اعتبار خود درعرصه جهانی بوده و بنظر می آید محصولاتش روز به روز ارزنده تر شده و بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

    شرکت Uniview بیش از 15 درصد از درآمد فروش خود را سالیانه در زمینه تحقیق و توسعه در دو بخش مرکزی خود در هانزو و شنزن سرمایه گذاری می کند. عددی که بسیار مورد توجه بوده و از حالت سمبلیک خارج شده و نمود آن در محصولات Uniview منعکس شده است. این میزان در مقایسه با شرکت های رقیب و حتی برندهای معروف مثل سامسونگ با درصد 7.5 و رتبه دوم سال 2015 و سیسکو با 13.4 درصد و حتی گوگل با 14.9 درصد بسیار قابل توجه خواهد بود. Uniview تمرکزش را بر روی تکنولوژی های نوین قرار داده است که همین موضوع باعث رشد بسیار سریع و خوب Uniview در عرصه جهانی شده است.

    شرکت Uniview در صنعت CCTV درواقع از سال 2011 بشکل رسمی وارد عرصه شده است ولی ریشه های اصلی تکنیکی این شرکت به سال تاسیس آن در 2006 بر می گردد. با ریشه هایی قوی IT و تلکام در واقع بطور کامل در سال 2011 به شرکت مستقل تبدیل شد و تمام تمرکز خودرا با استفاده از پشتوانه های تجربی و تکنولوژیکی قبلی بر روی سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه قرار داده است.

    پس از گسترش کسب و کار مستقل در بازار جهانی در سال 2013، بر روی موقعیت های جدید تکنولوژیکی برای رشد سریع در عرصه جهانی در سه سال پیش رو متمرکز شده است و شاید بهتر باشد ارزیابی های اصلی را در پایان سال 2016 جمع بندی کنیم. Uniview در بعنوان نقش مهم در بازار صنایع تصویری بزرگ داخلی چین – بزرگترین صنعت CCTV در جهان- در حال حاضرخود را برای رقابت جهانی آماده کرده است.

    برای مثال Uniview تنها در چین بالغ بر 263 میلیون دلار فروش داخلی داشته است که سیگنالی بسیار واضح برای رقبای جهانی بحساب می آید.

    تحقیق و توسعه خط مقدم شرکت Uniview 
    Uniview با سرمایه گذاری 15 درصدی در بخش تحقیق و توسعه، نیمی از نیروهای شرکت را در این بخش به کار گرفته است. در حال حاضر محصولات Uniview بصورت جهانی در بازار هایی از جمله امنیت عمومی، نظارت ترافیکی و  بزرگراه ها، نظارت سیستم های پتروشیمی و ساختمان های هوشمند با آخرین فناوری ها حضور دارند. برنامه مشارکت شرکت Uniview شامل تغییر محصولات و راهکارها بر اساس نیاز مشتری، توسعه سریع نرم افزاری و آموزش های پیش و پس از فروش نیز می باشد که در نوع خودجالب و مترقی است. محصولات Uniview شامل دوربین مداربسته تحت شبکه،Codec های تصویری، NVR ها،storage ها و نرم افزارهای مرتبط می باشد.

    شرکت Uniview در نمایشگاه IFSEC2014 به رونمایی محصولی پرداخت که نقطه قوت این محصول تکنولوژی دید در شب نوینش بود. این شرکت نور لیزری دید درشبی را به نمایش گذاشت که قابلیت دید درشب تا 500 متر را بوسیله اپتیکهای نوری امکان پذیر می نمود. در واقع این ابداع در سری دوربین مداربسته لنزمتحرک PTZ Dome  ارائه شده در IFSEC، برای اولین بار استفاده و نمایش داده شد.

    همچنین در این نمایشگاه، شرکت Uniview از "IR هوشمند" رونمایی کرد که بعنوان منبع نوری در دوربین ها قابل استفاده بود و بر اساس تشخیص تصویری عمل می نمود. بدین صورت که منبع نور بکار رفته در دوربین بسته به نیاز از چهار درجه شدت نوری ال ای دی IR برای بهبود کیفیت تصویر بهره می برد و از پرنوری بیش از حد یک محیط بسته برای مثال جلوگیری می نمود. شدت نور بسته به مسافت و شرایط محیطی به شکل ایده آل استفاده می شد.

    شرکت Uniview از تکنولوژی دید درشب Starlight  که به تولید تصاویر شفاف رنگی 1080P با کیفیت بالا در نور 0.001 لوکس کمک بنیادی مینماید بهره برداری و رونمایی کرد.

    در ابتدای حضور شرکت Uniview در عرصه CCTV در سال 2012 به گزارش IFSEC شرکت Uniview رتبه دوازدهم در بین برندهای معروف جهانی این صنعت را به خود اختصاص داد که سهم بزرگی از بازار را نیز به تبع در اختیار خواهد گرفت. 

    شاید جالب باشد بدانید که Uniview بخاطر سرعت رشد بالا و کیفیت ساخت محصولات بازار معروف انگلیس را نشانه گرفته است. در صدر این بازار لندن که بیشترین استفاده از دوربین مداربسته را در مدیریت شهری خود در سالهای اخیر در کارنامه خود داشته، قرار گرفته است و در واقع پیشرو در استفاده از تکنولوژی های نوین صنعت CCTV نیز محسوب می شود. اعلام علاقه مندی انگلستان در مورد محصولات Uniview قطعا می تواند نشان از کیفیت های بالای این شرکت داشته باشد.
    در گزارش IFSEC درباره جایگاه Uniview تاکید شده است که Uniview موفقیت خود را در کنار رقبا با قیمت های پایینتر، با ارائه ویژگی های بالاتر با هزینه معادل یا کمتر، حفظ کرده است. در واقع ویژگی های محصولات این شرکت علاوه بر اینکه در قیاس با قیمت محصولات مشابه برتری دارد بلکه از کیفیت متمایزی بهره می برد وبازهم Uniview در این مرحله نیز در رقابت بادو شرکت رقیب توانسته گوی سبقت را به رباید.

    شکاف تکنولوژیکی بین دوربین های پیشرفته و محصولات جایگزین با قیمت کمتر در برندهای مختلف همچنان در حال کاهش است، بر این اساس شرکتهایی همانند Uniview در حال خلق نوآوری و رشد بیشتر هستند تا تمایزشان مداوم حس شود. Uniview در حال کار بر روی تمایلات و گرایشات مشخصی در بازار از جمله دوربین هایی با سیستم داخلی هوشمندتر می باشد. انواع دوربین مداربسته که مرحله آنالیز و پردازش داده ها را قبل از انتقال اطلاعات در درون خود انجام می دهند. 

    بهبود کیفیت محصولات امنیتی چینی

    پیشینه ای که از محصولات چینی بعنوان محصولاتی غیر گران و جایگزین های رده پایینتردر ذهن متواتر می شد، با بهبود کیفیت محصولات امروزی بسرعت در حال محو شدن است. موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان از نکات کلیدی در کاهش قیمت تمام شده محصولات شرکت های چینی است که در تولید دوربین مداربسته می توانند براحتی از ژاپن، کره، آمریکا قطعاتی همچون سنسور ، لنزها و چیپ های مورد استفاده را خریداری نمایند.

    Uniview نیز بعنوان یکی از پیشتازان صنعت توسعه تکنولوژی پروتکل اینترنت(IP) شناخته می شود که با نگاهی به محصولاتش میتوان بهره مندی این شرکت از تکنولوژی IP را بشکل محسوسی متوجه شد.

    تکنولوژی آمیخته با تکنیک در محصولات Uniview

    معماری شبکه (NGN) امکان جداسازی دستورات کنترلی از تصاویر ویدئویی را برای بهبود پایداری سیستم امکان پذیر ساخته است، تکنولوژی پرکاربردی که با نام Uniview شناخته شد. تکنولوژی ذخیره سازی مستقیم ISCSI داخلی در دوربین مداربسته ساخت Uniview اجازه ضبط مستقیم تصاویر بر روی حافظه ISCSI بصورت RAID را در سیستم ذخیره ساز NVR/IP SAN می دهد و این موضوع کارایی بیشتری برای ضبط و پخش تصاویر بدون وجود افت سرعت در پردازش داده ها بهمراه خواهد داشت.

    در یک فرمت ذخیره سازی بلوکی تمام داده های ویدئویی سریعتر و امنتر درمقایسه با دخیره سازی بسته ای(Packet-Base) ذخیره می شوند، این تکنیک بسیار در محصولات Uniview کمک کننده بوده است. تکنولوژی UniMCast Multicasting شامل دریافت وضعیت خطا برای حصول اطمینان در ارسال ها توسط Uniview استفاده می شود. قابلیت تطبیق خودکار با شبکه، نرخ جابجایی تصاویر بر مبنای وضعیت لحظه ای شبکه برای حصول کارایی بالاترمیسر شده است و باعث تولید ویدئوهایی باکیفیت در محیط هایی با شبکه ناپایدار یا کند خواهد شد.

    Uniview در زمینه امنیتی در صنعت الکترونیک و موبایل نیز رزومه ای بسیار قوی دارد. چیزی که واضح است شرکتی که هم در زمینه الکترونیک، هم صنعت موبایل و هم صنعت CCTV ریشه هایی قوی وهمکاران معروفی چون هواوی ، وسترن دیجیتال، HBL، Procam ، EMC ،3ComوH3C  داشته باشد و مدیرانش نیز از برگزیده های شرکت های هواوی و سیسکو جذب شده باشند، آینده بسیار خوبی در پیش خواهد داشت.
    Uniview با تعقیب دقیق بازار جهانی در زمینه صنعت تصاویر تحت پروتکل اینترنت(IP Video)، متخصصان صنعت امنیتی بیشتر و بیشتر درباره Uniview در سال های پیش رو حرف برای گفتن خواهند داشت.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.