همه چیز درباره PoE در دوربین مداربسته ( قسمت سوم : قابلیت PoE بر روی سوئیچ و NVR )

همه چیز درباره PoE در دوربین مداربسته ( قسمت سوم : قابلیت PoE بر روی سوئیچ و NVR )

چهارشنبه 1395.06.03

قابلیت PoE بر روی سویچ، دستگاه NVR و رابط Midspan دوربین مداربسته

PoE اغلب به یکی از سه روش زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • استفاده از یک سوئیچ شبکه سازگار با PoE.
  • استفاده از رابطی بنام Midspan.
  • استفاده از یک دستگاه NVR مجهز به سوئیچ داخلی سازگار با PoE.

تا به امروز سوئیچهای شبکه رایجترین منابع تامین انرژی برمبنای تکنولوژی PoE بحساب می آیند. معمولا کابل رابط Midspan خیلی کمتر از سوئیچها بکار گرفته می شود. البته این رابطها معمولا وقتی بیشتر به کار می آیند که می خواهند قابلیت انتقال انرژی PoE را از بستر سوئیچ جدا کنند یا برعکس می خواهند انرژی الکتریکی را به مدار سوئیچی بیفزایند که از PoE پشتیبانی نمی کند. درواقع این رابط همانند یک هاب، انرژی الکتریکی را بر روی خروجیهایش توزیع می نماید.

مشکلات سوئیچ

با افزایش استفاده از PoE در همه جا، پیدا کردن سوئیچی که از PoE پشتیبانی کند اصلا سخت نیست.

اما باید حواستان باشد که شاید انرژی الکتریکی بر روی همه درگاههای سویچ وجود نداشته باشد. بهتر بگوییم، تعداد پورتهایی از سوئیچ که قابلیت PoE را داشته باشند معمولا کمتر از نیمی از تعدادی است که بر روی سویچ مشاهده می کنید. خصوصا در سوئیچهای ارزان قیمت تر و معمولی اغلب می توان قابلیت PoE را بر روی یک یا نیمی از درگاههای(پورت) سوئیچ فعال کرد ولی نمی توان بر روی همه آنها همزمان این قابلیت را اعمال نمود.

پورت PoE سوئیچ دوربین مداربسته

حتی در سوئیچهای حرفه ای هم تنها به میزانی انرژی الکتریکی تامین می شود که نیمی از توان کامل پشتیبانی 802.3af را روی هر پورت(برای تمام پورتها) ارائه می نماید. برای مثال سوئیچهای 12 پورت اغلب حداکثر توان تامین 90 وات انرژی را برای PoE دارند و این یعنی بطور میانگین برای هر پورت 7.5 وات انرژی میتواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما می خواهید بر روی هر 12 پورت سوئیچ، دوربین مداربسته داشته باشید ممکن است بیش از 90 وات انرژی مصرف نمایید. در این موارد دوربینهای مداربسته بصورت رندم و تصادفی آفلاین شده و یا بعنوان دوربینی خراب تصویر ارائه می کنند. این یعنی سوئیچ بصورت تصادفی پورتها را موقتا بدلیل کاهش توان خاموش می نماید تا همگی باهم دچار مشکل نشوند. برای یک کارکرد مناسب و مطمئن بعضی از سوئیچها بر روی تمام پورتها توان "کامل(Full)" را تصمین کرده اند. برای مثال بر روی سوئیچ 12 پورت باید چیزی در حدود 180 وات انرژی تضمینی مهیا شود(15W * 12).

Midspan یا رابط دوربین مداربسته

گزینه دیگر واسط Midspan است که معمولا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما ممکن است انتخاب درستی برای موقعیتهایی باشد که بخواهیم دوربینهای مداربسته PoE نصب کنیم اما یک شبکه با قابلیت پشتیبانی از PoE در دسترس نداشته باشیم؛ یا مثلا در وضعیتی که خرید رابط PoE بسیار ارزانتر از خرید تجهیزات اختصاصی وابسته به PoE باشد.

نحوه کار رابط دوربین مداربسته

فرض کنید در سیستم بالا که مثال زدیم بخواهیم از 7 دوربین مداربسته استفاده کنیم که دو دوربین از آنها نیاز به انرژی PoE+ بر روی سویئچ داشته باشند. با توجه به قیمت بالایی که دارند و هزینه کمی که قرار است انجام دهید شاید بهتر باشد سوئیچی رایج و ارزانتر با استاندارد 802.3af یا همان PoE مصطلح در بازار بخرید و سپس از دو رابط Midspan با قابلیت PoE+ تنها برای این دو دوربین مداربسته استفاده نمایید. یعنی بجای خرید سوئیچی با قابلیت +PoE(خیلی گران) از همان سوئیچ معمولی بهمراه دو رابط برای تامین +PoE بهره ببریم. با اینکار می توانید در بسیاری از پروژه ها صرفه جویی میلیونی داشته باشید و استفاده از این دو در کنار هم علاوه بر اطمینان بالا منافع مالی خوبی را برای شما بهمراه داشته باشد.

در تصویر زیر یک رابط ساده Midspan را مشاهده می نمایید که بعنوان یک منبع تغذیه بکار گرفته می شود:

رابط Midspan تامین کننده PoE

دستگاههای NVR

بعضی از دستگاههای NVR یک سوئیچ PoE داخلی دارند. این روش تقریبا کمترین محبوبیت را در بین سه روش بالا دارد و کمتر از بقیه گزینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بهرحال منفعت اصلی این روش این است که بسیار ساده با یک اتصال ساده کابل، نیاز به داشتن سوئیچ PoE و دستگاه NVR در کنار هم یا کابل کشی اختصاصی برای هر یک را مرتفع کرده اید. این روش همان نگرانی را که درباره سوئیچهای رایج شبکه داشتیم می تواند داشته باشد. یعنی باید کل انرژی قابل تامین و نوع آن را قبل از خرید سوئیچ بررسی نمایید(PoE یا PoE+ و ..).

مسئله بعدی این است که دستگاههای NVR با داشتن یک سوئیچ PoE داخلی، ممکن است توان تامین انرژی بیش از آن تعداد پورت موجود بر روی سوئیچ را داشته باشند. برای مثال یک NVR ممکن است یک سوئیچ داخلی 9 پورت داشته باشد اما در مجموع بتواند نیروی الکتریکی مصرفی 16 دوربین مداربسته را تامین نماید. اگر لازم بود که از 16 دوربین مداربسته استفاد کنید باید یک سوئیچ دیگر در کنار NVR داشته باشید.

مسئله اصلی درمورد دستگاه NVR با سوئیچ PoE داخلی ، چالش ایجاد پایداری و اطمینان خواهد بود. به دلیل آنکه این دستگاهها بطور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته اند و هنوز زمان زیادی از عمرشان نگذشته است تا بتوانیم درباره آنها ارزیابی درستی داشته باشیم نمی توانیم در موردشان قضاوت کنیم.

با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.


کاربران سایت دوربین مداربسته
حمید

ممنون به خاطر اطلاعات مفیدی که دادین.خسته نباشید

14:55 1396.02.05

  • کابران سایت دوربین مداربسته
    در پاسخ به حمید
    CCTVonline

    با سلام
    از ابراز محبت شما سپاسگذاریم.
    امیدواریم از خوانندگان همیشگی cctvonline.ir باشید.

    09:07 1396.02.06