چرا دوربین مداربسته بهتر از نیروهای امنیتی هستند؟

    چرا دوربین مداربسته بهتر از نیروهای امنیتی هستند؟

    شنبه 1394.06.07

    روش اصلی نیروهای امنیتی در کمک به محافظت از اشیای باارزش، ممانعت از انجام جرم است. ایده نهفته در ورای این روش این است که اگر فردی قصد انجام یک عمل مجرمانه را داشته باشد و ببیند که نیروهای امنیتی در محوطه گشت زنی می کنند، یا به مکانی دیگر می رود یا کلاً در انجام اقدامات خود تجدیدنظر می کند. در طول دهه گذشته مطالعات متعددی انجام شده است که نشان میدهد دوربین مداربسته امنیتی که در معرض دید نصب شده اند هم به همین شیوه در جلوگیری از ارتکاب جرم موثر هستند. نتایج حاصل از برخی از این تحقیقات نشان میدهد که دوربینهای مداربسته می توانند عملاً تاثیر بسیار بیشتری در کشف جرم داشته باشند زیرا می توان از تعداد بیشتری دوربین مداربسته در موقعیت های مکانی مختلف و در تمام طول شبانه روز استفاده کرد و تشخیص دامنه دید این دوربین مداربسته همیشه کار آسانی نیست. با نصب دوربین مداربسته دیگر که کمتر جلب توجه می کنند می توان از این دوربین های مداربسته پشتیبانی کرد و بنابراین به سختی می توان جرمی مرتکب شد بدون اینکه فیلمی از آن گرفته شده باشد.

    دومین دلیل اینکه یک سیستم دوربین امنیتی روشی بسیار موثرتر در پشتیبانی از اشیا و انسانهایی است که برای شما ارزشمند هستند، این است که هزینه های نصب تجهیزات دوربین مداربسته در برابر حقوق و دستمزد نیروهای امنیتی بسیار کم است. اگرچه ارزش گذاشتن بر روی این نوع حمایت و پشتیبانی و آسایش فکری که برای شما می آورد کار سختی است، ولی باید گفت که بسیاری از مردم و شرکتها امروزه بودجه محدودی دارند و بنابراین بهترین ایده این است که با بودجه محدودی که در اختیار دارید بتوانید بیشترین پشتیبانی و حمایت را فراهم کنید. قیمت تجهیزات دوربین مداربسته امنیتی در طول چند سال اخیر با کاهش شدیدی مواجه بوده است. این موضوع حتی در مورد سیستمهایی که کیفیت بسیار بالایی دارند هم صدق می کند. حتی اگر تجهیزات دوربین مداربسته امنیتی با کیفیت بسیار خوب آنقدرها هم ارزان نباشد، باز هم ارزان تر از استخدام یک تیم از نیروهای امنیتی خواهد بود. مطالعات بسیار زیادی در سالهای اخیر انجام شده که نشان میدهد یک سیستم دوربین مداربسته امنیتی خوب می تواند تا 30% در سال ارزان تر از یک تیم نیروهای امنیتی باشد.

    سومین دلیل اینکه دوربین  مداربسته در نگهداری و پشتیبانی از اشیای ارزشمند شما بهتر هستند، حفاظت و پشتیبانی یکنواخت و دائمی آنها بر خلاف نیروهای امنیتی است. دوربین مداربسته یک چشم مراقب و هشیار هستند که بصورت بیست و چهار ساعته و در تمام روزهای هفته از شما محافظت می کنند. برخلاف نیروهای امنیتی، دوربین های امنیتی هرگز به مرخصی نمی روند، استراحت نمی کنند، به دلایل استعلاجی از کار غیبت نمی کنند، حواسشان پرت نمی شود یا هنگام کار به خواب نمی روند. آنها حتی پلک هم نمی زنند. دوربین مداربسته امنیتی کل محوطه را بطور دائم بررسی کرده و بسیار بهتر از شهادت شاهدان عینی، اسناد و مدارکی بی طرفانه به دادگاههای قضایی ارائه می کنند. این حقیقت غیرقابل انکار است که حافظه شاهدان در حفظ زوایای یک حادثه می تواند نادرست عمل کرده و اغلب تحت تاثیر استرس و فشار عصبی قرار بگیرد. جرائم بسیار زیادی تا کنون انجام شده است در حالیکه افراد متعددی شاهد وقوع آن جرائم بوده اند ولی نتوانسته اند به طور کامل جنبه های مختلف صحنه جرم را برای مجریان قانون تعریف کرده و مشخصات مظنونین را توصیف کنند.

    چهارمین دلیل اینکه دوربین مداربسته امنیتی محافظت و امنیت بسیار بهتری فراهم می کنند این است که این دوربین مداربسته می توانند در مکانی که نصب شده اند نوعی پوشش کامل سطحی ایجاد کنند. برخلاف نیروهای امنیتی که در هر زمان فقط می توانند در یک مکان حضور داشته باشند، دوربین های مداربسته را می توان به سادگی طوری نصب کرد که بطور دائمی پوشش کامل بصری از محوطه و اموال فراهم کنند. این وضعیت به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید در یک زمان از چند واقعه که بطور همزمان رخ می دهند تصویر ویدئویی تهیه کنید. حتی می توانید دوربین مداربسته امنیتی را طوری نصب کنید که میدان دید آنها با هم همپوشانی داشته باشد و بتوانید زوایای مختلف یک رخداد خاص را ببینید. از مزایای دیدن یک واقعه از چندین زاویه مختلف این است که درک کاملتری از آنچه رخ داده برای بیننده حاصل خواهد شد.

    پنجمین دلیل که بسیاری از مردم به آسانی مسئولیت تامین امنیت اشیا یا اموال باارزش خود را به دوربین مداربسته امنیتی می سپارند این است که این دوربین های مداربسته باعث میشوند تا عامل انسانی در بروز رفتارهای خلافکارانه حذف شود. موارد متعددی مشاهده شده که نیروهای امنیتی، نگهبانان زندانها یا حتی مجریان قانون دچار سوءرفتار شده و توسط دوربین مداربسته امنیتی به دام افتاده اند. در این موارد، دوربین مداربسته امنیتی تصویری بی طرفانه از وقایع و حوادث ارائه کرده اند.

    حتی اگر قربانی اشتباهاً محکوم به ارتکاب جنایت شده باشد هم تصاویر ویدئویی ثبت شده از این نوع رفتارهای خلافکارانه معمولاً منجر به اتخاذ اقدامات انضباطی، تعلیق از کار یا پیامدهای حقوقی برای این افراد میشود که به دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود دستگیر شده اند.

    امروزه بسیاری از افرادی که دارای بودجه کافی هستند و تمایل دارند تا یک تیم از نیروهای امنیتی را استخدام کنند، اغلب از یک سیستم دوربین مداربسته خوب و مناسب هم استفاده می کنند تا یک لایه پشتیبانی بیشتر فراهم کنند. ثابت شده است که اگر بودجه افراد بتواند از عهده هزینه های این کار برآید، این ترکیب امنیتی بسیار موثر خواهد بود. 

    کلام آخر این است که دوربین مداربسته امنیتی سطح امنیتی بهتر، کامل تر و قابل اعتمادتر برای محافظت از اشیایی که برای مردم باارزشتر هستند فراهم می کنند و آگاهی عموم مردم از این مسئله هر روز بیشتر میشود. این حقیقت که استفاده از سیستم نظارت تصویری از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر از استخدام نیروهای امنیتی است، یک دلیل عمده دیگر برای بسیاری از مردم است که مسیر استفاده از دوربین مداربسته رایج امنیتی را می پیمایند و استفاده از نیروهای امنیتی را در اولویت دوم قرار میدهند.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.