گزارش مالی جدید اویجیلون : بهبود 40 درصدی در بورس

گزارش مالی جدید اویجیلون : بهبود 40 درصدی در بورس

پنجشنبه 1395.08.27

در گزارش مالی سه ماهه سوم امسال برعکس سه ماهه دوم سال 2016 ، بوضوح دیده می شود که شرکت اویجیلون با رشدی مناسب روبرو شده است.

با نگاهی به چارت سهام شرکت اویجیلون می بینیم که پس از کاهش فراوان سهام در ماههای گذشته، با رشدی تقریبا 11.5 واحدی بیش از 40 درصد افزایش یافت.

آمار فروش دوربین مداربسته

نگاه اجمالی به وضعیت مالی

درآمد شرکت اویجیلون هر ساله با رشدی 33 درصدی افزایش یافته است. اما در یک سال و نیم گذشته پیش از 3 ماهه سوم سال 2016 رشد درآمد این شرکت تنها 15 درصد بوده است.

شرکت اویجیلون با سود خالصی معادل 3.4 میلیون دلار در سه ماهه جاری در حالی این دوره را می گذراند که این میزان 50 درصد کمتر از ایام مشابه در سال گذشته است و خیلی وضعیت بهتری از سه ماهه دوم سال 2016 داشته که ضرری معادل 2 میلیون دلار نصیبش شده است.

شرکت اویجیلون در سالهای اخیر سرمایه گذاریش بر روی بخش فروش و بازاریابی را سالانه حدود 13 درصد افزایش داده است و این میزان سالهای پیشتر 20 تا 25 درصد بوده است که نشان از کاهش سرمایه گذاریها و در آمدهای شرکت Avigilon دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت اویجیلون، مشکلات جاری این شرکت این روزها بیشتر به تلاش شرکتهای آسیایی برای حضور سریع در سهم بازار این شرکت باز میگردد.

به همین دلیل است که شرکت اویجیلون به تصحیح و کاهش قیمت محصولات و پذیرش حاشیه سود کمتری روی آورده تا بتواند با چین رقابت نماید.

دورنمای نا معلوم

چیزی که هنوز شرکت اویجیلون جوابی برایش ندارد:

بازار سیستمهای نظارت تصویری در کل پیشرفتی نداشته است. اما رقابت در رده های پایین درحال شدت گرفتن است.

  • اویجیلون تعدادی از محصولات جدیدش را به بازار عرضه کرده است اما چیزی نبوده که بتواند اساسا مسیر رشد را تغییر دهد.
  • تغییرات داخلی اویجیلون و تعدیلات و کاهش قیمتها در ماههای اخیر نمی تواند افزایش 30 درصدی را توجیه نماید.

علت تغییر ناگهانی سود شرکت و بهبود وضعیت بیشتر به اهمیت رقابت بر روی تحلیلگر ویدئویی اویجیلون باز می گردد. چیزی که شرکتهای چینی به یکباره به سویش گرایش پیدا کردند تا بازار را از دست شرکتهایی مثل اویجیلون بربایند.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.