گزارش مالی سه ماهه اول سال 2016 شرکت Axis:کاهش فروش آسیا/افزایش تروریسم

گزارش مالی سه ماهه اول سال 2016 شرکت Axis:کاهش فروش آسیا/افزایش تروریسم

سه شنبه 1395.04.01
رشد سه ماهه اول سال 2016 شرکت axis در مجموع خوب بوده است ولی دو چالش در بازار جهانی این شرکت را بسیار تحت تاثبر قرار داده است: بازار آسیا و افزایش تروریسم در غرب! جالب تر آنکه این دو چالش به گرایشاتی متضاد در بازار ختم می شود. در آسیا با افزایش فروش رقبایی همچون Hikvision و Dahua روبروست اما از سوی دیگر در غرب با افزایش حملات تروریستی با افزایش گرایش به سیستم نظارت تصویری روبروست. در این مقاله، ما نتایج و تحلیل ها در این رابطه را بیشتر بسط خواهیم داد.
بررسی اجمالی فروش

شرکت Axis در سه ماهه اول سال 2016 نسبت به سال گذشته با رشدی 13% روبرو شده است درحالی که در سه ماهه قبلی یعنی سه ماهه پایان سال 2015 با رشد 7% سال مالی خود را به پایان رسانده بود.

آسیا همچنان درحال نزول

رشد در آسیا با میزان منفی 5% بیشتر تحت تاثیر رشد اقتصادی کند چین قرار گرفته است و همزمانی رقابت سنگین شرکتهای منطقه ای همانند Hikvision در چین و آسیا رشدش را منفی کرده است.

با آنکه که شرکت Axis  مکررا درباره رشد در بازارهای نوظهور سخن به میان می آورد اما همچنان در آسیا ضعیف ظاهر شده است؛ بطوری که در سه ماهه آخر سال 2015 میزان فروش محصولاتش 24% کاهش یافته است و با در نظر داشتن این وضعیت، کاهش رشد تنها 5 درصدی در سه ماهه نخست سال 2016 به نسبت خوب بنظر می آید!

بازار آمریکایی Axis همچنان ضعیف

رشد فروش در آمریکا تنها 6% بوده که تقریبا با میزان فروش 3ماهه پایانی سال 2015 که 5% بوده خیلی فرقی نکرده است. به نظر می آید Axis در بازار آمریکا برغم اقتصاد قوی این کشور، همچنان با نرخ رشد پایین دست به گریبان است. به اعتقاد سایت IPVM همچنان Hikvision با رشد سریع به عنوان محصول اصلی سبد خرید محصولات سیستم نظارت تصویری در بازار آمریکا از Axis سبقت خواهد گرفت.

خاورمیانه، اروپا و آفریقا بازارهای بهتر در سایه حملات تروریستی
با توجه به رشد در مناطق خاورمیانه، اروپا و آفریقا به میزان 29% در سه ماهه اول سال 2016 و سه ماهه پایان سال 2015 برابر با 21%، رشدسه ماهه دوم سال 2016 بسیار خوب پیش بینی می شود. شرکت Axis همچنین بطور ویژه از منطقه شمال اروپا و خاورمیانه به عنوان محورهای اصلی رشد نام برده است.

ما معتقدیم که حملات تروریستی عامل مهمی برای این رشد خواهد بود(حملاتی مانند تیراندازی ها در شارلی ابدو در ابتدای 2015 یا حملات نوامبر در پاریس و ..). بعلاوه بمب گذاری های بلژیک سه ماه پیش نیز باعث افزایش درخواست ها برای سیستم های نظارت تصویری پیشرفته ای همچون Axis شد.

موجودی محصولات با توجه به رشد اخیر بالا رفته است

رشد 32 درصدی میزان موجودی محصولات در سال گذشته باعث ایجاد نرخ "موجودی به فروش" معادل 68% شد و این میزان در سال قبلتر نیز 54% محاسبه شده بود که با رشد روبرو بوده است. در سه ماهه نخست سال 2016 افزایش موجودی محصولات، با رشدی به مراتب سریعتر از میزان فروش محصولات روبرو بوده است که این تولید بالا و فروش پایین با توجه به افزایش مداومش می تواند بعنوان یک علامت هشداردهنده تلقی شود.

چشم انداز

بار دیگر شرکت Axis بیانیه چشم انداز کاری خود را مجددا با همان شیوه ای که درمقاله به آن اشاره کردیم، ارائه داد که براساس آن نیاز به نفوذ در بازار سیستم های کوچکتر و بازارهای نوظهور را به عنوان چشم انداز اصلی در نظر دارد.

با وجود اینکه حرکت اصلی خود را در این سه ماهه با پخش دوربین مداربسته های نوع جدید Dome و دیگر محصولات ارزان قیمت در بازار به انجام رسانده است اما شک داریم که آیا ادامه این حملات تروریستی تاثیرکلی خاصی بر روی موقعیت رقابتی جدیدش ایجاد خواهد کرد یا نه؟

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.