سنسورهای 8 مگاپیکسلی جدید Omnivision : دوربین مداربسته با سرعت 120 فریم درثانیه

سنسورهای 8 مگاپیکسلی جدید Omnivision : دوربین مداربسته با سرعت 120 فریم درثانیه

شنبه 1395.10.18

شرکت Omnivision بعنوان یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات تصویر برداری و چیپهای دیجیتال اپتیکی بتازگی خبری از تولید سنسورهای تصویربرداری با تکنولوژی PureCel منتشر کرده است که قادر خواهد بود ضبط تصاویر ویدئویی 2 مگاپیکسلی با سرعت 120 فریم در ثانیه را ممکن سازد.

سنسورهای 8 مگاپیکسلی جدید Omnivision با نام PS08A با معماری پیکسلی PureCel نسل بعدی تکنولوژی BSI یا درخشش نور پس زمینه برای کاربردهای نظارتی در محیطهای کم نور خواهد بود. این سنسورهای جدید برای داشتن تصاویری با رزولوشن بالا و ویدئوهایی با کیفیت 4K2K واقعی در محیطهای صنعتی، منازل هوشند و دوربینهای اینترنت اشیاء(IoT)، درونها(پهبادها) و دوربینهای ایجاد واقعیت مجازی / واقعیت افزوده (AR/VR) کاربرد خواهند داشت. بعلاوه شرکت Omnivision با سری جدید سعی کرده اولین سنسور تصویربرداری بصرفه و کارآمد را برای سیستمهای نظارت تصویری با تکنولوژی PureCell با 8 مگاپیکسل رزولوشن به بازار عرضه نماید.

بگفته مدیر ارشد بازاریابی شرکت OmniVision :

در بازار سیستمهای امنیتی، برای سازگاری با قابلیتهای نظارت تصویری نیاز به کاری فراتر از یک تصویر برداری ساده یا ضبط تصاویر ویدئویی معمولی است. مشتریان ما بدنبال راهکارهای تصویربرداری با کیفیت بالا هستند تا بتواند  جزئیات بیشتر را برای هوش مصنوعی و deep Learning در تشخیص چهره داشته باشند. سنسور OS08A با تکنولوژی PureCel به گونه ای طراحی شده است که بتواند سطحی از داده ها را برای مقاصد پیشرفته در اختیار دستگاهها بگذارد. بعلاوه برخورداری از HDR یا طیف وسیع رنگی باعث شده این سنسور بعنوان ابزاری مفید برای سیستمهای نظارت تصویری در شرایط نوری نامساعد و با کنتراست بالا یا نور کم بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

دوربینهای مدار بسته که با استفاده از WiFi به شبکه متصلند اغلب پهنای باند زیادی را با دیگر دستگاهها مثل سرورها، کامپیوترها، روترها، تلویزیونها و دستگاههای مرتبط با جریان تصویری به اشتراک می گذارند. خروجی تصاویر ویدئویی 4K2K از سنسورهای 8 مگاپیکسلی جدید به دلیل استفاده از پردازنده ویدئویی سازگار با کدکهای قدرتمند مثل HEVC می تواند براحتی بدون افزایش سربار پهنای باند شبکه مورد استفاده باشند. بعلاوه شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته و کاربران بسمت تصاویر ویدئویی 4K برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ و تلویزیونهای 4K رفته اند. سنسور تصویربرداری Omnivision OS08A بطور ویژه برای این قبیل مقاصد طراحی شده تا با افزایش پیکسل تصاویر همراه با تکنولوژی فشرده سازی مناسب تصاویر ویدئویی 4K مناسبی ارائه دهد.

تکنولوژی PureCel آمنی ویژن با داشتن سنسور HDR متفاوت از نسل اول تکنولوژی BSI تصویربرداری قادر است با ارائه نویز کمتر و حساسیت بالا در برابر نور کم در دوربینهای مداربسته بیشتر رخ بنماید.

قابلیتهای کلیدی و ویژگیهای برتر:

  • مصرف انرژی کم OS09A با برچسب "سبز" می تواند برای سیستمهای نظارتی خانگی یا صنعتی در Drone ها یا دستگاههای وایرلس مزایای خوبی بهمراه داشته باشد.
  • تولید تصاویر ویدئویی روان UHD و تصاویر ویدئویی 4K2K با 60 فریم در ثانیه (FPS)
  • ضبط تصاویر ویدئویی با رزولوشن 1080P در سرعت 120 فریم در ثانیه
  • کار در نور کم برای ضبط تصاویر پیوسته شبانه روزی (24/7) و حالت دید در شب (Night Vision)
  • زاویه تجمیع 12 درجه ای (CRA)
  • پشتیبانی از ضبط صحنه های محیطی حساس و HDR متمرکز
  • پکیج CSP برای تجمیع داخل چیپ ست

قرار است این سنسورهای جدید در سه ماهه دوم سال 2017 بصورت عمده وارد بازار دوربین مدار بسته شود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.