HDCVI 4.0 داهوا رقیب HDTVI 4.0 هایک ویژن

HDCVI 4.0 داهوا رقیب HDTVI 4.0 هایک ویژن

دوشنبه 1396.02.11

با پیش بینی های صورت گرفته توسط موسسه آماری IHS Report تا سال 2018 بیش از 90 درصد دوربین های مداربسته آنالوگ تبدیل به دوربین های مداربسته آنالوگ HD خواهند شد(گزارش 2016).

داهوا با ابداع تکنولوژی HDCVI در سال 2012 برای رقابت با رقبای جهانی سعی در افزایش رزولوشن، حساسیت نوری و هوش و کاربردی تر کردن تکنولوژی آنالوگ HD نمود. نمونه محصولات اخیر یعنی رکوردرهای XVR داهوا هم با پشتیبانی از HDCVI، TVI، AHD، CVBS و دوربین مداربسته تحت شبکه از اقداماتی در این راستا به حساب می آمد. از طرفی در آینده هم باید تجهیزات آنالوگ HD بتوانند با نیازهای دنیای اینترنت اشیاء (IoT) سازگار شوند و بتوانند با هوش مصنوعی (AI) در بحث یادگیری عمیق ماشینی (Deep Learning) بخوبی کنار بیایند.

HDCVI 4.0 داهوا

داهوا با معرفی ساختار تکنولوژی HDCVI 4.0 سه دسته محصول کلیدی را پوشش می دهد :

  • تصویربرداری با رزولوشن برتر 4K ((4K-HDCVI
  • اینترنت اشیاء HDCVI برای ادراک چند منظوره محیط (IoT-HDCVI)
  • هوش مصنوعی HDCVI برای قابلیت امکان جستجوی بولین داده های تصویری دوربین مداربسته (IA-HDCVI)

بنابراین این سه مفهوم کلیدی در قالب سه عبارت 4K-HDCVI، IoT-HDCVI و AI-HDCVI نشاندهنده دسته محصولات آینده خواهند بود. با این اعلام موضع دیگر عملا نتنها داده های تصویری از طریق کابلهای کواکسیال در سیستم نظارت تصویری منتقل خواهند شد بلکه اطلاعات برای هر سه این ساختارها می توانند با تکنولوژی HDCVI 4.0 در مسافتی طولانی تری نسبت به قبل روی کابل کواکسیال قرار گیرند.

ضمن اینکه مفهوم تحلیلگر صوتی که در سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه درحال گسترش بود حالا با جستجوی بولین و مفاهیم AI هوش مصنوعی روی سیستم های آنالوگ HD بیشتر جان خواهد گرفت. حالا دیگر HDCVI 4.0 می تواند در سه شاخه مهم 4K-HDCVI، AI-HDCVI و IoT-HDCVI عرصه جدیدی در صنعت خلق کند که می تواند رزولوشن بیشتر، هوشمندی بالاتر و راحتی بیشتری برای سیستم های نظارت تصویری (CCTV) به همراه داشته باشد.

4K-HDCVI اولین محصولات داهوا در سال 2017

اولین سری محصولات که در سال 2017 توسط داهوا تولید می شوند به تجهیزات 4k-HDCVI تعلق خواهند داشت. مکانیزم جدید داهوا در انتقال داده ها روی کابلهای کواکسیال می تواند تغییرات خوبی در پهنای باند و سرعت انتقال به همراه داشته باشد. بطوری که روی کابلهای RG6 سیگنالهای 4K تصویری می توانند تا 700 متر برد داشته باشند. قرار است اولین محصولات در پلتفرم 4K-HDCVI شامل دوربین های مداربسته باکس، دوربین های مداربسته بولت IR و دام، دوربین های مداربسته پانورامیک چشم ماهی 4K، دوربین های مداربسته چند سنسوره 180 درجه 4K باشند و سری محصولات 4K قبلی بتوانند با رکوردرهای چند گانه XVR سازگار هم باشند. محصولات HDCVI 4.0 داهوا از رزولوشن 3840(H)*2160(V) برخوردارند و می توانند رزولوشنی معادل 4 برابر دوربین های مداربسته اچ دی 1080P باشد.

تمام پلتفرمهای آنالوگ HD دچار محدودیتهایی در انتقال داده ها روی کابلهای کواکسیال بودند و نمی توانستند تصاویر 4K را پشتیبانی کنند. در سال جدید شرکتهای داهوا و هایک ویژن در این زمینه بیشتر تلاش کردند. نمونه این سری تغییرات را در چیپست های پیشرفته TX و RX شاهد هستیم. محدودیت ارسال روی کابلهای کواکسیال و سازگاری کابل شبکه در HDCVI 4.0 بخوبی بهبود یافته اند :

  • انتقال ویدئو و صدا بدون افت قدرت روی کابلهای کواکسیال RG6 تا 700 متر
  • انتقال ویدئو و صدا بدون افت قدرت روی کابلهای کواکسیال RG59 تا 500 متر
  • انتقال ویدئو و صدا بدون افت قدرت روی کابلهای شبکه UTP Cat 6 تا 300 متر

در تصویر زیر بخوبی می توانید توانایی انتقال تصاویر ویدئویی را در HDCVI 4.0 مشاهده نمایید:

رزولوشن دوربین مداربسته HDCVI 4.0 داهوا

در بین محصولاتی که داهوا درمورد تولید آنها خبرهایی منتشر کرده است، دوربین مداربسته آنالوگ HD پانورامیک 180 درجه ای به چشم می خورد که از 3 سنسور تصویربرداری از برند سونی برخوردار خواهد بود که قابلیت کار در نور کم داشته و می تواند یکی از محصولات راهبردی این شرکت به حساب آیند:

تصویر دوربین مداربسته DH-HAC-PFW3601 داهوا را مشاهده می کنید:

دوربین مداربسته پانورامیک HDCVI 4.0 داهوا

بزودی با عرضه محصولات جدید داهوا، سی سی تی وی آنلاین شما را در جریان قابلیتهای آنها قرار خواهد داد.

در انتها می توانید به نمونه تصاویر این دوربین های مداربسته نگاهی بیندازید :

نمونه تصویر دوربین مدار بسته داهوا HDCVI 4.0
دوربین مداربسته HDCVI 4.0

با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.


کاربران سایت دوربین مداربسته
مهمان

عالی تشکر

20:51 1396.06.25