آمار خرید دوربین مدار بسته چند مگاپیکسلی در سال 2016

آمار خرید دوربین مدار بسته چند مگاپیکسلی در سال 2016

يکشنبه 1395.07.04

آمار خرید دوربین مداربسته چند مگاپیکسلی در سال 2016

در سال جاری دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی، 6 مگاپیکسلی، 4K(8.3 مگاپیکسلی) و 12 مگاپیکسلی به محصولاتی رایج و مشهور تبدیل شدند.

در سال 2014 دوربینهای مداربسته 1 مگاپیکسلی و دوربینهای مداربسته 720P بیشترین توجهات در خرید را به خود معطوف کردند و با ورود به بازار سیستمهای نظارت تصویری، به محصول اصلی سبد خرید کاربران تبدیل شدند. جالب است که در طی 2 سال اینقدر تغییرات بوجود آمده باشد و دوربینهای مداربسته چند مگاپیکسلی و حتی 8K نیز تا پایان سال به بازارها عرضه شوند و همه متوجه آنها می شوند.

در این نوشته به آماری اشاره می کنیم که از 150 شرکت معتبر و فروشندگان عمده و پیمانکاران پروژه های راه اندازی سیستمهای نظارت تصویری بدست آمده است. در این نظر سنجی متوجه خواهیم شد که چند درصد کاربران به دوربینهای مداربسته چند مگاپیکسلی در سال 2016 رو آورده اند.

آمار دوربینهای مداربسته چند مگاپیکسلی خریداری شده در سال 2016

آمار خرید دوربین مداربسته

مقایسه آمار با سال 2014 – تغییر محبوبیت از دوربین مداربسته 720P به دوربین مداربسته 1080P

بیشرین تغییر کلی به محبوبتر شدن دوربین مداربسته 1080P منتحی شده است. در سال 2014 میزان محبوبیت دوربین مداربسته 1080P و دوربین مداربسته 720P بترتیب 30% و 50% درصد بود در حالی که سال 2016 این نسبت معکوس شد. در تصویر زیر می توانید آمار سال 2014 را نیز مشاهده نمایید:

آمار خرید دوربین مدار بسته 2014

بعلاوه آنکه استفاده و خرید دوربین مدار بسته SD عملا نزدیک به صفر شده است و دوربینهای مداربسته 3 مگاپیکسلی و دوربینهای مداربسته 5 مگاپیکسلی بخوبی در بازار شناخته شده اند ولی هنوز محصول ویژه به حساب می آیند. در آخر هم می شود گفت که دوربینهای مداربسته با رزولوشن بالاتر از 5 مگاپیکسل نیز درصد بسیار کمتری از سهم خرید دوربینهای مداربسته رایج را به خود اختصاص می دهند.

انتخاب دوربین مداربسته 1 مگاپیکسلی – پهنای باند و حافظه

دلایل اصلی انتخاب دوربین مداربسته 1 مگاپیکسلی در بین مشتریان بیشتر حول محور بصرفه بودن میزان حافظه و استفاده از پهنای باند بوده است. بسیاری گفته اند که رزولوشن بالاتر نیاز به حافظه مصرفی بالاتر و مقدورات پهنای باند بیشتر دارد که برای آنها بصرفه نیست. عده ای دیگر نیز گفته اند که برای حفظ 1 ماه تصاویر دوربین مداربسته در این رزولوشن تنها نیاز به یک هارددیسک 1 تا 2 ترابایتی خواهد بود که به بودجه و شرایط محیطی آنها هماهنگی دارد.

جالب است بسیاری از پیمانکاران سعی می کنند دوربین مداربسته 1 مگاپیکسلی انتخابشان باشد. علتش این بود که میزان PPF(چگالی پیکسل بر متر) و پیکسل خروجی برای میدان دید محدود در این دوربینهای مداربسته تقریبا برای امور عادی کفایت می کند.

انتخاب دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی – متعادل و بصرفه

بیشترین انتخاب کاربران به دوربین مدار بسته 2 مگاپیکسلی و دوربین مدار بسته 1080P بر می گردد که بیشتر علت آن به بالانسی بین کیفیت، قیمت، حافظه و امکانات جانبی بر می گردد.

بسیاری به مناسب بودن کیفیت تصاویر در عین حال قیمت مناسب دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی اشاره داشتند. البته آن کاربرانی که رو به دوربین مدابسته 1080P آورده اند نیز فکر می کردند این رزولوشن حداقل رزولوشنی است که امروزه می توان داشت و شاید برای بودجه کم منطقی تر است.

انتخاب دوربین مداربسته 3 مگاپیکسلی و 4 مگاپیکسلی هنوز خیلی همه گیر نشده است. دو سال قبل محبوبیت این دوربینهای مدار بسته 14 درصد بود و امسال این میزان به 20 درصد رسیده است.

دلیل اصلی انتخاب دوربینهای مداربسته 3 و 4 مگاپیکسلی بیشتر تحت تاثیر قیمت آنهاست. بسیاری دلیلشان این بود که قیمت دوربین مداربسته 3 مگاپیکسلی آنقدر هم بیشتر از دوربینهای مداربسته با رزولوشن پایینتر نیست. همچنین بیشتر این کاربران انتخابشان متمایل به محصولات چینی مثل هایک ویژن، یونی ویو و داهوا بوده است و جالبتر آنکه از کیفیت و قیمت به یک اندازه راضی بوده و هستند.

بغیر از این گروه تعدادی دیگر از کاربران هستند که دوربین مداربسته 3 مگاپیکسلی را به دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی ترجیح می دهند و علتی که بیان کرده اند به میزان PPF مناسب و میدان دید کافی بر می گردد.

انتخاب دوربین مداربسته با رزولوشن بیشتر از 5 مگاپیکسل – خیلی ویژه

تقریبا از بین 150 مصاحبه شونده تنها یکی از آنها رو به خرید دوربینهای مداربسته 5 مگاپیکسل به بالا رای داده است. البته واضح است که تا زمان رایج شدن دوربینهای مداربسته با این رنج رزولوشن بعنوان دوربینهای رایج بازار سیستمهای نظارت تصویری فاصله زمانی وجود خواهد داشت. از طرف دیگر مطمئنیم که استفاده از این رزولوشنها که پس از سال 2014 میسر شد هنوز به نقطه اوج خودش نسبت به دیگر دوربینهای مداربسته در بازار نرسیده است.

پیش بینی آینده

در دو سال آینده انتظار می رود استفاده از دوربینهای مدار بسته 720P و 1.3 مگاپیکسلی کنار گذاشته شود و عملا خرید دوربینهای مداربسته 3 مگاپیکسلی و 4 مگاپیکسلی بیشتر رواج پیدا کنند. این موضوع به نیاز روز افزون کیفیت بالا و کاهش قیمتهای بعدی بر خواهد گشت. از طرف دیگر انتظار می رود دوربین مداربسته 4K تبدیل به یک محصول ویژه شود و بیشتر مورد استفاده برای مقاصدی با میدان دید وسیع و فضاهای آزاد قرار گیرد. البته قیمت دوربین مداربسته 4K تا مدتها بدلیل نیازهای پهنای باندی، چالشهای حافظه ، رشد تکنولوژی و پیشرفتهای کیفی مد نظر همه قرار خواهد داشت.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.