بررسی تخصصی NVR شرکت یونی ویو

بررسی تخصصی NVR شرکت یونی ویو

دوشنبه 1395.12.16

یونی ویو سومین تولید کننده سیستم های نظارت تصویری بسرعت در حال افزایش میزان فروش بین المللی خود برای رقابت با رقبایی مثل هایک ویژن و داهوا است. سی سی تی وی آنلاین هم به بررسی تخصصی NVR یونی ویو با قابلیت PoE می پردازد تا بیشتر با قابلیتهای ادعا شده این شرکت آشنا شویم.

در این مقاله، بصورت عملی NVR PoE یونی ویو را مورد بررسی قرار می دهیم و نگاهی هم به ادعای قابلیت ارسال دو تا سه برابری انرژی PoE روی کابلهای شبکه نسبت به PoE های رایج خواهیم داشت.

بیشتر این مقاله را برای تست این ادعا آماده کرده ایم اما به قابلیتهایی مثل نمایش زنده، پخش تصاویر ضبط شده، جستجوی تصویری، خروجی تصویر، تنظیمات، سازگاری ها و ... نیز نگاهی خواهیم انداخت.

خلاصه بررسی تخصصی NVR دوربین مدار بسته

NVR PoE یونی ویو با نام سری NVR302-08E-P8 در بررسیهای سی سی تی وی آنلاین مورد استفاده قرار گرفت و علاوه براین که نسبت به NVR های ارزان قیمت در این محدوده قیمتی در بازار بهتر بنظر می رسید، مزیتهای زیر را نیز دارد :

  • افزایش قابلیت PoE تا 300 متر : در بررسیهای سی سی تی وی آنلاین، محدوده ارسال PoE در روی دوربین مدار بسته یونی ویو هنگام اتصال به NVR این برند 300 متر بود که با افزایش ولتاژ مطابق مسافت بصورت دینامیکی ممکن شده بود (بیش از 70 ولت افزایش می یابد درحالی که دوربینهای معمولی حداکثر 56VDC هستند). این قابلیت نیاز به افزاینده های شبکه Ethernet یا فیبرهای نوری برای مسافتهای طولانی را برطرف می کند.
  • پخش همزمان : رابط کاربری تحت وب NVR یونی ویو پخش همزمان چندین کانال از دوربین های مدار بسته را میسر می کند بصورتی که بسیاری از رکوردرهای موجود در بازار این قابلیت را ندارند و تنها تعداد محدودی از کانالهای تصویری متصل به NVR را پشتیبانی می کنند و یا اصلا نمی توانند کانالها را همزمان به شما نشان دهند.
  • خروجی چند کاناله : در لحظه می توانید همزمان خروجی تصویری از یک یا همه دوربینهای مداربسته بر روی رابط کاربری داشته باشیم که این اصلا در NVR های ارزان قیمت یا میان رده بازار ممکن نخواهد بود. یعنی شما می توانید براحتی تصاویر ویدئویی ضبط شده از دو یا 5 یا ... دوربین مدار بسته را همزمان از روی NVR به روی هارد سیستم ریموت ذخیره و برداشت کنیم.

تنها چیزی که شاید در بررسیهای ما نقص بحساب می آند به سازگاری دوربین مدار بسته بر میگشت. موضوع به پشتیبانی ONVIF بر می گردد که در رکوردر مورد بررسی پشتیبانی نمیشد. دوربین های مدار بسته یونی ویو (Uniview) و جریان RTSP بدون کوچکترین مشکل یا ایرادی کار می کنند و مشکلی با NVR نداشتند.

با درنظر گرفتن قیمت مناسب و همه قابلیتهای یاد شده، NVR یونی ویو انتخابی بسیار خوب بعنوان رکوردری جمع و جور بخصوص برای سیستمهای کامل نظارت تصویری خواهد بود. این NVR می تواند گزینه بسیار خوبی برای راهکارهای End to End شرکت یونی ویو بحساب آیند.

قیمت رکوردر NVR یونی ویو

NVR302-08E-P8 قیمتی در حدود 1200 تا 1300 هزارتومان خواهد دارد و نسبت به یک NVR هشت کاناله ارزان قیمت مثل Hikvision DS-7608 یا Dahua NVR42A08-8P قابلیتهای بهتری دارد.

مشخصات ظاهری NVR یونی ویو

Uniview NVR302-08E-P8 ساختار فیزیکی و شمایلی مشابه NVR های رایج مجهز به PoE دارد. شمایل پنل جلوی این NVR دکمه کنترلی ندارد و تنها ال ای دی های نمایش وضعیت شبکه، کارکرد و هشدار قابل مشاهده هستند.

پنل پشتی هم از سری کاملی از کانکتورهای استاندارد برخوردارند : PoE، Ethernet، خروجی تصویر  و I/O .

بررسی تخصصی NVR شرکت یونی ویو - پنل جلویی و عقبی

یک مزیت کوچک NVR یونی ویو استفاده از کابل IEC برای تامین انرژی الکتریکی است. یونی ویو بجای جدا کردن کابل برق و آداپتور، تنها از کابل ضخیم بفرم IEC استفاده می کند که کار را بسیار راحت تر می کند. این ساده کردن ساختار کابلها و مدیریت کابل، در زمان استفاده از چندین دستگاه در یک سایت می تواند وضعیت را بسیار مرتب تر جمع و جور کند. در اصل منبع تغذیه از حالت آداپتور مجزا تبدیل به دستگاهی دقیقتر و قدرتمندتر بصورت پاور داخلی شده و تنها کافیست کابل برق IEC مستقیم به دستگاه وصل شود.

بررسی تخصصی NVR شرکت یونی ویو - منبع تغذیه و کابل و آداپتور

تفاوت استفاده از نرم افزار کاربری Uniview با رابط کاربری وب

برای کار با NVR یونی ویو از طریق شبکه دو راه وجود دارد:

  • رابط کاربری تحت وب : کاربران قادرند یک NVR را از طریق رابط کاربری تحت وب رکوردرها ببینند. نرم افزارهای جستجوگر مثل Internet Explorer(Edge)/ActiveX می تواند کمک کننده باشند. رابط کاربری تحت وب یونی ویو هم ساده، کامل و بسیار کار آمد است.
  • استفاده از نرم افزار VMS/CMS تحت ویندوز : این گزینه انتخابی است و کاربران می توانند توسط آن چندین رکوردر را (تا حداکثر 256 کانال تصویری) مشاهده کنند. این نرم افزار با نام Uniview EZStation در دسترس کاربران یونی ویو است. این نرم افزار مشابه نرم افزار iVMS-4200 هایک ویژن است اما خیلی بیشتر از یک نرم افزار کاربردی ساده است و چیزی بین یک نرم افزار تمام و کمال VMS و نرم افزارهای شرکتهای رقیب است.

در این بررسی تخصصی با رابط کاربری تحت وب کار میکنیم و کاری با نرم افزار تحت ویندوز نداریم. البته قابلیتهای پخش زنده و نمایش تصاویر ضبط شده قبلی در هر دو آنها مشابه است.

نگاه کلی به تنظیمات یا ظاهر رابط کاربری

در ویدئوی زیر بخوبی تنظیمات اولیه NVR یونی ویو را در رابط کاربری تحت وب مشاهده می کنید.

همانطور که می بینید برعکس بسیاری از NVR های ارزان قیمت، رابط کاربری کنترل PTZ مناسبی در اختیار کاربر قرار می دهد. قابلیت پخش همزمان تصاویر دوربین های مداربسته بدون نیاز به Export یا ذخیره سازی محلی هم کار را راحت می کند. NVR مورد بررسی از مدل 16 کانال است که روی 8 پورت PoE تامین خواهد شد. ضمن اینکه بر روی هر یک از پورتها می توانید قابلیت تامین PoE تا 300 متر را فعال یا غیر فعال نمایید. قابلیت جستجوی سریع هم خیلی کار آمد است. براحتی با این قابلیت NVR می تواند تمام پورتهای مرتبط شبکه را جستجو نماید و دوربینهای مدار بسته ای را که به آن وصل هستند را بدون هیچ کار اضافی در دسترس کاربر بگذارند. اتفاقا در این جستجو دستگاههایی با برندی غیر از یونی ویو هم پشتیبانی و شناخته خواهند شد. هیچ یک از این قابلیتها را در NVR های ارزان قیمت یا میان رده بازار نمی توان تجربه کرد.

در قسمت بعدی می خواهیم مستقیم سروقت قابلیت PoE با برد 300 متر برویم. با سی سی تی وی آنلاین همراه شوید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.